Hoi dames, Ik ben 4 maanden geleden mama geworden van mooie dochter 2 weken te vroeg met keizersnede geboren. 2 weken na geborte prikpil gehaald. Deze moest ik 14 december weer halen maar door de decembermaand helemaal vergeten. Kind is welkom hoor begrijp me niet verkeerd. Ik zou rond 5 januari weer ongesteld moeten worden maar word het niet. Kan Ik zwanger zijn dat de prikpil niet zijn werk heb kunnen doen door hormonen. Test van 3 januari is negatief (stille hoop dat misschien zo is door symptomen) Veel plassen, weer last van hoofdpijnen nekpijn en hartkloppingen (schildklier patiënt), misselijk op onverklaarbare momenten slapeloze nachten. Ik zelf dacht misschien komt het door dat ik vorig jaar precies zelfde tijd en moment zwanger was dat nu schijn blijk te zijn ? Wanneer zou ik weer een test moeten doen of gewoon de prikpil halen zonder test
De kans is denk ik groter dat je door de nasleep van de prikpil niet ongesteld bent. Maar ik zou zelf komende twee tot drie weken met condooms vrijen. Dan een test doen en als die negatief is weer de prikpil halen. Dan weet je 100% zeker dat je niet zwanger bent.
Ik denk ook dat de kans groter is dat je door het missen van de volgende prikpil je nu klachten hebt. Ik zou nogmaals testen, en als deze wederom negatief is de prikpil halen, mits je je er zelf 100% goed bij voelt uiteraard
Aangezien je schrijft stille hoop te hebben om nu zwanger te zijn,zou ik geen nieuwe prikpil laten zetten.De prikpil wordt heel sterk afgeraden als je in de toekomst nog een kinderwens hebt.Het is echt rotzooi.Je hoort vaak genoeg dat vrouwen,als ze stoppen met de prikpil,een jaar of nog langer op hun eerste menstruatie moeten wachten.Ook na 1 keer de prikpil.En dat is eerder regel dan uitzondering... Ik denk dus dat je door die ene keer de prikpil nu alles in de war hebt...
Dat vrees ik ook. En dan zou je test ook echt dik positief moeten zijn geweest als je echt zwanger bent en je symptomen zouden van een zwangerschap komen. Symptomen ontstaan namelijk door HCG. Bij jouw klachten zou je al dusdanig veel HCG aan moeten maken dat dat duidelijk zichtbaar zou moeten zijn op een test. Niet meer beginnen aan die prikpil als je op korte termijn toch graag zwanger wilt worden. Er zijn veel vrouwen die ook na 1x prikpilgebruik maar liefst een jaar of langer moesten wachten tot hun cyclus weer op gang kwam! En dan eindelijk aan de slag konden met hun kinderwens! De prikpil wordt daarom normaliter ook niet voorgeschreven aan vrouwen die op korte termijn een kinderwens hebben.
DEPO-PROVERA prikpil - Anticonceptie.nl Lees en huiver. Het kan 4 tot maar liefst 31 maanden duren vooraleer je vruchtbaarheid terugkeert na prikpilgebruik! Het merendeel van de klachten die je hebt, staan trouwens ook onder de bijwerkingen beschreven.....
Hoi, ik heb niet echt een antwoord op je vraag, maar ik wil toch even reageren. Ik ben zelf een maand geleden bevallen middels een keizersnede en wat mij zo is bijgebleven is dat er zo op werd gehamerd dat je minimaal een jaar moet wachten met opnieuw zwanger raken, ivm complicaties die kunnen ontstaan n.a.v. De keizersnede 😮. Is dit iets wat jou niet verteld is of kan jij je er niet druk om maken..?
Dit. Het kan idd zijn dat het door de uitwerking van de prikpil komt en je bent ook nog aan het ontzwangeren. Ik zou geen nieuwe laten plaatsen.
Ervaring hier! 3x de prikpil gehad en hierna heb ik 1,5 jaar moeten wachten op m'n 1e menstruatie. Wat een troep is dat.
Jah klopt heb ook gelezen idd over prikpil. Ik niet echt last gehad voor mijn zoon 11 jaar geleden 5 jaar gebruikt na 9 maanden ongesteld en 4 maanden geduurt zwanger. Nu na bijna 11 jaar prikpil binnen 2 maanden ongesteld en 5 maanden zwanger. Enige wat ik gedaan heb na de prikpil van 11 jaar is gelijk aan de foliumzuur te gaan las ergens dat dit beoordeling was voor cyclus. Kan toeval zijn na 11 jaar stoppen 2de maand ong en 5de maand zwanger. Dus vandaar de vraag ben ik niet nog zo vruchtbaar dat de prikpil niet gewerkt heeft. En ben net bevallen keizersnede dus beetje te snel idd. Maar kind welkom laat niet weghalen. Ik ga veilig doen en over tijdje weer testen.
Er is mij verteld dat alles goed was en ik moet ontzwangeren van de hormonen en dat alles er goed uitzag. Kans niet zo heel groot was verkeerd te kunnen gaan. Maar is wel snel nu al maar idd als we nog 1tje willen niet de prikpil meer nemen.