Alles in de mond stoppen

Discussion in 'Baby en dreumes' started by puckje, Feb 3, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. puckje

puckje Bekend lid

Jun 9, 2007
    555
    0
    0
    Overijssel
    Hallo,

De titel zegt het al: Emiel stopt nog steeds veel in zijn mond. Zijn er meer kindjes van ruim 1½ jaar die dit nog doen?
    Ik kreeg zelfs op het KDV hier een opmerking over. Heb het bij het CB aangegeven en kreeg daar de reactie dat er kindjes zijn die alles met de mond willen proeven, voelen en ruiken. Het zou over moeten zijn als ik de volgende afspraak heb (1 okt.), tja daar heb ik nu natuurlijk niets aan. En ik kreeg uiteraard veel tips mee over veiligheid en kleine spulletjes (ja, daar had ik zelf ook wel aan gedacht).
    Emiel ontwikkelt zich verder prima. Loopt als een raket, is ondernemend, ondeugend en leergierig. Brabbelt de hele dag door (ik versta er alleen niets van). Hij heeft geen speen en duimt ook niet. Als hij in slaap valt heeft hij meestal de punt van een (spuug)doekje in zijn mond.

Maar overdag, alles gaat in de mond en het liefst rent hij dan ook nog door de kamer. Constant blijf ik corrigeren en aangeven dat hij het uit de mond moet doen. Hij doet dit ook netjes maar 1 minuut later loopt hij weer met iets in zijn mond.
    Ik heb thuis bewust nu groter/grover speelgoed staan en dit doet hij niet in de mond. Loopt ook een beetje raar met een Little Tikes auto ;) .

Wie heeft er tips voor mij?

2. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

Sep 4, 2007
    4,576
    82
    48
    Ik denk niet dat je het kan tegenhouden met tips, dat is jouw kindje zijn manier om alles te ontdekken. Mijn zoontje stopt(e) ook alles in de mond, eet ook allerlei rare dingen, ik vrees dat je er weinig aan doet alleen dan de voorzorgs/veiligheids maatregelen die je nu al neemt.

Succes.

3. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

hi,

maak je niet druk hoor... dit is volkomen normaal...
    het hoort echt bij de ontwikkeling van een kind... en het wordt in de pedagogiek de "orale fase genoemd"en tja... een kind zit hier langer in als een ander...

Het is niet voor niets.. dat veel speelgoed pas VANAF 3 JAAR IS... dit is omdat kleine kinderen dingen in hun mond stoppen....
    het gaat vanzelf voorbij....
    Daarna komen ze in de "anale fase"en vinden ze ontlasting etc. weer reuze interessant.... dus tja.. dit kan voor ouders nog vervelender zijn... :)

verdere info

http://nl.wikipedia.org/wiki/Orale_fase

http://nl.wikipedia.org/wiki/Anale_fase

4. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Hier ook een kindje dat werkelijk alles in de mond stopt.. het gaat eerst de mond in en dan wordt het pas bekeken en onderzocht.. We hebben gewoon een leergierig kindje! :)

5. Roze78

Roze78 Actief lid

Jul 5, 2006
    352
    0
    0
    Hier ook, alhoewel de mijne een stuk jonger is nog. Het lijkt mij vooral lastig in de zomer buiten in de tuin. Volgens mij stopt ze ook alle kleine steentjes e.d. in haar mond... Ik zou niet weten hoe ik dit moet oplossen...

6. lindavg

lindavg Fanatiek lid

Feb 25, 2007
    1,458
    0
    0
    Verkoopster in speelgoedwinkel
    Hoogvliet
    Amy is nog geen 1.5 maar alles gaat ook nog steeds richting mond.
    Alles moet even geproefd worden en als het lekker is dan blijven we erop sabbelen.

Als het vies is loopt ze er mee naar de prullenbak haha.

7. puckje

puckje Bekend lid

Jun 9, 2007
    555
    0
    0
    Overijssel
    Bedankt voor jullie antwoorden. Ik zie alleen al wel op tegen het voorjaar als Emiel naar buiten gaat. Als we nu even buiten zijn laat ik hem al niet alleen en dan dus helemaal niet.
    Hopen dat de orale-fase voorbij is voordat het mooi weer wordt.
    Emiel zegt wel altijd "bah" als ik hem verbied om iets in zijn mond te stoppen, hij weet dus wel dat het niet mag.

8. sonja

sonja VIP lid

Mar 5, 2006
    5,270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    esmee stopt ook alles in dr mond.
    je doet er alleen weinig aan.
    soms kruitp ze door het huis met een speelgoed in dr mond.

9. mj24

mj24 Fanatiek lid

Jun 7, 2006
    4,321
    0
    0
    Amsterdam
    hier ook hoor, alles gaat in de mond. en idd net als sonja kruipt ze rond met speelgoed in haar mond. net hondjes af en toe

10. wendyp

wendyp Niet meer actief

Ik word er hier ook strontziek van! Alles, echt alles moet die laadklep in!

Al vanaf ze 3 maanden ofzo is tot nog steeds. Ben steeds al met haar aan het oefenen met dr handje om dingen te voelen, maar dan voelt ze even en hup, weer die scheur in. Van horloges, tot mam's haar, tot de winkelwagen in de supermarkt.

Wilde eigenlijk al een topic openen, wanneer dit een keer ophoudt.

11. Esk

Esk Actief lid

Jul 16, 2006
    197
    0
    0
    LOL Grappig dat je dat zegt, want zo zeggen wij dat ook vaak over onze kleine meid: Daar kruipt ons kleine "hondje" weer met d'r speelgoed in d'r mond door de kamer heen. :)

(Ben trouwens wel blij te lezen dat nog veel meer kindjes dit doen; ik vroeg me al of die van ons de enige was; andere kindjes in mijn omgeving doen dit geen van allen; de mama's kijken me namelijk aan of ze water zien branden... :s)

Share This Page