Graag had ik ervaringen gehoord. Mijn dochter is nu 9 maanden en heeft het vanaf het begin prima gedaan. Ze krijgt nog altijd bv, en sliep vanaf 3 maanden door. Met 6,5 maand, na bijvoeding, begon dit te veranderen. Ze kwam elke nacht weer voor 2 of 3 nachtvoedingen. Nu had ik gelezen dat dit kon gebeuren en had me er ook op voorbereid, dus erg vind ik het niet. Maar ik heb zo'n idee, als ze dan wakker wordt, dat ze pijn heeft. Ze wordt standaard huilend wakker (laat in de avond, maar ook in de nacht), en als ik haar dan optil is ze helemaal gespannen, wurmt zich in allerlei bochten... laat ook veel windjes. Sinds we het warm eten hebben omgedraaid met de lunch gaat het iets beter. Maar soms wil ze echt om de 2 uur drinken 's nachts. Het kronkelen en stijfhouden blijft tot ze gedronken heeft. Nu weet ik dat kinderen met (verborgen) reflux veel willen drinken om de pijn te verzachten. Kan het dat een baby van 9 maanden, sinds het begin van bijvoeding, last zou krijgen van (verborgen) reflux? Ze spuugt niet, heeft ze nooit gedaan, en op volledige bv deed ze het altijd perfect. Haar ontlasting is goed, ze is nooit ziek geweest, overdag is ze heel vrolijk en eet en drinkt ze goed, maar in de nachten ken ik haar gedrag niet en ik maak me zorgen. Enig idee?
Het klinkt niet als reflux.... Herkauwt ze? Dan kan het verborgen zijn. Dit kan je vaak ook ruiken. Maar dan zou het ook overdag moeten zijn.
Ruikt ze erg "zuur" uit haar mondje en begint ze te huilen als het op komt? Ook overdag ? Want overdag hebben ze er meestal dan kom erge last van .
Wat betreft die nachtvoedingen, kan kloppen die van mij drinkt ook nog steeds 2 of 3 keer snachts. Maar vind het een late reactie voor reflux omdat vaste voeding wat zwaarder op de maag ligt. Is het sinds de fruit of groente of de boterham. Mijn gedachte gaat eerder uit naar een overgevoeligheid op een bepaalde voedingstof. Je kan voor de zekerheid haar bedje svhuin zetten. Kijken hoe het dan gaat. Lijkt me lastig inderdaad. Doet ze dit overstrekken en mieren sinds vaste voeding?
Bedankt voor de reacties. En ik ben eruit. Het zijn haar boventandjes. Een is al door maar de tweede doet lastig. Daarom drinkt ze zoveel en daarom wurmt ze en voelt ze zich niet fijn. Die arme meid. Ik had het helemaal niet door, omdat de vorige 3 tandjes er zomaar opeens waren (niets gemerkt, alleen wat meer knabbelen). Had het bedje al schuin gezet maar sinds ik gisteren ben gaan smeren met tandengel gaat het veel beter. Nachtvoedingen heeft ze nog, maar het wurmen en heel harde huilen (schreeuwen) is over.