Mijn dochter van 8 maanden eet eigenlijk gewoon met de pot mee. Stukjes uit het handje of gewoon een maaltijd wat ik gesneden heb en haar met een lepel of vork geef. Nu komt het ooit wel eens voor dat ik geen verse maaltijd voor haar kan maken en ook niets in de vriezer heb (als wij er niet zijn of zo). Mag ik haar dan zo'n peutermaaltijdje geven? Ik vind het echt niet nodig om een totaal glad gepureerd goedje te geven terwijl ze prima stukjes kan eten. De peutermaaltijdjes van Olvarit bevatten gewoon stukjes, mag ik haar deze geven? Of bevatten deze teveel zout?
Beste Inge, Wat fijn om te horen dat jouw dochter al zo goed mee eet. Mocht je een keer niet in de gelegenheid zijn om zelf te koken dan zou ik je willen adviseren om de maaltijden vanaf 8 maanden te gebruiken. Deze zijn qua ingrediënten en structuur mooi afgestemd op haar leeftijd. Het Olvarit Peutermenu is nog niet geschikt om te geven. Groetjes, Anne-Lotte- Nutricia voor jou
Dank je voor je antwoord. Waarom zijn deze niet geschikt dan? Qua structuur eet ze gewoon stukjes, nog minder fijn zelfs dan de peutermaaltijdjes. Welke ingrediënten zou ze dan niet mogen? Ik vind de structuur van de 'zakjes' van 8 mnd echt veel te fijn voor haar, dat is puree en dat is echt niet nodig.
"Wat vervelend dat we nog niet eerder hebben gereageerd. Dit is niet goed bij ons doorgekomen, normaliter reageren we altijd binnen 24 uur. Onze welgemeende excuses hiervoor." Dit staat in een ander topic hier in het voedingsgedeelte. Ik heb echter nog geen antwoord op mijn bovenstaande vraag gehad. Willen jullie a.u.b. alsnog antwoorden?
Hi Inge, Excuses voor de late reactie. De harde koolsoorten (zoals prei, ui, knoflook etc) die in sommige Olvarit Peutermenu's worden toegevoegd zijn nog niet geschikt om te geven eerder dan de leeftijd van een jaar. Groetjes, Anne-Lotte- Nutricia
Oke, maar als ik daar op let, dat wat ze nog niet 'mag' er niet in zit, dan kan het dus wel? Ik heb overigens altijd begrepen dat knoflook nu al mag? Ui krijgt ze eigenlijk ook al wel eens en daar heeft ze geen last van.
Hi Inge, We adviseren de peutermaaltijden pas vanaf 12 maanden. Dit vanwege de structuur en de ingredïenten zoals prei en ui die hierin verwerkt kunnen zijn. Knolfook mag inderdaad al eerder gegeven worden. Je bent uiteraard vrij in de keuze die je maakt. Groetjes, Samara - Nutricia voor jou