Brandend maagzuur

Discussion in 'Zwangerschap' started by germar, May 6, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. germar

germar Bekend lid

Nov 30, 2008
    587
    0
    0
    Wat doen jullie tegen brandend maagzuur?
    Mag je hiervoor rennies gebruiken of is er iets anders?
    Groetjes

2. EmyD

EmyD Niet meer actief

Je mag Rennies gebruiken tijdens de zwangerschap, ik weet alleen niet of dat ook als eerste geadviseerd wordt, of iets anders. Maar het is geen probleem (bij onze vk hing zelfs een poster met reclame voor Rennie tegen brandend maagzuur tijdens de zwangerschap). Bij mij hielp gewone (halfvolle) melk ook heel goed, en dat kan zeker geen kwaad!

3. germar

germar Bekend lid

Nov 30, 2008
    587
    0
    0
    Bedankt voor je reactie.
    Heb er best veel last van en melk drink ik al veel elke dag.. dus dat helpt ook niet voldoende. Misschien toch maar gewoon rennies gebruiken..

4. germar

germar Bekend lid

Nov 30, 2008
    587
    0
    0
    Bedankt voor je reactie.
    Heb er best veel last van en melk drink ik al veel elke dag.. dus dat helpt ook niet voldoende. Misschien toch maar gewoon rennies gebruiken..

5. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

Sep 28, 2006
    2,574
    4
    38
    Midden van NL
    van melkproducten kan je juist ook meer zuur krijgen. Het werkt vaak in eerste instantie wel goed maar daarna kan je meer maagzuur krijgen.

Rennie mag gewoon.

6. Chantal87

Chantal87 Fanatiek lid

Apr 2, 2006
    3,727
    0
    0
    toen ik zwanger was van Belle heb ik heel wat rennies gegeten
    en nu weer
    het is het enige wat bij mij helpt

7. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,158
    35,818
    113
    Ik eet sinds een paar dagen ook weer rennies, had er bij mijn zoontje heel veel baat van en nu weer. Het kan ook aan je eten liggen, ik ben er achter gekomen dat ik bijvoorbeeld heel veel last van maagzuur krijg door thee.

8. Isa24

Isa24 Actief lid

Sep 2, 2008
    245
    1
    0
    Wat bij mij erg helpt is een hap gele vla nemen. Dat geeft bij mij gelijk een verlichtend gevoel!

9. Judi

Judi Actief lid

Mar 27, 2008
    236
    0
    0
    De vorige zwangerschap heb ik ook veeel rennies gegeten. Was geen probleem vertelde de gyn.
    Nu ben ik weer zwanger en ik heb alweer gemerkt dat ik wel eens een rennie nodig heb.
    Zit nu nog in een vroeg stadium dus ik neem er nu heeel soms eentje.

10. Sucre

Sucre Fanatiek lid

Feb 1, 2008
    4,877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Als ik sinaasappelsap drink of pittig eten, heb ik enorm veel last van maagzuur.
    Voor het slapen gaan neem ik vaak een glas warme melk. Ook heb ik Maalox kauwtabletten, die werden door de apotheek aangeraden.

11. Lindsey1981

Lindsey1981 Actief lid

Jul 31, 2007
    102
    0
    0
    Nijmegen
    Warme melk, vanille vla en droge melba toastjes helpen bij mij heel goed!

12. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Als ik een beetje last had, nam ik wat vanillevla of melk, of een droog biscuitje.
    Als ik meer last had eerst Rennies, maar mijn VK raadde me aan om Antagel te halen bij de apotheek. Dat spul werkt beter en langer dan Rennies. Het is een drankje, maar niet echt vies. Beetje alsof je krijtjes drinkt ;)

En inderdaad bepaalde dingen vermijden. Pittig eten, koffie en thee later op de avond, citrusvruchten..

13. Ellen1982

Ellen1982 Actief lid

Jun 18, 2008
    363
    0
    0
    Verzorgende ig
    Eindhoven
    Gaviscon mag. Ik heb een fles in huis voor de zekerheid. Ik heb er alleen gelukkig nog geen last van gehad en mag volgens mij in mijn handjes klappen...

14. liefde1978

liefde1978 Fanatiek lid

Feb 4, 2009
    1,493
    0
    0
    noord-holland
    Ik hoor mijn vriendinnen over hun innige relatie met Gaviscon maar zelf heb ik het nog niet nodig (gehad). Ik ga er dus van uit dat je dat mag gebruiken.

15. Danjo

Danjo VIP lid

Feb 25, 2007
    18,384
    22
    38
    Female
    Melk maar dan wel een half uur in de vriezer zetten ijskoud drinken
    het werkt hier nog steeds

Share This Page