Wat doen jullie tegen brandend maagzuur? Mag je hiervoor rennies gebruiken of is er iets anders? Groetjes
Je mag Rennies gebruiken tijdens de zwangerschap, ik weet alleen niet of dat ook als eerste geadviseerd wordt, of iets anders. Maar het is geen probleem (bij onze vk hing zelfs een poster met reclame voor Rennie tegen brandend maagzuur tijdens de zwangerschap). Bij mij hielp gewone (halfvolle) melk ook heel goed, en dat kan zeker geen kwaad!
Bedankt voor je reactie. Heb er best veel last van en melk drink ik al veel elke dag.. dus dat helpt ook niet voldoende. Misschien toch maar gewoon rennies gebruiken..
Bedankt voor je reactie. Heb er best veel last van en melk drink ik al veel elke dag.. dus dat helpt ook niet voldoende. Misschien toch maar gewoon rennies gebruiken..
van melkproducten kan je juist ook meer zuur krijgen. Het werkt vaak in eerste instantie wel goed maar daarna kan je meer maagzuur krijgen. Rennie mag gewoon.
toen ik zwanger was van Belle heb ik heel wat rennies gegeten en nu weer het is het enige wat bij mij helpt
Ik eet sinds een paar dagen ook weer rennies, had er bij mijn zoontje heel veel baat van en nu weer. Het kan ook aan je eten liggen, ik ben er achter gekomen dat ik bijvoorbeeld heel veel last van maagzuur krijg door thee.
De vorige zwangerschap heb ik ook veeel rennies gegeten. Was geen probleem vertelde de gyn. Nu ben ik weer zwanger en ik heb alweer gemerkt dat ik wel eens een rennie nodig heb. Zit nu nog in een vroeg stadium dus ik neem er nu heeel soms eentje.
Als ik sinaasappelsap drink of pittig eten, heb ik enorm veel last van maagzuur. Voor het slapen gaan neem ik vaak een glas warme melk. Ook heb ik Maalox kauwtabletten, die werden door de apotheek aangeraden.
Als ik een beetje last had, nam ik wat vanillevla of melk, of een droog biscuitje. Als ik meer last had eerst Rennies, maar mijn VK raadde me aan om Antagel te halen bij de apotheek. Dat spul werkt beter en langer dan Rennies. Het is een drankje, maar niet echt vies. Beetje alsof je krijtjes drinkt En inderdaad bepaalde dingen vermijden. Pittig eten, koffie en thee later op de avond, citrusvruchten..
Gaviscon mag. Ik heb een fles in huis voor de zekerheid. Ik heb er alleen gelukkig nog geen last van gehad en mag volgens mij in mijn handjes klappen...
Ik hoor mijn vriendinnen over hun innige relatie met Gaviscon maar zelf heb ik het nog niet nodig (gehad). Ik ga er dus van uit dat je dat mag gebruiken.