N.a.v. het andere topic: welke kinderliedjes zing jij? Ik merk dat ik toch ergens een nutteloos plekje in mijn brein gereserveerd had voor alle liedjes die mijn moeder vroeger zong, want ik kom echt nog een heel eind. En mijn zoontje vindt ze leuk! Ik ben benieuwd of ik er nog een paar vergeten ben, dus kom maar op! Ik zing: Ik zag 2 beren Berend Botje Schaapje, schaapje, heb je witte wol? Slaap kindje slaap Klein klein kleutertje Op een grote paddestoel Op een klein stationnetje Poesje mauw Toen onze mop een mopje was Elsje Fiderelsje Zat een klein een zigeunermeisje In iedere kleine appel Alle eendjes zwemmen in het water 10 kleine eendjes met rode teentjes Onder moeders paraplu Het regent, het regent 3 kleine kleutertjes Er zaten eens 10 kikkertjes al in een boerensloot Een treintje ging uit rijden Altijd is kortjakje ziek Op 't weggetje langs de seringen Jan Huigen in de ton In de maneschijn Hansje pansje kevertje Zagen zagen wiede wiede wagen Papegaaitje leef je nog Zonde van die opslagruimte zeg.
Hier favoriet: Klap eens in de handjes Ik stond laatst voor een poppenkraam (heet ie wel zo?) Voor de rest de bekende die je al hebt genoemd inderdaad!
In de maneschijn zagen zagen schuitje varen klap eens in de handjes jan huigen helikopter papagaaitje leef je nog 2 kleine slakjes olifantje in het bos in de haagsche stoomtrein (van m'n oudste geleerd haha) klein rood autootje opa bakkebaard slaap kindje slaap met de vingertjes
Klap eens in je handjes is helemaal favoriet, dan begint meneertje bij de eerste regel al meteen te klappen en heen en weer te zwaaien, haha! Verder zing ik ook de liedjes van tekenfilmpjes, zoals Niels Holgerson, Heidi, de smurfen, ach nostalgie !
Favoriete liedjes hier: - klap eens in je handjes - in de manenschijn - schaapje schaapje heb je witte wol (ze zegt dan aapje aapje) - poesje mauw
1.klap eens in je handjes, 2. in de manenschijn 3. twinkle twinkle little star verder zing ik er verschillende maardit zijn de favoriete
zo'n beetje alles wat al genoemd is + nog een heel repertoire aan liedjes van internet (youtube). Zo leer je nog eens wat. En verder veel van kabouter Plop, Ernst en Bobbi enz. Dat zingt mijn oudste, maar die zit tegenwoordig in de 'hou és op'-fase. Dat krijg ik vaak toegebeten als ik mee ga zingen. En ik zing zo mooi
* er zaten 7 kikkertjes al in een boerensloot * altijd is kortjakje ziek *schaapje schaapje heb je witte wol * zagen zagen wiede wiedewagen * opa bakkebaard *berend botje ging uit varen * ik zag 2 beren broodje smeren * en euhmm het liedje van tikke takke tonen varkentje in de bomen.... * in de manenschijn
Mijn meisje vind "Op een grote paddenstoel" helemaal geweldig. Bij andere liedjes zit ze me verbaasd aan te kijken maar zodra ze "op een grote paddenstoel" hoor komt de bigsmile Tijdens het babyzwemmen zingen we dit als openingsliedje en dan vind ze "Alle eendjes zwemmen in het water" ook geweldig.
Ik vind het altijd leuk als mn moeder hier is; dan zingen we "de uil zat in de olmen" in canon. Die verbaasde blik van DL dan, hahaha: "hey, jullie zingen niet hetzelfde!"
Ik kon nog maar een paar liedjes opgraven, dus ik ben wel blij met jouw lijst met liedjes Nu nog even opzoeken hoe ze precies gingen... En zingen maar
wat hier boven staat zing ik wel 3 keer op een dag voor me zoontje... Maar het leukste vindt die toch als ik het liedjes van de teletubbies doe en dan met een hele rare stem en gekke bekken dan lach die zich in een deuk.. ECHT GEWELDIG.. verders als ik klap eens in me handje zing doet die gezellig mee met ze handjes... Alleen oozewieze wo of hoe je dat ook schrijf schud die met ze hoofd nee... Als tip op youtube kinderliedjes van toen intypen en je krijg ze allemaal... was er best wel veel kwijt alweer maar heb ze allemaal weer...
zag 2 beren broodjes smeren en dan mag mijn oudste dochter na de beren andere dieren noemen waar ik dan een variant op verzin. *in de maneschijn. *hop marrianeke stroop int kannetje * in de maneschijn *op een klein stationnetje *boer wat zeg je van mijn kippen. * 3 schuiterboers kwamen uit het oosten * helikopter mag ik met je mee op reis. * hondje waf * poesje mauw *alle eendjes zwemmen in het water. * witte zwanen zwarte zwanen. * berendbotje. * kleine beertje pippeloentje. * visje visje in het water. *olifantje in het bos. oh ja dikkertje dap is ook 1 van de favorieten hier. als kind was ik altijd al erg gek op zingen. nu nog steeds overigens. en als we samen in de auto zitten komt er altijd een heel scala aan liedjes voorbij
De favorieten hier: -In de maneschijn -Papegaaitje leef je nog -De wielen van de bus (en dan vooral de toeter van de bus) -Klap eens in je handjes
Al het bovenstaande zing ik eigenlijk ook, maar als ze verdrietig is probeer ik ze rustig te krijgen met: Sue, Sue kindje, wat heb je toch een verdriet Geleerd van mijn mams en toen ik 12 was vroeg ik nog vaak of ze het voor me wilde zingen, haha
Hier ook iemand die blij is met de titels die hier genoemd zijn, ik kon er echt maar een paar bedenken. De favoriet hier is ook klap eens in de handjes, dan schatert hij het uit! Daarnaast nog: - ik heb een tante in marokko en die komt - hop paardje hop - slaap kindje slaap En als ik hem ga troosten: - hush little baby Meer wist ik er echt niet.
Klap eens in je handjes is hier ook favoriet, leuk dat dit liedje bij bijna iedereen top favoriet is Ook poesje mauw en alle eendjes in 't water krijgen applaus
Klap eens in je handjes In de maneschijn Visje visje Zo gaat de molen Dit zijn mijn wangetjes Met je vingertjes Ze kunnen zeggen wat ze willen Clowntje Piet Heel veel liedjes eigenlijk.