Onzekere moeder met veel vragen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door LailiejLoe, 30 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LailiejLoe

LailiejLoe Niet meer actief

Hi allemaal,

Zojuist de topics doorgelezen op de eerste twee pagina's, maar kwam nog niet heel duidelijk antwoord tegen op mijn verschillende vragen. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen... Het maakt mij namelijk heel onzeker.

1. Mijn zoontje wil niet meer in bed slapen. Hij is nu 3 maand, en huilt heel erg van vermoeidheid. 's nachts is er niks aan de hand, maar overdag wil die alleen in de kinderwagen of in mijn armen slapen. Zodra hij in mijn armen in een diepe slaap ligt leg ik hem in bed. Hij slaapt dan 5 of 10 minuten door en begint dan helemaal overstuur wakker te worden. Ik ben er al bij blijven zitten met mijn hand op zijn hoofd etc, maar dat helpt niet. Ik wil dat hij in bed slaapt. Iemand tips?

2. Hoe veel moet een baby van 3 maand eigenlijk slapen. Ik probeer Max een uur naar elke voeding naar bed te brengen en hoop dan dat hij een uurtje slaapt. Dit lukt eigenlijk nooit. Ik denk dat hij zo'n 3 uur in totaal overdag slaapt (tussen 7 uur ochtends en 7 uur avonds).

3. Max heeft best wel trek. Hij krijgt 5 flessen van 150 ml. Ik merk dat hij tussendoor best wel eens nog dorst heeft. Ik heb geprobeerd hem een beetje Thee of water te geven, maar daar wil hij niks van weten. Kan ik hem nu al af en toe een hapje van een fruithapje geven? (geen hele pot af en toe een hapje?).

4. Hij krijgt dus 5 flessen van 180 ml en 6 schepjes.
    07:00
    11:00
    15:00
    19:00
    23:00
    Om 7 uur na de fles doen wij hem in bad en zijn pyjama aan. Hij valt dan als een blok in slaap en we moeten hem altijd wakker maken voor de fles van 23:00 uur. Is dit wel goed voor hem en nodig? Of kan ik hem laten slapen tot hij zelf komt? Hij slaapt nu al wel door van 23:00 tm 07:00 uur. kan die dus een fles minder krijgen of heeft die dan te weinig? Kan ik bijvoorbeeld nu al de fles van 19:00 doen met Bambix Rijstebloem vanille (staat op vanaf 4 maand, kan dit kwaad om nu al te doen)? Wat zouden jullie adviseren?

Zo een hele lijst, jullie zouden me heel erg helpen en ben benieuwd naar jullie tips en adviezen!

Heel erg bedankt alvast!

Liefs,
    Laila

2. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    1. Hoe erg vind jij dit? Het kan trouwens ook een fase zijn waarin hij meer behoefte heeft aan jouw nabijheid, dan zou het dus vanzelf over moeten gaan. Eventueel in een draagdoek dragen, dan heb je je handen vrij. Zo heb ik dat ook met M gedaan. Ik ben zelf geen voorstander van laten huilen, dat zou ik dus ook niet doen. Een kind- en mamavriendelijker methode is 'Lekker slapen zonder huilen' van E. Pantley.

2. Daar is geen regel voor. M had veel minder behoefte aan slaap. Probeer dus vooral goed naar Max te kijken en als jij denkt dat hij moe is, dan pas in bed ipv automatisch na iedere voeding.

3. Ik heb altijd borstvoeding gegeven dus kan je hiermee niet helpen. Er bestaat ook voeding voor hongerige baby's toch?

3. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    1. Hier kan ik je niet mee helpen, mijn kleintje sliep de eerste maanden bijna niet en was oververmoeid. Maar in slaap vallen deed hij altijd het beste in zijn eigen bedje, en hier sliep hij ook het langst en best. Ik weet niet of het vooral een onrustige slaper is, want dan zou je inbakeren nog kunnen proberen. Heeft hier erg geholpen met slapen (maar hier was het verhaal dus net iets anders, en hier iig geen "mamahonger" aangezien hij ook niet in mijn armen sliep)

2. Ieder kindje is anders. Gemiddeld geloof ik dat ze zo'n 15 uur per dag slapen, als ze een lange nacht maken zitten ze daar natuurlijk al vrij snel aan met een paar uurtjes overdag. Toen het CB me advies gaf over inbakeren gaven ze daar wel aan dat kleine baby's (hij was toen 2,5 maand) nog ongeveer van voeding tot voeding slapen, das hier nooit geluk.... Behalve 1e dagen na inbakeren, maar das inhalen van slaap. En ik lees hier dat er veel meer kindjes zijn die dat dit doen. Als hij gewoon tevreden is, is er niets aan de hand, anders is hij wellicht toch moe.

3. Hoe weet je dat hij honger heeft? Tenminste ik neem aan dat je honger bedoeld, want dorst kan niet gezien hoeveelheid melk (tenminste dat gaf CB hier aan), tenzij het erg warm weer is, en das het nu nog niet geweest. Anders idd wellicht voeding voor hongerige baby's. Hier ook een redelijk hongerig ventje, maar dan vooral met periodes, ik merkte dat ik rustig soms een fles een uurtje eerder kon geven, de rest vd dag haalde ik dat wel weer in. Ik zag trouwens de 1e periode vaak moe signalen aan voor honger, aangezien hij redelijk oververmoeid was leek het gewoon heel erg op elkaar, en hij dronk ook altijd als ik hem wat gaf. En als hij moe was, en niet ging slapen maar huilen en er verder niets aan de hand is, dan denk je al snel aan honger...

4. Ik zou voor de 4 mnd niet beginnen met bijvoeden, daar zijn de darmpjes nog niet klaar voor. Hierdoor kunnen er andere problemen ontstaan. Wel zou je de voeding een beetje kunnen indikken met nutriton, dit kan eventueel ook wat meer vullen, maar daar is het natuurlijk niet voor bedoeld.

Succes! En je wordt vanzelf zekerder als het om je kindje gaat. Maar nog steeds blijft het lastig dat ze niet gewoon kunnen praten;)

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

1. probeer je kindje in te bakeren. Laat het je uitleggen door het CB en koop goeie inbakerdoeken of een inbakersysteem zoals Puckababy. Hoe slaapt je kindje als hij op zijn buik mag liggen?

2. Elk mens en dus ook baby is anders maar gemiddeld heeft een kind van zijn leeftijd tussen 3-4 uur slaap nodig NAAST een nachtrust van 12 uur (met korte onderbreking voor voeding).

3. gebruik je al voeding voor hongerige kindjes? Bijvoeding geven voor 4 maanden is zeer onverstandig omdat je hiermee de darmen te zwaar belast.

5. SDonya

SDonya Niet meer actief

Wat betreft het slapen heb ik hier ook een onrustige baby gehad.. totdat ik een beetje een ritme erin probeerde te maken! Als ze s'ochtends wakker werd kreeg ze een fles en ging ze weer in bedje. Daarna als ze wakker werd mocht ze spelen en dan na een uurtje weer naar bed. Ik zorgde er elke keer voor dat wanneer ze wakker werd dat ze maximaal 2 uur op mocht blijven. En 9 van de 10x redde ze die 2 uurtjes niet eens..

Ook was mijn dochter hongerig en ik heb haar forte gegeven. Ik zou ook niet gaan bijvoeden voor de 4 maanden.. Hij krijgt trouwens al best veel melk voor zijn leeftijd? Mijn dochter dronk bij 5,5 maand pas flessen van 180-6 en nu nog steeds...

6. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Mijn dochter was ook altijd erg onrustig en sliep amper, tot ik haar ging inbakeren! Overdag had ze heel veel mama-honger en droeg ik haar de eerste maanden in een draagdoek. Dan sliep ze heel goed, had ik m'n handen vrij en kreeg er een super gezellig kindje voor terug. Nu is ze net een jaar en slaapt al maanden prima in haar eigen bedje, zowel 's nachts als overdag!
    Om te weten hoeveel slaap hij nodig heeft, is het ook ideaal om hem in de draagdoek te dragen. Je ziet dan wanneer hij slaapt en hoe hij zich gedraagt, waardoor het makkelijker in te schatten is.

Wat betreft de voeding zou ik het consultatiebureau even bellen. Ik denk dat het inderdaad verstandig is voeding voor hongerige baby's te geven.
    Het is prima om hem om 23u wakker te maken voor de fles, helemaal omdat hij gewoon doorslaapt daarna. Voor jullie ook prettig dat je er dan 's nachts niet uit hoeft!

7. brabantse1982

brabantse1982 Fanatiek lid

26 feb 2009
    2.137
    0
    0
    lerares
    west brabant
    Natuurlijk ligt je kindje liever bij jou dan in zijn bedje ;) Gewoon boven proberen en even laten huilen is ook niet erg, maar niet overstuur laten zijn hoor! Misschien mobiel aan, lievelingsknuffel erbij....zoiets?

Babys slapen wat ze nodig hebben, sommige slapen niks overdag, anderen juist heel veel.

5 flessen vind ik niet veel, maar normaal. Wellicht toch water blijven proberen en anders een speen, want is het echt honger? Je kan ook een extra fles geven, 6 flessen van 120 ofzo? Ze mogen maxi een liter of 30 schepjes voeding per dag.
    Ik zoude avond fles nog niet weghalen hoor!

fruithap geeft nog geen zin, dat is in het begin zeker geen mag vulling zo weinig, dus gewoon wachten tot 4 of 5 maanden.rijstebloem kun je straks voor 4 maanden pakken, maar nu is dat voor de darmpjes nog te veel.

Onzekerheid is normaal hoor meid, dat hebben we allemaal gehad. Stel je vragen gerust, uiteindelijk wordt je een stuk zekerder, je doet t super!

Xxxxxxxxxxxx

8. Bougainville

Bougainville Niet meer actief

Is hij misschien erg druk met zijn armpjes? Zoja, probeer is een puckababy! Ze zijn niet goedkoop maar ze zijn het geld dubbel en dwars waard. Mijn dochter was erg druk met haar armpjes waardoor ze zichzelf wakker hield en telkens weer wakker ''sloeg''. Waardoor ze uiteindelijk te moe werd om nog in slaap te komen. Met als gevolg een volledig overstuur meisje. Met de puckababy was alles in een keer over.

En ja hoor je kunt hem gerust wat rijstebloem in de fles doen.
    Mijn dochter kreeg vanaf 3 maanden voeding voor hongerige baby's + in iedere fles 1 schep rijstebloem.
    Maar goed ik ben dan ook ''onder en boven de wet''.
    Ik doe het niet volgens het boekje en mijn dochter doet het prima!
    Gewoon lekker doen wat jij denkt dat goed is voor je baby.
    Jij kent hem zelf het beste! Niemand anders.
    (Ookal het in de eerste maanden wel wennen is met zo'n nieuw mensje natuurlijk omdat je toch even moet uitvogelen wat je baby prettig vind en wat niet etc.)

9. brabantse1982

brabantse1982 Fanatiek lid

26 feb 2009
    2.137
    0
    0
    lerares
    west brabant
    Niet alle kinderen vinden inbakeren fijn, sommige haten het. het is idd uitproberen, maar ik zou toch ook niet vergeten dat het kindje pas 3 maanden is en sommige ongemakken er gewoon bijhoren, zonder dat je met rijstebloem, hongerige baby voeding enz gaat beginnen, wat moet je straks dan nog?

Deel Deze Pagina