harde buiken vk bellen??

Discussion in 'Zwangerschap' started by Friesland90, Oct 14, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

Jun 21, 2010
    2,661
    5
    38
    Ik heb al vanaf half drie vannacht harde buiken om de 5 à 10 minuten, soms zit er 20 mijn tussen en de ene is lichter en de andere doet bijna zeer. Soms ook menstruatie pijn erbij.
    Zou ik hiervoor moeten bellen? Vind wel dat het erg lang aanhoud en heb dit niet eerder s nachts geha, of zal het gewoon voor weeën zijn?

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Klinkt als voorweeën maar liever te vaak gebeld dan te weinig

3. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

Aug 7, 2013
    2,294
    0
    0
    Al een kruik of lekker warme douche geprobeerd? Mss wordt het daar minder van. Klinkt idd als voorweeën. Als je het niet vertrouwd even bellen.

4. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

Jun 21, 2010
    2,661
    5
    38
    Gister avond ging ik in bad omdat ik het ook al had en toen werd het er juist erger van en zakte het af toen ik op de bank ging liggen, nu vannacht begon het weer. Ik heb hier een zoontje rond lopen en kan nu niet zo maar weer onder de douche:(

5. Nathaliiej

Nathaliiej Fanatiek lid

Nov 20, 2012
    1,206
    1
    0
    NULL
    Utrechtse Heuvelrug
    gewoon eventjes bellen voor je eigen gerustheid, maar ik denk idd dat je vk zegt eventjes douchen om te kijken of het afzakt..

6. Minime3

Minime3 Bekend lid

Oct 13, 2013
    674
    133
    43
    Zouden dit geen indalingsweeen kunnen zijn? Ik had dit ook bij mijn tweede rond de 35 weken.

7. BrendaJohn

BrendaJohn Niet meer actief

Zou zeker even de VK bellen. Hier ook veel last van harde buiken.
    Zodra ze regelmatig komen (zoals je zegt om de 5 a 10 minuten) direct de VK bellen. En een harde buik hoort ook geen pijn te doen!

8. mamaSylvia1975

mamaSylvia1975 Fanatiek lid

Apr 25, 2012
    1,106
    0
    0
    huismama
    ergens in overijssel
    Bellen.
    Beter 10x te vaak, dan 1x te weinig.
    Harde buiken horen geen pijn te doen.

9. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

Jun 21, 2010
    2,661
    5
    38
    #9 Friesland90, Oct 14, 2013
    Last edited: Oct 14, 2013
    Ze doen geen pijn trouwens hoor. Een enkele is alleen zo hard dat het heel erg trekt en dat voel ik onderin me buik en in me rug ook helemaal trekken. De menstruatie krampen zijn nu over, en deden vannacht ook geen pijn. Meer een zeurend gevoel in de bovenbenen en onderbuik tijdens een hardebuik.

De harde buiken zijn nu veel minder sterk, sommige nog wel, maar absoluut niet pijnlijk. Ik voel ze wel heel duidelijk op komen en af nemen. De tijd er nu tussen heb ik even bij gehouden:
    08.57
    09.15
    09.28
    09.40
    09.51

10. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Bellen is altijd verstandig,zo te zien om de 10/15 min.en oplopend en aflopend.kunnen voorweeën zijn,maar het is fijner voor jou gevoel om echte weeën uit te sluiten.hier ook aantal keer vals alarm gehad ben ze heeft altijd op mn hart gedrukt gewoon te bellen als ik het niet vertrouwde.

11. Tines mam van 2

Tines mam van 2 Bekend lid

Feb 11, 2013
    973
    0
    0
    ik zou in dit geval je vk even bellen.

stel dat je bevalling wel begonnen is?????
    is het wel prettig dat je vk daar nu achter komt of in elk geval op de hoogte is.

ook kan zij aangeven waar je op moet lettenen wanneer je wat moet doen.

weet niet hoe oud je zoontje is.

maar neem hem gewoon mee. niet onder de douche natuurlijk maar naar de douchecel en neem wat speelgoed of boekjes mee zodat ie wat te doen heeft.

zo heb ik vaak gedouched met mn dochter. zij zat op de grond boekjes te lezen en ik was aan het douchen

12. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

Jun 21, 2010
    2,661
    5
    38
    09.51
    10.02
    10.11
    10.23
    10.32
    10.40
    10.48
    11.04

Het neemt in sterkte af en de harde buiken zelf duren ook minder lang. Ik ga nu toch maar even met mijn zoontje onder de douche, moet lukken.

13. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

Jun 21, 2010
    2,661
    5
    38
    Ik twijfel niet of het weeën zijn, dat zijn het zeker weten niet. Het zijn ''gewone'' harde buiken. Maar ik vraag me af of die regelmaat kwaad kan, gezien ze toch zeggen dat je dan moet bellen als ze pijnlijk zijn, maar dat zijn ze dan weer niet!! Lastig hoor.. Ik ga ff douchen hopelijk zakt het dan helemaal

14. San987

San987 Fanatiek lid

Oct 21, 2012
    1,516
    98
    48
    Altijd bellen als je twijfelt!
    Heb net zelf ook de vk gebeld ivm harde buiken. Alleen bij mij zat er geen regelmaat in.. De vk zei wel dat het geen kwaad kon. Je baarmoeder 'oefent' voor de bevalling!

15. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

Jun 21, 2010
    2,661
    5
    38
    Het douchen heeft toch wel geholpen. Het lijkt zo goed als over.
    Af en toe heb ik nog een harde buik, maar zeker niet meer om het kwartier á 10 minuten!!

Nu maar afwachten of het vanavond weg blijft, ik hoop het maar.. Dan kan ik vast wat beter slapen vannacht.

16. Isade

Isade Actief lid

Nov 4, 2012
    362
    0
    0
    NULL
    Als ze geen pijn doen, je geen bloed verliest, ze met douchen minder erg worden dan is je kindje hoogstwaarschijnlijk verder in het bekken aan het dalen, zo was het bij mij vorige week, ik heb daar drie dagen zoiets last van gehad en de regelmaat kwam zelfs tot aan de vijf minuten gedurende langere tijd. Ik maakte me toen ook zorgen ivm die regelmaat en heb de derde dag uiteindelijk toch gebeld omdat ik twijfelde wat te doen, en bij twijfel moet je bellen!! Was binnen 1 minuut gerustgesteld... En ze zit er nog steeds in!

17. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

Jun 21, 2010
    2,661
    5
    38
    Ik denk ook dat het indalen is inderdaad precies zoals jij zegt.

Maar bij mijn zoontje had ik dit ook met 35 weken en toen kwam de vk langs en was de baarmoeder mond verweekt ofzo en half verstreken? Ik moest daarom naar het ziekenhuis voor een ctg en daar mocht ik pas weer weg toen het minder werd. Dus ik moest daar 3 dagen blijven. Elke keer leek het beter te gaan en kwam ik aan de ctg en begon het ineens weer!!! Daarom ben ik nu ook wat terug houdend met bellen, al wil ik natuurlijk ook niet te laks zijn en te laat ingrijpen wanneer nodig.

(als weet ik nog heel goed dat echte weeën toch echt wel even heeeeel wat anders zijn:D)

18. Isade

Isade Actief lid

Nov 4, 2012
    362
    0
    0
    NULL
    Als je t zo omschrijft en je had t in je eerste zwangerschap ook is t misschien wel wat anders maar de keus om te bellen kan jij alleen maken...
    van de andere kant vraag ik me af hoeveel vrouwen er rond lopen met aantal cm ontsluiting zonder dat ze er erg in hebben... Ik wens je een wijze beslissing toe, goed naar je lichaam luisteren!

Share This Page