Hoi, Even advies gevraagd: Mijn dochter is nu bijna 4 mnd en ik doe haar om de dag in bad en een enkele keer douchen we als we met zijn drie zijn. NU merkl ik dat het badderen steeds zwaarder voor mij wordt omdat ze meer wil bewegen en zwaarder op mijn arm rust. Alleen met haar douchen ging wel maar vind het toch wat eng/glibberig. Zet haar na afloop in de wipper en kan die niet vastmaken met al die handdoeken er in, vind ik ook link voor als ze meer kan straks. Nu twijfel ik wat ik zal doen en misschien kunnen jullie mij tips/ advies en ervaringen geven. Een badsteun kopen voor in het badje op standaard. wordt ze daar niet snel te groot ook voor? Een soort badstoeltje op de grond in de douche gebruiken. Een specikuip kopen en die als bad op de grond gebruiken evt, met die badsteun. iets zachts op de grond in de douche (rubber matje of zo) waar ik haar op kan leggen eventueel om te wassen. ben benieuwd of er iemand is die de gouden tip heeft! groetjes, Sept
Wij hebben in de douche nog een klapstoeltje van de vorige bewoners. En dat was erg handig toen zoonlief klein was. Kon ik zitten met hem en dan lekker inzepen met hem op schoot. Ging hartstikke goed! Misschien een klein krukje in je douche zetten wat je er ook makkelijk uit kan halen indien niet nodig? Vriendlief was 's avonds vaak niet thuis als hij in bad/douche moest. wat ik toen deed ging perfect: Als hij lekker gewassen was legde ik hem goed ingewikkeld in handoeken in het babybadje. Dan kon hij naar mij kijken tijdens het douchen. Ik naar hem voor de veiligheid en ondertussen zeepte ik me snel in. Hij had het nooit koud en lag goed veilig ingepakt in het badje. Kon geen kant op. Ik vond het ideaal! Badsteun gebruikte wij pas op het moment dat hij wat groter werd maar niet kon zitten. dan had ik makkelijk 1 hand vrij tijdens het badderen. Maar dus niet voor in het begin. Maar bij de prenatal zijn ze niet zo heel duur die universele dus is het proberen waard.
Ik durf wel gerust alleen te douchen met de kleine, maar dan zit ik op de grond met ons zoontje op schoot. Ik geloof dat hij het zelf ook fijner vind om rechtop te zitten. Staand douchen met mijn zoon vind ik toch enger. Dus misschien is het voor jou een tip om met haar te gaan zitten? Voordat ze samen douchen zit mijn zoon wel in de wipstoel. Ik douche zelf eerst. Dan is de badkamer ook al lekker warm, want zelf douche ik vrij heet. Als ik klaar ben, droog ik mezelf een beetje af en trek even een badjas aan. Dan leg ik mijn zoon op het aankleedkussen (op de grond) om hem uit te kleden en eventueel zijn billen te poetsen. Na het douchen leg ik hem ook weer op zijn aankleedkussen. Even een handdoekje over hem heen, terwijl ik bij mezelf weer het ergste nat afdroog en een badjas aanschiet. Daarna droog ik hem helemaal af. Tegen de tijd dat ik klaar met hem ben, ben ik zelf meestal ook wel droog.
Wij hadden al heel snel het badzitje van de Prenatal, ideaal! Je hebt je handen vrij en hij zat er heerlijk in.
Wij hebben rond die tijd zo'n plat stoeltje gehaald, daar heeft ze nog opgelegen tot ze 9 maand was, toen vond ze het niets meer en sinds toen staat haar badje bij ons in de douche, vul ik het badje, zet haar erin en ga mee in de douche. Ze zit nu zelf stevig dus zit dan lekker te spelen. Maar tot die tijd deed dat platte stoeltje het prima, heel handig vond ik! Nam er een beker bij zodat ik haar nat kon blijven maken zodat ze het niet koud kreeg, omdat ze dan niet helemaal in het water liggen.
komende week kan je bij het kruidvat zo'n badzitje kopen voor 8 euro ofzo! zit er ook aan te denken een te kopen, mijn kleine weegt zo'n 7,5 kg en wordt ook erg zwaar om zo vast te houden in bad
Ik heb mijn dochter in het babybadje gewassen tot ze goed zelfstandig kon blijven zitten. Daarna ging ze in een badring, in het grote bad of in de douche. Sinds ze kan stappen, en dus goed kan blijven staan, douchen we af en toe samen, maar meestal zet ik haar alleen in de douche.
zo'n plat badzitje in het babybadje heb ik tot de 3e maand gebruikt. daarna onder de douche of samen in het grote bad. Ze was na 3 mnd echt te groot voor babybad en zette zich zelf steeds af. er is ook een soort drijvend matrasje voor in bad zag ik laatst.
Als je een groot bad hebt, kun je een badsteuntje kopen waarin je kindje kan liggen. werkt hier erg goed. Klein laagje in het bad en en lekker liggen. Ze ligt heel stevig, dus je kunt er gewoon bij blijven, maar zonder dat je je kindje constant hoeft vast te houden. Maar eigenlijk douchen wij vanaf de geboorte al vaak met de kleine. (Heb alleen tijdens de kraamweek een klein badje op standaard gebruikt, maar vind het vreselijk onhandig en deed pijn aan m'n rug). We douchen gewoon staand. Handigste idd met z'n drieen, maar als ik alleen ben dan neem ik gewoon het aankleedkussen en de kleertjes, badcape enz mee naar de badkamer. Die leg ik op de grond. We hebben een inloopdouche dus ze kan me altijd zien. Dan kleed ik haar uit en leg ik haar ingewikkeld in haar badcape. Dan zelf douchen, daarna met haar douchen en als we klaar zijn leg ik haar weer in de badcape. Zelf snel afdrogen en dan haar afdrogen. Werkt hier prima
Wij gebruiken ook zo'n ligstoeltje in het grote bad.. babybadje staat al aan de kant hier, vond het wat krapjes worden en mijn hele badkamer was iedere keer zeiknat van het gespetter..
trouwens wat ook handig is dat is een badstof poncho. kan je zo aan en uit trekken voor de beeb en lekker warm.
Wij hebben voor ons dochtertje zo'n badzitje voor in het kleine bad en een ligmatrasje (allebei te koop bij o.a. Prenatal). Vooral het zitje vindt ze geweldig. Ze kan heerlijk spetteren met dr benen. Het matrasje kan ze lekker op liggen als ze al een beetje moe is. Ik vind ze ideaal, want je hebt je handen vrij en je kunt ze vrij lang gebruiken (9 kg. volgens mij). Als mijn vriend thuis is, neemt hij haar ook vaak mee onder de douche. Maar dat vind ik echt onhandig als ik alleen ben.
Ik vind dat matrasje niet geweldig. (Gelukkig niet zelf gekocht maar gekregen.) "Drijven" is een groot woord. Je moet je kindje nog steeds goed vasthouden en krijgt dus nog steeds een vermoeide arm.
wij hebben zo'n lig badzitje in het babybadje, helaas kan maik er al bijna niet meer in want hij is heel erg lang. Ik zou hem niet aanraden om te kopen voor zo'n korte periode. Maik gaat zodra hij kan zitten in een badsteun onder de douche en tot die tijd houd ik hem vast in het babybad in zithouding (hij kan al aardig zitten).
Hmm mijn dochter is nu 75 cm lang volgens onze meetlat en die is net pas uit dat badzitje hoor. Ja ze lag niet meer zoals het hoort met haar hoofdje op het zachte kussentje maar ze lag er nog prima in. Alleen begon ze nu echt op te staan etc dus vandaar dat we er mee gestopt zijn.
Heeft iemand enige idee voor welke lengte en gewicht dat badzitje van bambino geschikt is? (Staat nu n de folder, vanaf morgen bij Kruidvat in de aanbieding). Onze zoon is nu ongeveer 70 cm en 9 kilo. Is het dan de ,oeite nog wel?
Ik denk het niet tupp. Ik heb een badzitje van bébéjou en die is voor kindjes tot 9kg. Ik denk niet dat er veel verschil in die dingen zit, dus zou het niet doen. Misschoen kan je op internet kijken bij bambino. Dan weet je het zeker.
Thermobaby Aquababy Badring - Thermobaby Bad Vanaf een maand of 6 zat mijn zoontje hierin en dat vind hij nog steeds helemaal geweldig. Als hij in zijn stoeltje zit kan die heerlijk spetteren. (en ik kan de hele badkamer op dweilen )
Ik denk dat ik zo'n 'houdertje' voor in het badje zou kopen. Zijn zo'n 15 euro en je kunt het badje altijd nog op de grond zetten, als het niet meer op het standaard kan qua gewicht. Succes!
Het badzitje van Bambino is tot 6 mnd, een max gewicht staat er niet op. Ik heb 'm gekocht vanmorgen maar hij past niet in ons (Hema)badje grrr.