hoever ben ik nu?

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by blinky, Feb 19, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. blinky

blinky VIP lid

Feb 11, 2010
    8,249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    hallo ik zit toch met een vraagje. ik ben volgens mijn laatste menstruatie 9 weken en 6 dagen zwanger. volgens mijn eisprong 9 weken en 5 dagen. maar volgens mijn termijnecho 8 weken en 6 dagen. maar dat kan echt niet volgens mijn cyclus. wat moet ik nu aanhouden? en kan de groeiachterstand komen doordat ik ongepland zwanger werd kort na de mex. griepprik? had eigenlijk 2 maandjes langer willen wachten. ben nu 2 dagen na de echo toch wel een beetje in de war. kan iemand me helpen?

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Blinky,

heb je al een beetje meer zekerheid intussen of heb je er nog niemand over gesproken? Een termijnecho vóór de 10 weken is niet dusdanig betrouwbaar dat er een definitieve termijn aan afgelezen mag worden. Je hebt als het goed is over een paar weken nog een echo. Dit is om te zien of je kindje ook goed gegroeid is. Bij deze echo wordt je echte uitgerekende datum vastgesteld. Maar op zich heb je een marge van een week op je termijn bij een echometing. Het kan dus goed dat je toch toen 9+5 weken zwanger was ondanks dat de echo 8+6 liet zien. Wacht toch maar de volgende echo af. Dan weet je het zeker. En in principe is elke termijn, gemeten bij de echo die minder dan 7 dagen afwijkt van de zwangerschapsduur aan de hand van de cyclus, goed en betrouwbaar.

Groetjes Brigitte

3. blinky

blinky VIP lid

Feb 11, 2010
    8,249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    dank je wel voor je reactie. mijn tweede echo heb ik volgende week donderdag. ik ben benieuwd wat er dan uitkomt.

Share This Page