Dag lieve dames, 4 weken geleden een test gedaan die positief is. Ik en manlief heel erg blij natuurlijk. Nu volgens de berekening in de 8e week maar geen enkele keer het zekere gevoel gehad van zwanger zijn. Ik ben heel erg moe en heel veel last van me borsten. Maar daar zijn alle klachten wel mee genoemd. Ik heb 17e pas me 1e echo en 18e (februari) het intake bij VK. Ik heb totaal niet het gevoel echt werkelijk, werkelijk zwanger te zijn. Wie herkent dit ook?
Heel herkenbaar hoor!!! Tenminste, voor mij, ik had het namelijk ook. En, 2 tellen geleden was er nog beweging hierbinnen . Allemaal erg onwerkelijk in het begin he? Geen zorgen maken, ik weet dat het eeuwen lijkt voordat je naar de VK mag...komt vast goed! Gefeliciteerd!!!
Thanks. Heel erg onwerkelijk en daarmee stijgt de angst dat ik een teleurstelling tegemoet ga. Er zijn zelfs gekke gedachten door me heen gegaan als: stel dat bij de echo blijkt dat ik helemaal niet zwanger ben .... echt heel maf. De test was absoluut positief en de klachten (vermoeidheid en pijn) liegen er niet om. JIj sterkte met de laatste loodjes en een voorspoedige bevalling toegewenst.
Ik ging de eerste drie weken elke dag met spanning naar de wc om te kijken of ik toch niet ongesteld werd. Ik had ook niet zoals bij de eerste pijnlijke borsten dus ik maakte me ook druk. Het hoort er gewoon bij. Het is een beetje net alsof iemand zegt dat je een miljoen hebt gewonnen maar het geld staat nog niet op je bankrekening. Zoek afleiding en voor je het weet ben je 12 weken zwanger en ga je voor de termijnecho en zie je een spartelend wurmpje met kloppend hartje. Sommige vrouwen hebben gewoon weinig symptomen. HMPF (duwt de wijzers van de klok sneller vooruit )
Bedankt! Gek dat het al bijna zover is! Geniet ervan, niet stressen hoor! Zoek inderdaad afleiding, voor je het weet is het 17 februari!
Heeel normaal. Ik was heel nerveus voor de eerste echo, en haalde me de gekste dingen in het hoofd. Nu aan het eind 'concludeer' ik dat je op elke termijn zorgen kan hebben. Ik vond zelf de zwangerschap een heel goede training om met die zorgen om te gaan. Eerst ben je bang dat de zwangerschap misschien niet goed zit, daarna of je met de 20 weken echo misschien iets tegen komt, later bang dat er iets mis gaat met de bevalling of een vroeggeboorte... en natuurlijk gaat dat niet ophouden als je bevallen bent! En ookal wen je langzaam aan wel aan het idee dat je zwanger bent, het blijft onwerkelijk, ook als je al bijna tegen de bevalling aanzit!
Hoi, Rodayna, ik heb hetzelfde hoor... ga de 7e week in, maar voel nog zeer weinig. Bij alles wat ik ook maar 'denk' te voelen (beetje misselijk, steek in mijn borsten) denk ik... ja dat moet het zijn! Spannend hoor! x
Hi dames, Hier dezelfde onzekerheid.... Donderdag onze 1e echo, ik kan niet wachten!!!! Bij iedere steek in m,n buik en borsten word ik weer eventjes blij. Dat zie ik toch als bevestiging. Spannend he! Groetjes!
Hai ladies Hier nog een heel onzeker zwanger persoontje! Heb pas vanaf week 6/7 symptonen gekregen, echo gehad op 6 wkn en daarna met 7....en dat was de laatste ...in totaal mag ik 5 weken wachten tot ik weeer mag, inmiddels 2 weken nog maar GELUKKIG! Want ik hou het niet uit...ik ben nu wel heel moe...en borsten heel gevoelig etc etc...misselijk met vlagen maar geen overgeven oid! Dus in feite "voel" ik me wel zwanger...maar ik vind het heel moeilijk te geloven dat het goed gaat...zo bang voor een missed abortion...je lichaam kan je zo voor de gek houden! :S SORRY DAMES WIL NIEMAND ONGERUST MAKEN, maar komt omdat ik het zelf heb meegemaakt...vandaar MIJN zorg! Maar goed...heeft me even 2 weken gekost, maar ben er nu uit...ik ga gewoon op mn lichaam vertrouwen, heb tot nu toe nog geen bloed verlies oid...ik duim gewoon voor een goede 12 weken echo en uiteraard voor jullie ook allemaal LIEFS!
Zorgen beginnen inderdaad al voordat je kindje zelfs maar geboren is! Ik heb redelijk laat getest (hoewel ik het bijna zeker wist, want mijn ongesteldheid bleef nooit uit, maar goed, je weet het maar nooit), waardoor ik snel terecht kon bij de VK voor de 1e echo. Daar bleek ik 8wkn zwanger te zijn. Toen moest ik van dat moment 12wkn wachten op mijn 20 wkn echo!! Dat vond ik echt veels te lang!! En heb me ook regelmatig zorgen gemaakt omdat ik verder ook nergens last van had. Misselijk ben ik nooit geweest en rugpijn heb ik de laatste paar weken pas echt. Tja, wel moe enzo, maar dat was het ook en had ik ook al redelijk last van voor mijn zwangerschap. Wachten is het meest vervelende van de zwangerschap. Nu ben ik aan het wachten om te zien hoe ze eruit ziet haha. Ach ja, zo is er natuurlijk altijd wel iets. Niet teveel zorgen maken, dat is nog altijd het beste.
hier had ik ook dezelfde onzekerheid... (en is natuurlijk niet helemaal weg.... ). Eigenlijk moest ik tot 19de wachten voor de eerste echo... maar dat kon ik ECHT niet... had dus zelf een eerdere pretecho geregeld voor afgelopen zaterdag en alles goed...!!! Met mijn eerste was ik helemaal niet zo onzeker.... maar toen had ik nog geen vmk's gehad.. en dat doet veel in je bolletje.. kreeg toen mijn eerste echo pas met 14 weken..... Kijk met smacht uit naar de volgende echo... en zal blij zijn als ik die eerste 12 weken door ben.... en de kleine voel bewegen...
Ik ben ook zooooo onzeker! Ik heb overmorgen (woensdag) mijn eerste echo, maar ik vrees echt dat blijkt dat ik niet zwanger ben... Ik heb wel last van kwaaltjes (erg moe, misselijk), maar toch kan ik het gewoon niet geloven. Ik weet ook niet hoe lang ik al zwanger ben. Ik heb namelijk een onregelmatige cyclus. Als ik uit ga van de eerste dag van de laatste menstruatie, dan was ik afgelopen zaterdag 10 weken zwanger. En dit zou betekenen dat de beeb tijdens onze huwelijksnacht/reis is verwekt. Maar het zou misschien ook wel een paar weken korter kunnen zijn. Vind het zoooooooo spannend!!!!!!
Hoi, ik heb zelf afgelopen september positief getest omdat mijn menstruatie uitbleef, maar om teleurstelling te voorkomen heb ik pas in oktober een afspraak gemaakt bij de gynecoloog omdat ik er eigenlijk van uitging dat er vast wel iets mis zou zijn. Tijdens de (inwendige) echo zagen we ineens een springlevend minimensje met druk bewegende armpjes en beentjes!!!! Ik was toen al 11w4d. Op vollere en wat pijnlijke borsten geen enkele andere zwangerschapssymtomen gehad tot nu toe en ben gisteren de 30 weken gepasseerd. Maak je niet te druk, het hebben van wel of geen symptomen zegt helemaal niets en de kans dat het goed gaat is altijd groter dan dat het niet goed gaat, heb een beetje vertrouwen !!!
Het blijft ook zo lekker ongrijpbaar, je weet dat er ergens een minimensje in je groeit, maar je voelt en ziet het nog niet. Ik heb tussen de 1e en 2e in ook een mk gehad. Voelde al heel snel dat het niet goed zat. Nu ruim 6 w zwanger van de derde en was de eerste week na de test helemaal in de stress, omdat ik niks voelde. Achteraf denk ik, lekkere stresskip, dat is logisch als je ruim 4 w bent, maar ja... Gelukkig maakt onze vk een echo met 8 en 12 w dan 20 w echo in zkh en bij de vk weer met 27 w. Wij hebben dus de luxe heel regelmatig even naar binnen te kunnen kijken! Iedereen succes met wachten!
Wat "fijn" om te horen dat ik niet de enige ben die met deze onzekerheid rond loopt. Ik hoop natuurlijk voor ons allen dat we van die onzekerheid afkomen.l @ Clarike... jij hebt het juiste woord: het ongrijpbare.. dat is het echt. en ik ben al een mevrouwtje ongeduld, dus dit komt mijn zekerheid niet ten goede.
Inderdaad fijn te horen dat meerdere met deze zorgen lopen. Heb zelf ook vmk gehad, 5w4d en kwamen dat pas te weten toen we met (wat we toen dachten) 9w een echo kregen. Pas daarna is hele vmk echt opgang gekomen. Had toen wel het gevoel dat het niet klopte... vaag maar waar... heb nu ook echt zo iets, eerst zien dan geloven. x
Hier nog een onzekere zwangere.. 8) Al gaat het inmiddels wat beter. Ik begin er vertrouwen in te krijgen, al vind ik dat ook eng. Ik heb ook de 17e de eerste echo. Spannend! Ik houd me ook wel vast aan het feit dat het vaker goed dan fout gaat. Hoop dat jij je daar ook aan vast kunt houden. Houd je me hier even op de hoogte over de echo?