partner die rookt en biertje drinkt

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Linda27, Jun 17, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Linda27

Linda27 Actief lid

May 29, 2008
    420
    0
    0
    doktersassistente
    Randstad
    Hoi,

Ik weet niet of ik hier goed zit, maar ik heb toch even een vraagje.

Op dit moment zitten we in ronde 6.
    Ikzelf rook niet, drink zelden (alleen soms een wijntje op een feestje en dan nog alleen als ik ongi ben of de eerste 3 dagen erna, anders dus echt niet), ik slik elke dag netjes foliumzuur en we eten afwisselend en zo
    gezond mogelijk. Mijn cyclus is gelukkig redelijk op gang.

Mijn vriend rookt wel (doet erg zijn best te minderen) en zo in de zomer maanden vind hij een biertje ook wel lekker (drinkt er dan hooguit 2, alleen met de EK voetbal met al die gasten erbij soms wat meer)

Nu hoor en lees je natuurlijk vanalles over het verminderen van vruchtbaarheid.

Nu wil ik graag weten of we in deze situatie nou echt zoveel minder kans hebben om zwanger te worden of dat ik niet zo veel moet piekeren.

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

je bent nog niet heel lang bezig met zwanger worden, ik zou me er niet te druk om maken.
    Het is wel bewezen dat je meer kans hebt om zwanger te worden en op een goede zwangerschap als je partner ook niet rookt en drinkt. Maar je kunt hem dat alleen voorleggen en natuurlijk niet dwingen.

Mirjam

Share This Page