Hoi Mama's en Aankomende Mama's, Vandaag ben ik precies 29 weken zwanger van ons eerste meisje. En met nog een aantal weken in het vooruitzicht , want maanden klinkt veel langer [ ] , ben ik nu al volop aan het aftellen. Aangezien alles voor mij de eerste keer is ben ik gewoon eens benieuwd naar ervaringen. Hier kunnen de Mama's mij vast antwoord op geven - Hoe waren jou laatste loodjes? - Op hoeveel weken ben je bevallen of ingeleid? - Hoe voelt dat nou eigenlijk die weeén en heb je pijnstilling gehad ,zoja ben ik benieuwd voor wat er gekozen is. - Ben je thuis of in het ziekenhuis bevallen en hoe heb je dit ervaren? - Heb je gekozen voor borst of flesvoeding , en waarom deze keuze? En deze voor de aanstaande Mama's , net als ik. - Ook al aan het aftellen? - Kies je voor een thuisbevalling of ga je naar het ziekenhuis? - Heb je al een keuze gemaakt voor borst of flesvoeding en zoja : Waarom deze keuze? - Hoe ervaar je je eerste zwangerschap en ben je al een beetje zenuwachtig voor de bevalling Leuk , om verschillende ervaringen te lezen. Vandaar mijn topic! Groetjes Jacq
Nou je hebt in ieder geval flink wat vragen Ik kan van beide kanten beantwoorden, wordt voor de tweede keer mama Hoe waren jou laatste loodjes? Prima te doen, heb het de vorige zwangerschap tot het einde toe nooit echt zwaar gehad en bleef lekker actief Op hoeveel weken ben je bevallen of ingeleid? Op 39.5 bevallen. Begon met 2 cm maar het wilde niet vorderen dus toen aan de wee-opwekkers. Hoe voelt dat nou eigenlijk die weeén en heb je pijnstilling gehad ,zoja ben ik benieuwd voor wat er gekozen is. Tja, weeën zijn hééééééééle erge buikkrampen en dus niet fijn Ik heb in de weeënstorm gekozen voor een pethidine prik of zoiets maar die werkte totaal niet.. Ben je thuis of in het ziekenhuis bevallen en hoe heb je dit ervaren? In het ziekenhuis, moest wel omdat mijn vliezen alleen daar gebroken konden worden ivm niet indalen van mijn dochter en uiteindelijk omdat ik wee-opwekkers moest krijgen. Heb het als niet prettig ervaren. Lag al meteen vast op bed en kon geen kant op. Vond dat niet fijn om de pijn goed op te vangen Heb je gekozen voor borst of flesvoeding , en waarom deze keuze? Gekozen voor borstvoeding maar al snel overgestapt op flesvoeding omdat het in de kraamweek al meteen mis ging met de bv En deze voor de aanstaande Mama's , net als ik. Ook al aan het aftellen? Nope Het gaat me al veeeeeel te snel!! Kies je voor een thuisbevalling of ga je naar het ziekenhuis? Ik wil zolang mogelijk thuis blijven om weeën op te vangen en uiteindelijk wel naar het ziekenhuis. Heb je al een keuze gemaakt voor borst of flesvoeding en zoja : Waarom deze keuze? Borstvoeding. Ik heb er spijt van dat ik bij mijn dochter al zo snel op de fles overgestapt ben en ben er van overtuigd dat de bv deze keer wel gaat lukken. En dan ook langer! Hoe ervaar je je eerste zwangerschap en ben je al een beetje zenuwachtig voor de bevalling Deze zwangerschap gaat véél te snel voorbij, niet normaal. Ik moet mezelf er op wijzen dat ik moet genieten en het niet zo voorbij moet laten gaan. Ik ben ondanks de helse eerste bevalling niet bang voor de aankomende bevalling. Dat gaat vast helemaal goed komen!
De laatste loodjes vond ik redelijk zwaar, maar omdat het mijn eerste was kon ik gelukkig genoeg rusten aan het eind. Ik ben met 39 weken en 1 dag bevallen van onze dochter (gewoon spontaan weeën) Ik ben thuis begonnen met de bevalling maar helaas had onze dochter in het vruchtwater gepoept waardoor ik alsnog naar het ziekenhuis moest. Persoonlijk vond ik het veel fijner om thuis te zijn, omdat ik mijn ding kon doen zonder allemaal gedoe eromheen. Eenmaal in het ziekenhuis kon ik meteen mijn weeën niet meer opvangen omdat mijn favoriete houding gewoonweg niet meer mogelijk was (werd meteen aan alle mogelijke monitoren gelegd) en kon het bed niet meer af. Dus mijn voorkeur gaat ook deze keer uit naar thuis te bevallen. Ik had meteen heel krachtige weeën: na de 1e wee had ik ze meteen elke 5 min. Dus de weeën heb ik als pittig ervaren. Zeker toen ik in het ziekenhuis kwam, was het voor mij niet meer te doen en heb ik pijnstilling gehad via een infuus en een pompje. Dan kon je de weeën nog wel voelen en waren ze nog behoorlijk pijnlijk maar het scherpe randje op de piek was er een beetje af, waardoor het beter te doen was. Eigenlijk erg jammer: ik ben ervan overtuigd dat ik het thuis niet nodig had gehad. Hoe een wee voelt is moeilijk uit te leggen: het is veel heftiger dan menstruatiekramp (maar ergens toch een vergelijkbare soort pijn) maar helemaal anders dan een harde buik. Maar als je echt weeën hebt herken je ze wel hoor De bevalling in zijn geheel heb ik niet als iets slechts ervaren hoor: alles wat minder goed ging (heb een knip gehad) was ik (hoe cliché het ook klinkt) meteen vergeten toen ons kleine meisje veilig en wel op mijn buik lag dat is zo'n fantastisch moment <3 Ik heb voor borstvoeding gekozen omdat het mij ook bijzonder leek om je borsten te gebruiken waar ze eigenlijk voor zijn. Daarnaast vond ik het zelf ook erg prettig om mijn kindje zelf te voeden, het is natuurlijk en erg gezond voor je kleintje. Je hebt het overal bij je op de juiste temperatuur en dat vond ik erg handig en het is gratis En ik kreeg van niemand de vraag of ze haar het flesje mochten geven haha vond ik erg prettig: ik vond het niet fijn om haar bij een ander te laten zitten. Ik ben nu 29 + 1 zwanger van onze 2e en deze keer wil ik graag proberen thuis te bevallen, toch weer borstvoeding te geven en ik ben volop aan het aftellen: het gaat zo snel voorbij Heel verhaal maar ik hoop dat dit antwoorden zijn op al je vragen
ook ik kan beide kanten beantwoorden, ik wordt voor de 4e x moeder Hoe waren jou laatste loodjes? Bij alle 3 vond ik de laatste loodjes wel zwaarder, ik werd minder mobiel en was er op een gegeven moment wel klaar mee. Ondanks dat wel tot op het laatst nog huishouden kunnen doen en wat boodschappen etc, maar wel in een veel rustiger tempo. Op hoeveel weken ben je bevallen of ingeleid? 1e met 39.3 ingeleid, 2e 39.6 ingeleid en de 3e met 39 weken bevallen. Hoe voelt dat nou eigenlijk die weeén en heb je pijnstilling gehad ,zoja ben ik benieuwd voor wat er gekozen is. als heel erge menstruatiepijn die steeds heftiger en langer duurt. Ik heb geen pijnstilling gehad. Ben je thuis of in het ziekenhuis bevallen en hoe heb je dit ervaren? In het ziekenhuis, bij de 2 oudsten vanwege langdurig gebroken vliezen, de 3e moest ivm complicaties bij de 2e zwangerschap. Ik vond dit achteraf wel prettig. Bij de oudste wilde ik perse thuis bevallen, maar ben blij dat het een zh bevalling is geweest. Ik zou ook nooit meer voor een thuisbevalling willen kiezen. Heb je gekozen voor borst of flesvoeding , en waarom deze keuze? Gekozen voor flesvoeding. Nu de andere zijde, die van as mama: Ook al aan het aftellen? Nee, ben nog niet zo ver (8w) en aangezien dit echt de laatste is ben ik blij dat het nog even duurt. Kies je voor een thuisbevalling of ga je naar het ziekenhuis? Ik wil zolang mogelijk thuis blijven om weeën op te vangen en uiteindelijk wel naar het ziekenhuis. Heb je al een keuze gemaakt voor borst of flesvoeding en zoja : Waarom deze keuze? Flesvoeding: ik heb totaal niets met borstvoeding. Ik vind het geweldig dat het kan, maar niets voor mij. Hoe ervaar je je eerste zwangerschap en ben je al een beetje zenuwachtig voor de bevalling Na de eerste schrik (dit kindje was niet gepland) vind ik het nu wel leuk worden. Zenuwachtig voor de bevalling ben ik niet, alleen hoop ik dat ik op tijd in het zh ben. Mijn 3e kindje is nl in 45 min geboren
- Ook al aan het aftellen? Ja hoor, al lang! De gyna was al blij dat ik 28 weken gehaald had (zwangerschap vol problemen!) maar ik krijg meer en meer het gevoel dat ons meisje langer gaat blijven zitten dan 2 augustus - Kies je voor een thuisbevalling of ga je naar het ziekenhuis? Sowieso naar het ziekenhuis, door mijn probleemzwangerschap was thuisbevallen geen optie.. al dat dit sowieso niets voor mij zou zijn - Heb je al een keuze gemaakt voor borst of flesvoeding en zoja : Waarom deze keuze? Fles.. niet echt een keuze gehad.. na de bevalling moet ik terug medicatie nemen - Hoe ervaar je je eerste zwangerschap en ben je al een beetje zenuwachtig voor de bevalling ? Wel het is een hele moeilijke zwangerschap geweest. Zowel op persoonlijk vlak: werk verloren, buiten gevlogen bij schoonouders, super harde ruzie met schoonfamilie, vriend die voor zijn werk (manager op groot bedrijf) telkens maar naar het buitenland moet. Ook met de baby ging het niet altijd even goed: telkens waren en extra testen nodig, uiteindelijk kwam alles wel in orde maar toch, telkens opnieuw moesten we ons zorgen maken.. Dus ik heb gezegd: na dees, nooit nog eentje! Een gezonde baby is genoeg
- Ook al aan het aftellen? Ja en ik moet helaas nog 14 weken hihi. Al gaat het wel onwijs snel, maar kan gewoon niet wachten om te zien hoe hij er uit gaat ziet en hoe hij zal zijn. - Kies je voor een thuisbevalling of ga je naar het ziekenhuis? Ik wil in het ziekenhuis bevallen. - Heb je al een keuze gemaakt voor borst of flesvoeding en zoja : Waarom deze keuze? Flesvoeding, dit omdat ik het allemaal alleen ga doen en mij flesvoeding dat toch net wat makkelijker lijkt. En dan hoeft hij ook niet opeens te wennen zodra hij naar de kinderopvang gaat. - Hoe ervaar je je eerste zwangerschap en ben je al een beetje zenuwachtig voor de bevalling Ik ervaar het heel dubbel. Heb lichamelijk totaal geen klachten maar emotioneel vind ik het soms heel zwaar. Ben wel erg blij dat ik straks een kindje heb, dat wel! Zie totaal niet op tegen de bevalling. Ze zeggen dat je weeën kan vergelijken met nierbekkenontsteking en die heb ik ook al 3x overleefd
Hoi Jacq, We zijn ongeveer net zo ver! - Ook al aan het aftellen? Yep! Maar ik probeer tegelijkertijd ook nog steeds goed te genieten, want wie weet blijft dit de enige keer in mijn leven dat ik zwanger ben... - Kies je voor een thuisbevalling of ga je naar het ziekenhuis? Op medische indicatie in het ziekenhuis. Hoewel thuis bevallen me ook wel erg prettig lijkt, denk ik dat ik zonder medische indicatie alsnog voor een ziekenhuisbevalling zou hebben gekozen. - Heb je al een keuze gemaakt voor borst of flesvoeding en zoja : Waarom deze keuze? Borstvoeding! Eigenlijk omdat het gewoon het beste is wat je je kindje mee kunt geven. Daarnaast lijkt het me fantastisch om die momentjes samen te hebben Ik heb voor mijzelf wel besloten dat ik niet tegen wil-en-dank blijf proberen met borstvoeding. Als het écht niet wil, dan vind ik het niet erg om over te stappen op flesvoeding. Het is een prima alternatief - Hoe ervaar je je eerste zwangerschap en ben je al een beetje zenuwachtig voor de bevalling Ik vind het ontzettend bijzonder om mee te maken! Nog iedere dag verwonder ik mij om alles wat ik voel en meemaak Het is zó leuk om het kleine leven in je te voelen en te merken dat er al een beetje ritme in hem zit (slaap/wakker). Ik merk wel dat het nu steeds wat zwaarder wordt. Ik begin langzaamaan wat meer last te krijgen van mijn bekken (wat in mijn situatie niet zo verwonderlijk is) en dat vind ik wel vervelend. Maarja, ik heb nu vakantie en aansluitend verlof, dus ik kan lekker rustig aan doen. Heb mijn werk dus ook prima vol kunnen houden. Ja, ik ben best nerveus voor de bevalling. Vooral omdat ik medisch ben en daarnaast nog niet weet wat ik kan verwachten. Ik probeer het een plekje te geven en maar gewoon af te wachten...
Ook al aan het aftellen? Ja, maar ik hoop dat m'n kies ( ben al 2 x geweest en moet nog een paar keer terugkomen ) nu minder pijnlijk word, de tandarts is bezig met een wortelkanaalbehandeling. Maandag moet ik weer terugkomen en is het nog steeds ontstoken dan stuurt hij me maar naar de kaakchirurg want ik kan zo echt de bevalling niet in, kan niet eens m'n kaken op elkaar zetten vanwege de pijn Kies je voor een thuisbevalling of ga je naar het ziekenhuis? Ik ben klinisch geworden vanwege zwangerschapsdiabetes, en de baby ligt nog steeds in stuit. Heb je al een keuze gemaakt voor borst of flesvoeding en zoja : Waarom deze keuze? Ik wil borstvoeding gaan geven als dit lukt. Waarom: verminderd de kans op allergieën, het is altijd op de juiste temperatuur, het is natuurlijker en je hebt het altijd bij de hand Ik zorg wel dat ik een pak kunstvoeding in huis heb voor het geval het borstvoeden niet lukt. Hoe ervaar je je eerste zwangerschap en ben je al een beetje zenuwachtig voor de bevalling Tot 12 weken leefde ik op een roze wolk, daarna werd ik er zo hard van af geknald als maar kon door mijn werkgever en planner, ik werd geïntimideerd door ze ( omdat ik als oproepkracht werk mag ik NIETS meer weigeren, anders lig ik eruit....terwijl ik het geld heel hard nodig had ) dus ik heb tot en met mijn 32ste week nachtdiensten moeten draaien ) Ik had aangegeven dat ik aangepast werk wilde doen, dus niet op de zware pg afdeling waar de mensen agressief zijn en je slaan en onderspugen of schoppen, maar wat kreeg ik van de planner....avonddiensten alleen op die afdeling. Sinds gisteren ben ik met verlof en ik heb een hoop rust daardoor gekregen, het genieten kan nu weer beginnen voor me...en dat is eigenlijk jammer want ik had de hele zwangerschap moeten genieten. Ik ben erg zenuwachtig voor de bevalling, maar het kan nog alle kanten opgaan. Wordt het een keizersnede vanwege de stuitligging, of een normale bevalling....maar dan zit ik nog met die *** kies, dan heb ik van boven en van onderen pijn
En mijn reactie - Hoe waren jou laatste loodjes? Vorige zwangerschap bevallen met 41+4; nergens last van. Natuurlijk alles wel rustiger aan doen. Ook nu weer. Deze zwschap wel iets meer kwaaltjes (lichte BI gehad) maar doe nu nog gewoon veel, maar op een rustig tempo en met veel rust (slaapjes en zo! HEERLIJK!) - Op hoeveel weken ben je bevallen of ingeleid? 41+4 vorige keer bevallen na gestript te zijn - Hoe voelt dat nou eigenlijk die weeén en heb je pijnstilling gehad ,zoja ben ik benieuwd voor wat er gekozen is. Kanme er eigenlijk weinig van herinneren; is wel heftig, maar ik was bij de bevalling echt in een soort trance toen het zwaarder werd. Bij een missed abortion vorig jaar heb ik heel kort heftige weeen gehad - een soort golf van samenspanningen over je buik met veel krampachtige pijn. Prettig is het niet, maar ... het is ook zo weer over (sneller dan de 9 mnd wachten!). Bij bevalling had ik lachgas (mag in NL niet) vanaf 8 cm ontsluiting tot aan geboorte. - Ben je thuis of in het ziekenhuis bevallen en hoe heb je dit ervaren? ZHen nu weer. Hoef niet per se thuis te bevallen; zou bang zijn voor complicaties waardoor je alsnog naar zh moet. - Heb je gekozen voor borst of flesvoeding , en waarom deze keuze? Borstvoeding vorige keer na 5 dagen gestopt ivm problemen. Flesvoeding was wel superfijn, omdat je dat kunt delen met manlief en omdat je precies weet wat je je kindje geeft (in de zin van hoeveelheid - onze at nl niet zo heel goed). Deze keer weer gewoon bv proberen en als het niet lukt, we hebben een pakje fv staan. En deze voor de aanstaande Mama's , net als ik. - Ook al aan het aftellen? Zie banner....... al ver over het aftellen heen! Grrrrr. - Kies je voor een thuisbevalling of ga je naar het ziekenhuis? Zie hierboven. ZH - Heb je al een keuze gemaakt voor borst of flesvoeding en zoja : Waarom deze keuze? Zie hierboven. - Hoe ervaar je je eerste zwangerschap en ben je al een beetje zenuwachtig voor de bevalling Ik moet wel zeggen dat ik ook deze keer het best spannend vind (niet zenuwachtig of zo), omdat je gewoon niet weet hoe een volgende bevalling/zwschap etc verloopt. Dus, ik wacht het af, maar ben wel reuze benieuwd!
Hoe waren jou laatste loodjes? Bij mijn eerste waren die heerlijk, lekker alles in mijn eigen tempo voorbereiden, 's middags een dutje en lekker veel boek lezen (laatste voornl. in mijn verlof, werkte eerst nog full time). Voelde me best goed! Nu wat minder.... heb veel last van mijn bekken en rug, ben al eerder gestopt met werken, dutje zit er vaak niet in, omdat mijn zoontje van 3,5 niet meer slaapt en ik wil in mijn hoofd nog vanalles doen, maar mijn lichaam werkt niet mee.... vandaag (in slowmotion ) de babywasjes aan het doen, wel errug leuk weer! Op hoeveel weken ben je bevallen of ingeleid? Ben met mijn eerste op 41+3 weken bevallen... Pffff dat was erg lang wachten! Hoe voelt dat nou eigenlijk die weeén en heb je pijnstilling gehad ,zoja ben ik benieuwd voor wat er gekozen is. Tja hoe voelt het... het is geen pretje, inderdaad buikkkrampen, als menstruatie pijn, maar tig keer zo heftig... maar je bouwt het langzaam op, tja je kunt niet meer terug Ik heb een pethadine prik gehad, maar heb niet het idee dat dit iets hielp... moet de scherpe randjes eraf halen... wel was zoontje er iets versuft van, ik zou het niet weer doen... Bij mijn bevalling vorig jaar met 21 weken (zwangerschap afgebroken, zoontje had open schedeltje....) wilde ik een ruggeprik, situatie was al vervelend genoeg... maar uiteindelijk niet nodig, omdat het ineens heel snel ging (ze zat al klaar met de prik, maar toen kwam het al) Hoop het nu zonder te kunnen doen. Ben je thuis of in het ziekenhuis bevallen en hoe heb je dit ervaren? Begon spontaan, zou thuis, maar schoot voor geen meter op, dus naar het ziekenhuis gegaan en aan de opwekkers, toen ging het snel gelukkig! Want ik was doodop... Achteraf goed dat ik daar was, want placenta liet niet los, dus moest nog naar de ok... Nu 'moet' ik ook weer naar het ziekenhuis hierdoor. Hoewel, thuis in alle rust, me heerlijk lijkt, vind ik het niet erg. Ook wel lekker idee dat je daar op de juiste plek bent als er iets is. Hoop wel dat we deze x gelijk naar huis mogen en niet een nacht hoeven te blijven.... dat vond ik minder... Heb je gekozen voor borst of flesvoeding , en waarom deze keuze? Borstvoeding geprobeerd, maar kwam moeizaam op gang, waarschijnlijk door bevalling en ok en daardoor niet gelijk kunnen aanleggen... Zoontje pakte de borst ook niet, oversterkte... na 3 weken proberen en kolven vond ik het genoeg, dus om de rust er in te brengen over gegaan op flesvoeding. Nu wil ik het weer proberen, maar ga er geen drama's van maken als het niet wil. Nu de andere zijde, die van as mama: Ook al aan het aftellen? Echt wel! Nog 7 weekjes! Mag van mij wel zover zijn! Hoop niet dat ik weer zover over tijd ga... Kies je voor een thuisbevalling of ga je naar het ziekenhuis? Ziekenhuis, op advies van de vk Heb je al een keuze gemaakt voor borst of flesvoeding en zoja : Waarom deze keuze? Borstvoeding, omdat ik mijn kindje het beste wil geven. Lukt het niet? Ook geen probleem, maar vind gewoon dat ik het moet proberen. Lijkt me ideaal... altijd voeding bij de hand, zo aanleggen, geen gedoe met flesjes warm maken in de nacht met een huilend kind die daarop wacht... . Hoe ervaar je je eerste zwangerschap en ben je al een beetje zenuwachtig voor de bevalling Eerste zwangerschap was totaal anders, heerlijk onbezonnen en minder kwaaltjes... deze zwangerschap is totaal anders, maar dat heeft te maken met de gebeurtenis van vorig jaar... ik heb erg veel angst, niet zozeer voor de bevalling, maar om het kindje te verliezen, ben er al erg zat van...
- Ook al aan het aftellen? Ja, ik ben nu echt aan het aftellen, ik zit als vanaf dag 1 thuis (baan verloren tegelijk met positieve test) en weet nu echt niet meer wat ik met mezelf aan moet. Vriendlief zit nog voor 3 weken door de weeks uitgeleend aan de andere kant van het land dus het is hier alleen in het weekend feest - Kies je voor een thuisbevalling of ga je naar het ziekenhuis? Ivm hoge suikerwaarden ben ik vanaf de 20e week overgenomen door de 2e lijn (ziekenhuis) en daardoor moet ik nu daar ook bevallen. Vind ik niet zo heel erg hoor. De suiker is onder controle met een dieet en ik krijg om de 4 weken een extra echo. - Heb je al een keuze gemaakt voor borst of flesvoeding en zoja : Waarom deze keuze? FV omdat het zeer onwaarschijnlijk is dat ik bv kan gaan geven ivm recente operatie. Als dit wel lukt wil ik het iig gaan proberen. - Hoe ervaar je je eerste zwangerschap en ben je al een beetje zenuwachtig voor de bevalling Eerlijk gezegd had ik een heel ander beeld van een zwangerschap dan het in werkelijkheid bij mij was. Ik vind het een prachtige ervaring om het leven in me te voelen! Heel speciaal en ben ontzettend gelukkig dat het ons uiteindelijk toch zo snel gegund was. Maar een fijne zwangerschap heb ik niet gehad. Vanaf het prille begin ben ik incontinent geworden, vanaf de 9e week kreeg ik slaap problemen en maagzuur, met 20 weken zwangerschapssuiker, ook verergerde de incontinentie en de slaapproblemen. En vanaf week 24 bekkeninstabiliteit. Note: Nu ik geaccepteerd heb dat ik gewoon niet zoveel meer kan, niet meer dan 2 uur per nacht slaap en de deur niet uit kan zonder een lading maandverband ben ik wel een stukje rustiger geworden.
Wat leuk om al jullie reacties en ervaringen te lezen. Ikzelf zit een beetje te twijfelen over borst / flesvoeding. Borst blijft natuurlijk het best maar ik heb nogal gevoelige borsten. Zat van de week in mijn spulletjes te rommelen en kwam erachter dat ik al iets van 8 flesjes heb gekocht en gekregen. Ook handig want die hebben we natuurlijk niet nodig bij de borstvoeding Denk dat ik toch eerst ga voor de borst en mocht dit pijnlijk worden dan stap ik over. Ook ik ben reuze benieuwd hoe de bevalling gaat lopen en hoe dit voelt , maar jullie beschrijven het allemaal een beetje hetzelfde. 3 jaar geleden in januari lag ik sochtends vroeg op bed toen ik onwijze buikkrampen kreeg. Niet wetende wat er aan de hand was en alleen thuis wist ik niet waar ik het zoeken moest. Ik nam allerlei houdingen aan en lag echt in bevallingshouding op mijn bed. Ik moest naar de wc en verloor uiteindelijk iets waar ik enorm van schrok , maar toen wist ik al genoeg. Maar wat een pijn deed dat zeg en ik heb zeker 10 dagen bloedingen gehad hierna. Ik las tevens dat dit toch anders is omdat het afgestoten word. Ik vind het heerlijk om jullie reacties te lezen dus enorm bedankt hiervoor
- Hoe waren jou laatste loodjes? Helemaal Niet erg, had zo nog 3weken zwanger kunnen zijn - Op hoeveel weken ben je bevallen of ingeleid? Met precies 41 weken - Hoe voelt dat nou eigenlijk die weeén en heb je pijnstilling gehad ,zoja ben ik benieuwd voor wat er gekozen is. Tja die weeën, voelde de eerste 9 uur aan als een regelmatige kramp, pijn aan m'n onderrug, daarna als een iets pijnlijkere kramp, en als laatste als een tja, een hele pijnlijke pijn, totdat ik dacht nu kan ik niet meer, en mocht ik lekker gaan persen (ja, vond ik toen echt lekker, totdat het hoofje even staat.....) - Ben je thuis of in het ziekenhuis bevallen en hoe heb je dit ervaren? Thuis! En het was heeeeeeerlijk! Zou nooit meer anders willen! Lekker je eigen bed, eigen douche, eigen wieg, echt super fijn! - Heb je gekozen voor borst of flesvoeding , en waarom deze keuze? Begonnen met borst, dat deed zoveel pijn, dat ik huilend op de bank zat als m'n zoon weer kwam, na lactatiekundige hulp etc. (wat niet hielp) na 6 weken besloten om te stoppen.... En deze voor de aanstaande Mama's , net als ik. Hier hoor ik ook weer bij - Ook al aan het aftellen? Neeeeeeeeeeee! Hihi moet nog 6 maanden dus alles rustig aan! Blijf nog aar heerlijk zitten! - Kies je voor een thuisbevalling of ga je naar het ziekenhuis? Thuis (zie bovenstaand!) - Heb je al een keuze gemaakt voor borst of flesvoeding en zoja : Waarom deze keuze? Toch weer borst proberen, is een super mooie ervaring, we zien we hoe het bij deze gaat, die zuigt misschien heel anders waardoor het niet meer pijnlijk is..... - Hoe ervaar je je eerste zwangerschap en ben je al een beetje zenuwachtig voor de bevalling? Nee, eigenlijk niet, omdat mijn vorige bevalling me totaal niet tegen is gevallen
Hoe waren jou laatste loodjes? Ik liep tot 36 weken nog gewoon op de universiteit rond (niet elke dag, aangezien ik wat rustiger aan moest doen omdat ze dachten dat mijn meisje beetje aan de kleine kant was) en fietste nog regelmatig. Het enige nadeel was dat ik me vanaf 34 weken niet echt meer goed kon concentreren op wat dan ook (dus fietsen was ook best gevaarlijk), maar verder was het allemaal prima te doen. Op hoeveel weken ben je bevallen of ingeleid? Met 39 weken braken mijn vliezen spontaan en kwamen mijn weeën vrij snel daarna goed op gang. Helaas namen ze toen ik 3 cm had weer af en bleef ik tussen de 3 a 4 cm ontsluiting steken, waardoor ik alsnog naar het ziekenhuis moest voor wee-opwekkers. Hoe voelt dat nou eigenlijk die weeén en heb je pijnstilling gehad ,zoja ben ik benieuwd voor wat er gekozen is. Ik beschreef de weeën (had overigens rug -en beenweeën) alsof iemand een vuurtje binnen in mijn rug en benen aanstak, maar het is vrij moeilijk echt het gevoel te beschrijven. Ik heb geen pijnstilling gehad, en kon de weeën redelijk goed opvangen door te gaan hangen aan mijn man of moeder die dan tegelijkertijd een warme kruik heel hard tegen mijn rug duwde. Ben je thuis of in het ziekenhuis bevallen en hoe heb je dit ervaren? Ik ben uiteindelijk in het ziekenhuis bevallen, alhoewel ik liever thuis had willen bevallen. Voor mij viel het allemaal reuze mee, ik was totaal panisch voor naalden, ziekenhuizen, totaal ruptuur, de OK, de wee-opwekkers en dat ik niet zou mogen staan. Al deze dingen heb ik meegemaakt en toch vond ik mijn bevalling nog vrij makkelijk gaan Ik heb wel gelijk aangegeven dat ik wou kunnen staan bij het opvangen van de weeën en dat ik naar de wc wou kunnen gaan en ze hebben mij in het ziekenhuis gelijk verteld hoe ik alle kabeltjes los kon koppelen om naar de wc te gaan. Nadat de wee-opwekkers waren gestart duurde mijn bevalling ook nog maar 2.5 uur (inclusief persen) en heb ik eigenlijk bijna niet aan de kabeltjes gelegen, omdat ik steeds naar de wc rende en gelukkig deden ze daar niet moeilijk over. Heb je gekozen voor borst of flesvoeding , en waarom deze keuze? Borstvoeding, omdat het altijd in de buurt is en de kleine dan ook gelijk mijn antistoffen meekrijgt.
Geniet er nog van!! Mijn jongste wordt morgen een jaar en ik verheug me erop om weer (hopelijk) zwanger te mogen worden en opnieuw dat natuurgeweld van een bevalling te mogen meemaken.....het is zo heftig maar oh zo mooi!
En deze voor de aanstaande Mama's , net als ik. - Ook al aan het aftellen? Ja echt wel haha duurt allemaal nog zo lang heb het wel beetje gehad met dit weer zoiezo - Kies je voor een thuisbevalling of ga je naar het ziekenhuis? Ik wil heel graag een thuisbevalling! maar als het dan zo benauwd is als nou weet ik het zo zeker nog niet haha - Heb je al een keuze gemaakt voor borst of flesvoeding en zoja : Waarom deze keuze? Ik ga flesvoeding geven.. de keuze is puur omdat ze bij mij zo gevoelig zijn dat ik niet kan geloven dat ik het fijn zal gaan vinden.. - Hoe ervaar je je eerste zwangerschap en ben je al een beetje zenuwachtig voor de bevalling de eerste zwangerschap ervaar ik zwaarder als verwacht haha.. ik dacht er een beetje luchtig over.. en de bevalling please praat er niet over ben echt zo bang....
Hoe waren jouw laatste loodjes Van mijn eerste ben ik bevallen met 29+6 weken, dus er waren toen nog niet echt laatste loodjes. Heb het daar heel moeilijk mee gehad, dat de zwangerschap zo abrupt eindigde. Gelukkig mag ik het deze keer wel meemaken hoe het is om op je eind te lopen. Op hoeveel weken ben je bevallen of ingeleid Zoals hierboven gezegd bevallen met 29+6 weken nadat mijn vliezen braken. Hoe voelt dat nou eigenlijk die weeën en heb je pijnstilling gehad Je hebt verschillende soorten weeën, je hebt rugweeën, buikweeën, beenweeën en persweeën. Ik had vooral lage rugweeën, erg vervelend. Voelde als enorme menstruatiekramp. Geen pijnstilling. Ben je thuis of in het ziekenhuis bevallen en hoe heb je dit ervaren? Ziekenhuis vanwege premature bevalling, het ging zoo snel allemaal dat het me een beetje overvallen is. Ik vond de hele bevalling goed meevallen omdat het zo snel ging. Heb je gekozen voor borst of flesvoeding, en waarom deze keuze? Ik heb 7 weken fulltime gekolfd omdat mijn dochter te zwak was om zelf te drinken, ze kreeg de voeding met de sonde. Helaas lukte het me na 7 weken niet meer om genoeg voeding te produceren, dat gaat toch moeilijker met kolven dan bv geven. Ook was het einde van de ziekenhuisopname nog lang niet in zicht en voor mijn eigen rust ben ik toen gestopt en overgestapt op flesvoeding. Ook al aan het aftellen? Wel naar de 37 weken (morgen is het eindelijk zover!!) maar nog niet om te bevallen hoor. Ik geniet nog veel te veel van het zwanger zijn en wil nog teveel doen in huis.. Kies je voor een thuisbevalling of ga je naar het ziekenhuis? Ik moet in het ziekenhuis bevallen, omdat ik tijdens de bevalling een infuus met AB krijg. Ben namelijk GBS-draagster. Heb je al een keuze gemaakt voor borst of flesvoeding en zo ja: Waarom deze keuze? Ik ga voor borstvoeding, omdat het me heel bijzonder lijkt. Hopelijk gaat het nu allemaal wat makkelijker en kan ons kindje meteen goed uit de borst drinken. Hoe ervaar je je zwangerschap en ben je al een beetje zenuwachtig voor de bevalling Het is geen onbezorgde zwangerschap, en daardoor heb ik met tijden best veel stress gehad en ook veel ziekenhuisbezoekjes. Ook heb ik heel rustig aan gedaan de afgelopen maanden. Dit in combinatie met de zorg van mijn eerste was het soms wel zwaar. Maar gelukkig zit baby er nog in en doet het goed, dat maakt het het allemaal zooo waard Zenuwachtig ben ik wel ja!