Korte LF - tips?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Anniek88, May 31, 2022.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Anniek88

Anniek88 Fanatiek lid

Sep 22, 2016
    2,992
    2,694
    113
    Female
    #1 Anniek88, May 31, 2022
    Last edited: May 31, 2022
    o_OBegin dit jaar met de pil gestopt, vrijwel gelijk gewoon m’n eigen cyclus terug. Die was altijd zo rond de 30/32 dagen.
    Ik had eerder geen ovulatietesten gedaan en ben een aantal keer zwanger geweest. Allemaal binnen 3 rondes raak.
    Nu wel die ovulatietesten gedaan deze en vorige cyclus ook. Het valt mij dus op dat ik best een korte Lf heb. Vorige week zondag had ik een positieve ovulatietest, vandaag begin ik ongesteld te worden. Dus stel m’n ei is op maandag geweest dan is hij 8 dagen. Lijkt mij dus ook te kort om echt een succesvolle innesteling te hebben?

Ik lees overal dat utrogestan zou kunnen helpen, maar ik vind het na drie keer proberen wel snel om naar de huisarts te gaan.
    Tarwekiemolie lees ik ook nog kan de LF verlengen. Slik ik die dan vanaf de eisprong of gewoon de hele cyclus?
    iemand anders nog tips? Ik lees in een ander topic ook iets over monnikkappeper, ik gebruik trouwens de zwangerworden vitamines van Etos.

M’n man zegt: mens je bent al 3x zwanger geraakt dus maak je niet zo druk. Maar goed ik ben wel een paar jaar ouder dan destijds. (Ben 33 trouwens dus moet niet overdrijven haha).

En om het nog leuker te maken, had ik bij 2 Vd 3 zwangerschappen bloedverlies in het begin (achteraf innesteling geweest). Dus ik kan er de eerste dag nooit op vertrouwen of het nou bloedverlies is of menstruatie

2. DR87

DR87 Fanatiek lid

May 2, 2016
    1,134
    434
    83
    Je kan vitamine E slikken. Dat komt op hetzelfde neer als tarwekiemolie, maar tarwekiemolie is niet goed voor je. Dus beter vitamine E. Verder zou je met een korte LF wel zwanger kunnen worden, helemaal als je het mogelijk ook bij je eerdere zwangerschappen had.

3. Anniek88

Anniek88 Fanatiek lid

Sep 22, 2016
    2,992
    2,694
    113
    Female
    Is Tarwekiemolie niet goed nee?

ja ik denk ook dat het zeker moet lukken om zwanger te raken, bedoel heb er al 2 rondlopen. Toevallig dat ik het nu weet door m’n testen die ik deed.

4. DR87

DR87 Fanatiek lid

May 2, 2016
    1,134
    434
    83
    Tarwekiemolie wordt gebruikt vanwege de grote dosis vitamine e die erin zit, wat kan helpen bij verlengen van de LF en innesteling m. Maar er zit nog iets in wat minder goed voor de eicellen is (weet even niet meer wat). Daarom kan je beter gewoon vitamine e gebruiken.

Anniek88 likes this.
  5. Spectre

Spectre VIP lid

Nov 5, 2015
    19,890
    18,682
    113
    Female
    'Baat het niet dan schaadt het niet' denk ik dan altijd... maar zou niet te veel verschillende supplementen door elkaar gaan gebruiken.
    Ik had ook een korte lf van rond de 8 dagen, ook een zeer korte lh piek trouwens.
    Bij mijn 1e was ik binnen 2 maanden zwanger, wel veel bruinverlies gehad in het 1e trimester.
    Bij de 2e werd ik maar niet zwanger, heeft ruim 1,5 jaar geduurd. Had sterk het gevoel dat er iets mis was met mijn hormoonbalans, maar artsen wilden daar niet aan. Had ook altijd zeer veel pms klachten. Ben toen monnikspeper gaan gebruiken en toeval of niet, maar die ronde was ik zwanger.
    Ik denk zelf dat het wel iets geholpen heeft om mijn hormonen in balans te krijgen, daarom staat monnikspeper ook bekend.
    Maar net als dat een korte lf niet hoeft te betekenen dat je niet of moeilijk zwanger wordt, betekent het ook niet dat monnikspeper een wondermiddel is. Maar je kunt het altijd proberen..

Anniek88 likes this.
  6. Anna4

Anna4 Bekend lid

Jun 25, 2015
    715
    120
    43
    Noord-Holland
    Ik zou monnikspeper proberen, hou het een cyclus bij en kijk dan of het anders is. En de maand erna vitamine E mocht het niet werken- het punt is dat het ook je cyclus in de war kan gooien

ik had overigens nog een kortere LF met spotting erbij. Bij mij hielp de Etos zwanger worden pillen (zit ook monikepeper in) die je al slikt. Ben met die pillen twee keer snel zwanger geworden.

Anniek88 likes this.
  7. Anniek88

Anniek88 Fanatiek lid

Sep 22, 2016
    2,992
    2,694
    113
    Female
    Die Etos pillen slik ik inderdaad al. Ik heb teunisbloemolie gekocht en Tarwekiemolie. De eerste tot m’n eisprong en de tweede erna. Eens kijken wat het doet.

8. Anniek88

Anniek88 Fanatiek lid

Sep 22, 2016
    2,992
    2,694
    113
    Female
    Nou deze keer een cyclus van precies 28 dagen. Ik doe geen ovulatietesten, anders wordt ik helemaal gek van mijzelf :|
    Enige symptoom wat ik meestal ken is op dag 22 zere borsten (ik gok door de progesteron). En nu dus 6 dagen later ongesteld.

Dit had ik ook in de ronde dat ik zwanger werd van de oudste, alleen had ik toen op dag 32 een positieve test in m’n handen. Dit is al wel 5 jaar geleden. Maar het lijkt toch echt alsof die lh fase echt veel korter is.

Zou dit nog ontpillen kunnen zijn? Ik ben begin januari gestopt na 2 jaar pilgebruik.

9. Spectre

Spectre VIP lid

Nov 5, 2015
    19,890
    18,682
    113
    Female
    Mijn gynaecoloog zei dat het meer een fabeltje is van het ontpillen, dat het snel je lichaam uit is. Dus na een halfjaar zou ik ervan uitgaan dat dit jouw cyclus/lf is.

10. JupitR

JupitR VIP lid

May 13, 2020
    6,765
    7,320
    113
    Female
    Ik zou eerlijk gezegd helemaal niets zelf proberen. Zelf heb ik daar slechte ervaringen mee. Het gooide mijn hele cyclus overhoop. Eén keer met tarwekiemolie en één keer met Vitex. Het kan nog dat je LF de komende tijd vanzelf wat langer wordt. En anders zou ik naar de huisarts/gyn stappen.

Anniek88 and Mikki24 like this.
  11. Mikki24

Mikki24 Lid

Jul 2, 2021
    26
    28
    13
    Female
    Ik ben ook bekend met korte lf van 8-9-10 dagen. voor de tweede in behandeling geweest bij fertiliteit en gyn zei dat het niet bewezen is dat je minder snel zwanger wordt met een korte lf, en raadde ten zeerste af zelf te gaan proberen met supplementen. Je zou acupunctuur kunnen proberen, hier is mijn cyclus echt regelmatiger van geworden
    L

12. Relax

Relax Fanatiek lid

Sep 26, 2009
    1,865
    2,057
    113
    Female
    Mijn lf is 8 a 9 dagen en ik ben 3x snel zwanger geraakt. 2x de eerste maand toen ik resp 24 en 26 was en in de 2e maand toen ik 32 was.
    Voor ik zwanger raakte gebruikte ik bij de eerste 2 de pil en bij de laatste de nuvaring.
    Aangezien je al 3x zwanger bent geworden zou ik er (nog) niet teveel over nadenken. Na n jaar kun je altijd nog met een arts overleggen.

Share This Page