Thuis bevallen of in ziekenhuis

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mona, 25 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Thuis bevallen of in ziekenhuis

1. Thuis

2. Ziekenhuis

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Mona

Mona Bekend lid

16 jan 2006
    729
    0
    0
    Ik twijfel nog steeds of ik thuis wil bevallen of toch in het ziekenhuis. Aan beide mogelijkheden kleven voor-en nadelen. Waar kies jij voor en waarom?

Groeten Mona

2. Nomen

Nomen Lid

28 aug 2006
    56
    0
    0
    Ik ga voor het ziekenhuis op een een of andere manier geeft mij dat een gerust gevoel.

3. kvptje

kvptje Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.156
    1
    0
    huismamma!!!
    Vlaardingen
    Hoi Mona,

Ik was eerst heel erg aan het twijfelen net als jij, echter heeft bij mij de ervaring van de buurvrouw de doorslag gegeven.

Zij is in het ziekenhuis bevallen en haar kindje had veel vocht in de longetjes dus er moest meteen actie ondernomen worden! Alles is uiteindelijk goed gekomen en na 1 weekje mocht de kleine naar huis.

Maar ik moet er niet aan denken dat mij zoiets thuis overkomt! Eer je dan in het ziekenhuis bent ben je ook al gauw 10 min tot een kwartier verder.

Laat mij maar lekker in het ziekenhuis bevallen, mocht het nodig zijn dat er een ingreep gedaan moet worden dan kan dat direct!

4. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik ben thuis bevallen en ik zou het zo weer doen.
    Lekker in je eigen omgeving, toen ik op handen en voeten door de slaapkamer wilde kruipen deed ik dat gewoon, al wil je 10 x douchen dan doe je dat, heerlijk. Schemerlampje aan, rolluik dicht en geen vreemde vogels die om de haverklap aan je bed staan.

Na de bevalling lekker onder de douche en toen ik terug in de slaapkamer kwam was alles schoon en opgeruimd en lag mijn heerlijke kereltje al op me te wachten in bed!

Groetjes, Anakin.

5. Djaminah

Djaminah Actief lid

23 mei 2007
    276
    1
    18
    Ik wil ook graag in het (academisch) ziekenhuis bevallen, gewoon zodat er snel en adequaat ingegrepen kan worden mocht er iets mis gaan. In het buitenland is het ook "abnormaal" om thuis te bevallen (en geen ruggeprik te krijgen etc) en daar sluit ik me helemaal bij aan. Bij de verloskundigenpraktijk waar ik heen wil (ga waarschijnlijk overstappen) hebben ze ook als regel dat een bevalling niet langer dan 12 uur mag duren (en ze doen ook geen thuis bevallingen), nou, lijkt mij helemaal prima!

6. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Ik wil het liefst gewoon thuis bevallen, lekker in je eigen omgeving. Lijkt mij rustgevender. En mijn mannetje heeft het liever thuis.

7. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    Ziekenhuis...Inderdaad, dat mocht er iets gebeuren alles meteen bij de hand is...Hier in Hengelo ga je in 1e instantie eerst naar het kraamhotel (zit in het ziekenhuis) in principe bval je daar dan ook tenzij er iets niet goed is...

ik voel me dan veel meer op mijn gemak..Tis namelijk ook niet zo dat het ziekenhuis bij ons om de hoek zit.

8. saartje27

saartje27 Fanatiek lid

13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    Ik twijfel nog heel erg.

Thuis bevallen lijkt me prettig, je bent ik een vertrouwde omgeving. Kan doen en laten wat je wilt zonder andere tot last te zijn.

Maar daar en tegen mochten er complicatie's optreden dan is het wel prettig dat je in het ziekenhuis bevalt.
    Nu wonen wij op 5 minuten van het ziekenhuis, maar moeten wel eerst van 5 hoog naar beneden. Wel gelukkig een lift hoor.

Gr. Vanessa

9. anja 29

anja 29 Actief lid

11 okt 2006
    400
    0
    0
    Ik wil graag thuis bevallen alles staat al klaar
    ik denk niet aan dat er iets mis gaat en als het mis gaat dan zijn we er zo binnen 10 a 15 minuten
    in het ziekenhuis kan er ook van alles mis gaan
    bevallen is iets natuurlijks hoop dat het dan ook natuurlijk verloopt ;)

10. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Ik kies voor thuis, zolang dat medisch is toegestaan natuurlijk. Ik vind het fijn om in mijn eigen omgeving te zijn en na het hele gebeuren gewoon lekker thuis met mijn man en ons kindje te zijn.

Wel vind ik het belangrijk dat ons kindje meteen goede zorg krijgt, dus mocht er tijdens de thuisbevalling een aanwijzing zijn dat het kindje medische zorg nodig heeft, dan ga ik meteen over op een ZH-bevalling. Als je je daar gewoon goed op instelt, komt het ook niet over als teleurstelling. Dat is namelijk waar iedereen me nu voor waarschuwt, maar het heeft m.i. te maken met je instelling vooraf.

Succes met beslissen!

11. minipi

minipi Fanatiek lid

17 mei 2006
    1.523
    0
    0
    lekker thuis wat mij betreft!

Belangrijkste reden: ik voel me absoluut niet op mijn gemak met vreemden om mij heen en in een onbekende en misschien wel hectische omgeving. En als je je niet op je gemak voelt, schiet het helemaal niet op, heb ik me laten vertellen. Ik wil zo min mogelijk mensen om me heen en lekker in mijn eigen huisje rommelen. Maar mocht het nodig zijn, dan ga ik natuurlijk alsnog naar het ziekenhuis.

Daarnaast nog een bijkomende reden: een ziekenhuis is niet perse veiliger dan thuis; ik ken ook mensen bij wie er iets mis was met de kleine, die zijn meteen naar het ziekenhuis gegaan en waren daar eerder dan de kinderarts (moesten dus nog wachten) :( En als je de pech hebt dat het een drukke avond is, hebben ze veel minder tijd en aandacht voor je dan thuis.

Maar zoals ik met mijn belangrijkste reden al aangeef: ik maak deze keuze omdat ik mezelf er duidelijk het prettigst bij voel. Daar gaat het om. Als jij je prettiger voelt in het ziekenhuis, moet je vooral daar bevallen.
    Succes met de beslissing!

12. bloempje27

8 apr 2007
    96
    0
    0
    Ik heb thuis ingevuld. Lijkt mij fijner dan in het ziekenhuis. Lekker in mijn eigen omgeving.
    Ik voel me ook niet op mijn gemak in het ziekenhuis laat staan dat ik daar mijn kindje te wereld moet brengen.

Maar wordt ik dan toch naar het ziekenhuis door verwezen dan is dat zo.

Je moet bevallen waar jij je het prettigst bij voel.

13. mvamberenkeenan

mvamberenkeenan Fanatiek lid

29 mrt 2007
    3.135
    0
    0
    Assistent-aangiftemedewerkster
    Assendelft
    Ik heb gekozen voor een thuisbevalling, lekker al mijn eigen spulletjes om me heen in mijn eigen vertrouwde omgeving....

14. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    Thuis bevallen. Lekker in mijn blootje door het huis heen wandelen, aan alle deuren, tafels en stoelen hangen waar ik maar wil. Een ZH-bevalling is eigenlijk een verplaatste TB en tja.. wat heb ik daar nou aan? Dan moet je eerst ook de eerste ontsluiting-cm thuis wegpuffen.. Nee, fijn thuis. Lekker in mijn eigen kussens wegduiken. In bad, onder de douche, op het toilet.. lekker rustig..
    Dus ik begin gewoon thuis.. en als ik het thuis af kan maken lijkt me dat heeeeel erg fijn en moet ik naar het ZH, die zit hier om de hoek.. (is dus geen half uur rijden ofzo) en is het ook geen probleem.

15. marilyn

marilyn Actief lid

3 okt 2006
    344
    0
    0
    Administratief medewerkster bij Justitie.
    Nootdorp
    Ik ga thuisbevallen. Alles staat al klaar voor de start. Puur omdat ik een hekel heb aan ziekenhuizen en dan ga ik daar zeker niet vrijwillig bevallen! Al die vreemde mensen om je heen. Daarnaast heb ik veel meer positieve verhalen gehoord over thuisbevallingen dan over ziekenhuisbevallingen.

Moet wel zeggen dat er 1 ziekenhuis om de hoek is en 2 andere op ongeveer 10/15 minuten.

Mijn vriend die had liever gehad dat ik in het ziekenhuis zou bevallen, omdat ie toch best ongerust en nerveus is. Maar ik heb hem ervan weten te overtuigen dat thuis bevallen veilig is. Stiekem is ook een beetje bang dat het teveel rommel geeft 'het parket is net geschuurd en gelakt, de muren net geverfd en we hebben net een nieuw matras' haha wat denkt ie nou, dat ik mijn meissie ga lanceren of zoiets ;)

16. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Haha die mannen die snappen er ook af en toe helemaal niks van he! ;) Het geeft als het goed is helemaal geen rotzooi toch? En de rotzooi die er komt word voor je opgeruimd! Heerlijk!

17. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    ik ga voor ziekenhuis, maar dat is alleen omdat het moet met een tweeling, anders was ik thuis gebleven.. kan je nog even in je eigen bad, eigen omgeving.. lijkt me fijner

18. kat

kat Fanatiek lid

21 mrt 2006
    1.402
    2
    0
    Ik wil ook graag thuis bevallen, geen speciale reden.

Mijn man zag me ook liever in het ziekenhuis bevallen, maarja ook hier heb ik hem weten te overtuigen.

19. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Ik hoef gelukkig niet te twijfelen, ik moet wegens medische redenenin het ziekenhuis, onder begeleiding van een gyn bevallen..

Maar als ik dat niet had gehad, had ik wrs ook voor ziekenhuis gekozen. Dat voelt toch veiliger.

20. Sje

Sje Lid

18 feb 2007
    78
    0
    0
    Ik wil graag in het ziekenhuis bevallen. Tijdens de bevalling aan de ccg (zo noem je dat toch?) en alles bij de hand dat geeft mij een "veilig" gevoel.

Groetjes

Deel Deze Pagina