pril zwanger, echo gehad en onzeker

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door oxbow, 30 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. oxbow

oxbow Niet meer actief

Waarom toch zo onzeker, je zou denken bij een vijfde zwangerschap is dat minder, maar niets is minder waar het lijkt wel steeds erger te worden.

Ik ben ondanks gebruik van de pil zwanger geworden.
    Ik wist bijna zeker aan de hand van mijn testen dat ik niet lag zwanger kon zijn, maar de verloskundige wilde toch voor de zekerheid een echo maken, daarop was een verdikt baarmoederslijmvlies en een zwangerschapsring te zien.
    Er werd dus gezegd dat ik heel erg pril zwanger zou zijn, wat ik zelf ook al wel dacht.
    ik dacht zelf rond de 4 weken en 3 dagen zwanger te zijn, maar kan dit ook kloppen aan de hand van de echo?
    Ze zei natuurlijk ook meteen dat je echt nog in de miskraam fase zit,w at ik zelf maar als te goed weet.
    Op dat moment was ik opgelucht dat ik wat wist, maar nu knaagt die onzekerheid weer.
    Verleden week was ik nog misselijk en nu is dat een stuk minder, tot bijna niet, heb ngog wel gevoelige tepels en helemaal als je er aan zit.
    Ik mocht nog terug komen voor een extra echo maar dit wilde ik niet en wilde de 23ste weer terug voor mijn eerste afspraak, met echo dan zou ik ruim 8 weken zwanger moeten zijn.
    Nu begin ik te twijfelen ofik toch niet met 6 weken nog een echo zou willen, maar eigenlijk weet ik al dat als er nog geen hartje klopt ik nog banger wordt dat het niet goed zit.

Ook al weet ik dat afnemen van kwaaltjes niets zegt of de zwangerschap wel of niet goed gaat, toch blijft het me niet lekker zitten.
    Dit is ook mijn vijfde zwangerschap en heb nog nooit een miskraam gehad en nu is de angst groot dat het een miskraam wordt, omdat ik dus nog nooit een miskraam heb gehad en na mijn idee bijna alle vrouwen al wel.
    Dus het kan nu gewoon niet goed gaan voor mijn idee, daarbij hebben we gewijfeld of we het kleintje wel of niet zouden houden waarop ik volgens mijn idee het ook op mijn afroep dat het mis zou gaan.

sorry voor het hele verhaal, maar eigenlijk is mijn vraag dus of het wel voldoende is wat ze op de echo gezien hebben en of het raadzaam is om met 6 weken nog een echo te laten doen en waar het eventueel mogelijk zou zijn?

Ik ben nu overigens ongeveer 5 weken en 2 dagen zwanger

2. oxbow

oxbow Niet meer actief

sorry misschien kom ik ongeduldig over, mag zag dat alle andere vragen al beantwoord waren en dacht misschien dat deze ontschoten is.

3. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

nee de vraag is niet ontschoten, het is gewoon druk hier en we doen wat we kunnen.

Als je zo pril zwanger bent kun je niet meer zien op de echo dan bij jou is gezien. Het is niet nodig om met 6 weken weer een echo te maken, beter kun je wachten tot 8 weken, dan moet je zeker een kloppend hartje zien en een hoofdje en lijfje en armen en benen in aanleg.
    En zoals je zelf al zegt, het wel of niet misselijk zijn of het hebben of niet hebben van andere klachten zegt verder niets. Het is gewoon altijd spannend en onzeker in deze periode.
    Neem je foliumzuur?
    Succes met wachten tot de 23e!

Mirjam

Deel Deze Pagina