Zwanger en motorrijden

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Bouwjaar1979, 4 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Hallo,

Ik rijdt al 10 jaar motor, dit jaar nog wat weinig omdat het vaak niet lekker/koud is geweest. Dus voor dat t helemaal niet meer kan ivm de omvang van de buik (niet meer in mijn pak pas) zou ik best nog een ritje willen maken.
    Van het weekend sprak ik mijn broer en die had niet verwacht dat ik nog zou willen rijden en mijn schoonzus zei ook tja je moet t zelf weten (broer rijd ook, schoonzus niet meer sinds ze zwangers en kinderen heeft).

Ik ben een gaan googlen maar de meeste dames stoppen per direct als zij zwanger zijn. Ik ben nu 13w4d zwanger is het nu schadelijk of niet? Dacht eerst kan prima, maar nu ben ik gaan twijfelen.
    Ik ben niet bang om te vallen, de 2x dat ik ooit gevallen ben was juist omdat ik te weinig gas gaf :) en daardoor zo eigenlijk stilstaant omviel. Maar de trillingen is dat slecht? Op de fiets heb je ook bobbels in de weg en kun je ook aangereden worden.

Ik vroeg mij af wat de mening van een verloskundige is? :)

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

het is zeker niet verboden maar wordt ook niet aangeraden.
    Er zijn zat vrouwen die rijden als ze zwanger zijn.
    Je baarmoeder zit nu nog zo goed als achter je schaambotje verstopt, dus die is goed beschermd. Trillingen zijn niet anders dan in een auto.
    Het is dus echt aan jezelf welke keuze je maakt.
    Goede zwangerschap gewenst!

Mirjam

Deel Deze Pagina