Radiobode is een heel oud woord. Veel oudere mensen zeggen dat ook nog. Vroeger was er geen televisie, maar wel een "bode" waar de radioprogramma's in stonden. Vandaar radiobode. Daar werden later de tv programma;s ook in vermeld.
Hier ook nog wat leuke woorden: Bakkie pleur: kop koffie tut: vrouw meisje die er over dreven verzorgd uit ziet. zapper: afstand bediening gelode of ongelode cola: cola of cola light coli: andere benaming van cola light sperma frost: perma vrost mijn man verbasterd bijna alles is soms erg als je niet meer op de goede benaming kan komen. zoals fard voor smart. puffen is voor mij mijn long medicatie bij familie van mijn man betekent dit winden. Ik ga even puffen. heeft dan op eens een hele andere betekenis.
Ja! Met die colalight ken ik er ook één! Een vriend van ons is diabetiker en nu weet iedereen in onze vriendengroep wat een wicoli is als hij daarom vraagt! Wicoli: whiskycolalight En idd barbeknoei voor de BBQ
mijn dochter zegt tegen pomtips (die chippies van smiths) collee... een perforator = gaatjesmaker berlinerleverworst = slangenworst vockingworst = pilletjesworst geraspte kaas = toverkaas frikandel = pikkadel (zie mijn oom altijd) en zo zijn er nog wel meer....
als we rijst met prut aten wisten we precies dat het weer derrie tijd was. wat er in zit? dat weet ik eigenlijk nog steeds niet, ik geloof een goulash-achtig iets
Als we aan het eten zijn en oma vraagt aan je "wil je nog een piemeltje" dan bedoelt ze dus wil je noge en beetje Wij snappen haar maar als je dat voor het eerst hoort...
Waren mijn zusje en ik klein en hadden we ruzie, dan zei mijn vader tegen me: 'Ach, kind, daar moet je je niets van aftrekken, daar moet je bovenop staan'. Paps is van buitenlandse afkomst.... Hihihi
Vroeger had iedereen van die wc's met zo'n buis erbov en waarvan je een stuk naar beneden moest trekken om door te spoelen. Wij woonden net in brabant (zijn limburgers), vraagt mn moeder aan mij : heb je de wc afgetrokken? Onze buurmand was een bakkie aan t drinken bij mijn ouders, die schiet in de lach en zegt...goh, dan wil ik hier wel wc zijn :-D
Hier hoor ik me vriend ook altijd over Petazzi, hij komt dus uit Eindhoven en elke keer als hij het over Petazzi heeft ben ik t weer ff kwijt en vraag ik me weer af of we nou nasi of patat gaan eten hahaha. Dit is voor mij echt een woord wat niet wil blijven hangen. Kheb zelf ook heus wel van die woorden maar kan er zo snel ff niet opkomen, waarschijnlijk omdat ze voor mij heel normaal zijn alleen voor andere niet, zal t eens aan me vriend vragen of hij vind dat ik rare woorden heb
oja, boerenkool is hier vaak boerenmoes. (gestampt dan he, met worst) En die wc aftrekken, echt geweldig wij hadden tot een paar maanden terug idd zo;n aftrek systeem, jammer dat ik nu die opmerking dus niet meer kan maken
nee geen fries, ik zeg trouwens altij uitpassen en opkijken ipv andersom heel vreemd hoe ik erbij kom geen idee,
barbeque - barbeknoei frunniken - pielen gluren/staren - geiten langzame autorijder - lamme trekkert caravan - sleurhut vaatdoek - schotelslet vaatwasser - James haarfrussel - frot omkeerpudding - stortsnot hamburger met appelmoes, rijst, erwtjes en mayo - harem (lievelingsgerecht van manlief ongesteld zijn - aan de rode klats zijn spuug - kits