hoi meiden, mijn man heeft buikpijn rechts onderin vooral als hij hoest of niest ook een beetje als hij loopt. hij heeft verder geen koorts is ook niet misselijk of ziek... nu maak ik me een beetje zorgen voor een blindedarm ondsteking en mijn vraag is dus moet ik de hap hiervoor bellen of gewoon afwachten. gr willow
Recht onderin zit ook de overgang van de ene darm naar de andere, misschien zit er wat klem Ik zou zelf nog niet bellen, tenzij hij gek wordt van de pijn.
ik ben in het verleden ook vaker naar de hap gevlogen omdat ik dacht dat het mijn blindedarm was ... toen kreeg ik een tip als ik je plat gaat liggen en je voeten niet meer van de grond kan krijgen recht omhoog dan moet je bellen. Als dat nog wel gaat dan kun je wachten dan zit er waarschijnlijk iets klem. Ik zou dit dus even proberen en zien wat voor resultaat het heeft. Successs
Toch is het voor iedereen anders. Mijn man had alleen buikpijn. Is nog bij de huisarts geweest en die vond mijn man er nog best goed onder en mijn man reageerde niet zoals de meesten op de standaard manieren om te testen of het de blindedarm kan zijn. Hij moest die middag terug komen als hij nog buikpijn had en dat had hij, dus weer naar de huisarts. Die twijfelde nog, maar stuurde hem voor de zekerheid naar het ziekenhuis. Mijn man is toen zelf naar het ziekenhuis gereden (hij voelde zich daarvoor goed genoeg) en een medewerker bij de eerste hulp zei nog tegen mijn man dat hij echt niet dacht dat mijn man een blindedarmontsteking had, omdat mijn man er nog best goed onder was en nog had gegeten vlak daarvoor (en het was geen aardige opmerking, meer van wat doe je hier). Maar na testen en echo's bleek het toch een blindedarmontsteking en hij is die avond nog geopereerd.
hier in huis heerst weer een buikvirusje... Niet zo agressief als ik gewend ben, maar vooral buikpijn. Bij m'n dochter (die was de 1e) ging het gepaard met overgeven, ikzelf heb alleen (nog) flinke buikpijn en vooral als ik wat actiever wordt en na eten en drinken. De jongste eet ook niets en m'n man z'n darmen zijn ook van slag. Het schijnt hier in de omgeving sowieso weer wat te heersen... Dus het kan ook gewoon een maag/darm virusje zijn.
De huisartsenpost is er voor spoedgevallen en als ik het zo hoor vind ik het niet meteen spoed. Zo lang hij nog niet krom ligt van de pijn kan het echt nog alle kanten op en kan het nog een gewone buikvirus zijn (die momenteel heerst) of een volle darm. Maar alleen jij weet hoe je man is en als hij nooit klaagt en nu aangeeft buikpijn te hebben kun je altijd even bellen.
Het kan een blindedarmontsteking zijn, want die zit rechts onderin. Maar als ik de klachten zo lees, denk ik dat het meevalt. Weet ik natuurlijk niet, want dat kunnen jij en je man uiteraard beter bepalen. Ik had een acute blindedarmontsteking en ik kon er niet meer door lopen of goed door zitten. Misschien even afwachten tot morgen als de klachten niet erger worden. Mocht hij er morgen nog last van hebben kun je de dokter even bellen.
he meiden, als het morgen nog zo is gaat hij naar de ha, het valt nu wel mee met de buikpijn nog wel steeds met lopen hoesten niesen en ook bij het opstaan. groetjes willow
Aardig dat je op me reageert maar had je man die test ook gedaan met liggen en dan benen en voeten horizontaal optillen? Dat schijnt de test te zijn. En natuurlijk kan het ondanks dat je dit kan toch nog zijn alleen geef ik aan dat dit bij mij een huis tuin en keuken test was die me mee gegeven werd!!!
Nog een test: Op je tenen gaan staan en dan weer op je hakken neerploffen. Als dat zeer doet....tja...dan hebbie wel kans op...
Hier had ik alleen een beetje buikpijn, geen koorts of afwijkingen in mijn bloed. En toch een blindedarm ontsteking die ver gevorderd was, had geen dag later moeten komen zei de chirurg.. Maar ik nam al wel 6 mnd diclofinac tegen de buikpijnklachten die de ha niet serieus nam..
Hier idemdito met mijn vriend. Zelf naar het ziekenhuis gereden, met de echo bleek dat hij moest blijven en geopereerd moest worden. Mijn vriend stond er op om nog even naar huis te rijden om wat spullen op te halen en zijn werk etc te bellen (ik had nog geen rijbewijs). Mijn stiefvader had dit voor 3/4 weken terug ook. Zo'n pijn, toch zelf gereden naar het ziekenhuis (trouwens 2 dagen mee rond gelopen die gek) en daar zeiden ze hij is geknapt en werd direct naar de ok gereden. Daar kwamen ze geen blindedarmontsteking tegen maar een geknapte tumor en een geperfereerde darm. Wil je niet bang maken hoor! T laatste zal t toch niet zijn, mijn stiefpa gaat om zijn dooie dood niet naar het ziekenhuis.. en kun je nagaan wat voor een pijn hij gehad heeft. Dat zal je vriend wel niet hebben, misschien zit er inderdaad iets klem ofzo. Wil gewoon zeggen, laat het toch even checken..hoop dat t morgen gewoon over is!
Doe maar rustig hoor. Mijn man heeft alle testen gedaan bij de huisarts. Die liet hem dingen doen en voelde zelf natuurlijk ook (drukken en loslaten bijvoorbeeld). Nu kan mijn man veel hebben en als hij klaagt is het meestal wel serieus (ook al kan hij dan nog best veel). Ik wilde alleen maar duidelijk maken dat het soms toch zoiets kan zijn, ookal lijkt diegene er goed onder. Een blindedarmontsteking kan ook verkeerd aflopen indien te laat behandeld.
Ik zou morgen langs de ha gaan, inloopspreekuur? Volgend mij gaat hij niet kapot van de pijn? Dan zou ik niet direct naar de hap gaan. Iedereen gaat altijd van het ergste uit (oke dan kan het alleen maar meevallen) Maar beter lekker naar je bed gaanen morgen ochtend vroeg langs, dan misschien nu wel een uur bij een hap zitten Mijn mening Sterkte
Ik zou in ieder geval voorzichtig zijn met warmte; geen kruik of bad als het een ontsteking is. beterschap voor je vriend