At ik lieveheersbeestjes op (dit kan ik me zelfs herinneren bah). Ik was toen 2 en een half ofzo en dacht dat dit smarties waren jummie.. knars knars. Mn moeder kreeg n rolberoerte met al die pootjes en schilfertjes van de vleugels in mn mond, bah ale: . En ik at vroeger zeep, t rook zo ontzettend lekker, dan zou t ook wel heel lekker smaken toch? Vond mn moeder weer een zeep met tandafdrukjes er in. Leuke herinneringen zijn dit.
Toen ik klein was at ik de sigarettenpeuken op uit de asbak.... hoe raar kun je zijn.... nu rook ik ze, zal dat een verband zijn? Verder plukte ik alle regenwormen uit elkaar, ging met die twee helften naar mijn moeder en zei: "Kijk eens mama, nu heb ik er twee!". Het grappigste vind ik zelf nog; ik gebruikte over verkleinwoorden voor; stoeltIE, BankIE, PoessIE etc. Op een dag zei mijn moeder: "Nee, het is StoeltJE en BankJE". 'S avonds vroeg mijn moeder aan mijn vader: "Wil je nog koffie?" waarop ik heel bijdehand zei: "Nee mama, het is niet koffie, het is kofJE"!
toen ik vroeger klein was had ik een eigen taal met mijn zus (1,5 jaar ouder) tikka= boven en kungku=beneden. (of net andersom) als een van ons twee boven aan de trap stond te schreeuwen . MAMA KUNGKU! dan wist mijn moeder (na een lange tijd') wat dat betekende. oja ook wel grappig: toen ik een jaar of 3/4 was gingen we met mijn oom en tante wandelen in het bos. mijn zus kende al wat scheld woordjes(erg he) en die zei tegen mij . he joh eikel! en daarop antwoorde ik. wat nou dennenappel !
Ik heet femke en toen ik klein was kreeg ik dat maar niet uitgesproken... dus noemde ik mezelf Lekkik...
toen ik klein was en eenmaal ging wisselen gaf ik mensen een tandje die ik aardig vond..zei me ma.. 1 nadeel sommige zaten nog geen eens zo los.. een verzekerings man is toen groen weg gegaan.. bloeden dat het deed... nee mijn dochter lijkt niet op mij... zij wacht dat ie iets los is hihi maar trek ze er ook zo uit ja haha en we hebben met andere neefjes(ik was de enigste meid) de jongste neefje oorbellen gegeven.. gewoon met een hamer en spijkers tegen een deur.. leuke was er vanaf toen mijn tante kwam kijken waarom hij zo gilde.. en hij met zijn ook aan de deur vast gespijkerd zat.. erg he
Toen ik klein was ....dronk ik met een verjaardag alle restjes uit de lege bierflesjes die in een krat in de keuken stonden En toch geen alcoholica geworden! (maar wel lekker hoor een wijntje) Liefs Mirre
Toen ik 2 was had ik het borreltje van mijn vader opgedronken op een verjaardagsfeestje. Mijn ouders snapten niet dat ik zo goed sliep, totdat mijn vader zijn jonge jenever kwijt was. Toen ik 3 was klom ik uit mijn slaapkamerraam het platte dak op en balanceerde aan een antenne draadje op de rand van het dak. De buurman zag dat, kreeg een rolberoerte en waarschuwde mijn ouders. Toen kwam er een ketting op het raam waardoor het raam maar 20 cm ope kon. Toch probeerde ik weer uit het raam te klimmen met als gevolg dat ik muurvast kwam te zitten (hoofd en armen buiten het raam, benen en kont in de kamer). Mijn moeder was alleen thuis en heeft er een half uur overgedaan om me te bevrijden Liefs, Tanya
En oja, op min 1e verjaardag had ik besloten dat ik mijn behang niet zo leuk vond en versierde hem met de inhoud van mijn luier.... . Verder is het wel goedgekomen met mij hoor! Liefs, Tanya
Geweldig, Kijk dat vind ik geinig, wel heel zielug, maar wel leuk.... Het enigste wat ik deed als klein meisje was een maandverbandje tussen mijn benen doen, en dan zeggen: net mama. Dus iedereen met zwemles wist altijd dat moeders menstrueerde.... Oh ja, ik wou van mijn broertje een zusje maken toen ik een jaar of 4 was, vertelden mijn ouders laatst. Blijkbaar deed ik een poging tot knippen..... Heerlijk die jeugdsentimenten, de goede, oude, onbezorgde tijd.... Althans die van mij, van broerlief niet....
Ik had vroeger lijm, je weet wel op school had je van die knijpflesjes lijm en dan kreeg je toch van die bolletejes opgedroogte lijn en dat at ik dus op. Moet er nu niet meer aan denken
ik ben op de kleuterschool een keer weggelopen omdat ik de brandweer sirene hoorde ...nieuwschierig als ik was ging ik er achteraan ...heel de school in rep en roer want ze waren een kind kwijt...ik als straf in de hoek (waar ik niks van begreep) ook nam mijn pa mij nooit mee als we naar een andere auto gingen kijken ...want ik veraadde alle mankementen die aan de auto waren grappig want dat deed mijn zoon dus ook
- Toen ik zo'n 3 jaar was, besloot ik mijn moeder te helpen met het verzorgen van mijn zusje. Mijn zusje sliep in haar ledikantje, toen ik besloot haar wel 'even te wassen. Ik heb haar dus wakker gemaakt, had alle zwitsal producten bij elkaar gezocht en ging aan de slag! Resultaat: het hele flesje olie zat in mijn zusjes haar (dat heeft nog weken nasleep gehad), overal over haar hele lichaampje had ik lotion gesmeerd en daarover had ik talkpoeder gestrooid. Toen mijn moeder boven kwam om te kijken waar dat gegiebel en gerommel vandaan kwam schrok ze zich de pleuris! Ik keek mijn moeder alleen maar trots aan en zei: zooooooo, schoon! - Voor het woord portommonnee had ik een eigen woordje: tatakom! Altijd als we naar de winkel gingen, schreeuwde ik heel hard 'TATAKOM!' en wees naar haar handtas. Mijn moeder begreep maar niet wat ik bedoelde toen ik op een dag zelf een klein speelgoedportommonneetje kreeg en ook heel trots riep 'Tatakommmmmm!' - Ik weet niet meer precies hoe oud ik toen was, maar ik besloot in de winter ook ooit eens een keer dat het binnen ook wel mocht sneeuwen! Ik had dus een pak met bloem oid gepakt en strooide dit door de hele gang! Alles was dus wit! Toen de doos eindelijk leeg was, had ik mijn ouders geroepen en zei: ' Kijke! Neeuw!' (Ja, echt 'neeuw' en geen sneeuw! )
Toen ik vier was gooide ik mijn schep uit de zandbak......op het hoofd van mijn zusje van bijna twee! En dat alles een dag voor haar verjaardag!
Ik was best lief als kind zijnde. Mijn zus heeft mij een keer helemaal ingesmeerd met billenzalf, incl. mijn ogen, neus, oren en mond. Mijn broertje had zon speldje met zijn namm erop. Deze had ze los gemaakt. Mijn broertje werd wakker en dacht, jummie jummie en at deze dus op. Moeders een rot beroerte. Wroeten in de poep, maar gelukkig had ze het speldje dicht gemaakt Een keer heb ik iets stouts gedaan. We hebben een eigen zaak thuis en mijn moeder moest naar klanten toe. Mijn broertje HAD hele mooie krullen! Hihi, toen ze terug kwam dus niet meer. En ik heel trots dat we kappertje gespeeld hadden. Whahahaha, overal lagen krullen op de grond. Er schiet me nog iets te binnen. Ik moest een keer voor straf(was altijd heel lief hoor) op mijn kamer gaan zitten en besloot maar het behang van de muren te trekken. Zooooooooooooo, klaar is juud. Hahahaha. Toen kreeg ik nog meer straf(snap nog steeds niet waarom) Whahaha
toen ik een jaar of 4 was vond ik dat ik ook mijn benen kon scheren, alleen kwam er een plakje vel mee AUW!owja en toen ik 3 was dacht ik dat kiezelstenen leuk konden stuiteren op de motorkap van een auto. ik stond 3 hoog dat vonden mijn mam en de verzekering niet zo leuk....
Als heel klein kind was ik altijd wel heel lief vertelde mijn moeder. ' Mijn broertje was de rebel van het gezin Ik was vroeger wel altijd begaan met alle dieren (nu nog hoor!) en ik had een keer een dode egel mee naar huis genomen en in het tuinhuisje gelegd... Een paar dagen later kon mijn moeder de met vliegen omgeven en met maden bekropen egel opruimen haha... Vond ze niet zo leuk... En ik heb eens samen met een vriendin het hele huis bestoepkrijt Dat spul was er niet af te krijgen, zelfs niet met de hogedrukspuit hahaha... Mijn moeder vertelde dat de mensen bleven staan om te kijken! Nu zie je het op sommige plekken nog een beetje.
Ja, ik at ook peuken uit de asbak, ik ben er overigens niet van gaan roken. Verder praatte ik altijd met mijn zusje door het stopcontact in de muur, onze kamers zaten naast elkaar en door het stopcontact kon je elkaar heel goed horen. Dit deden wij dan als we net in bed lagen tot het moment dat ons pap na een uur onderaan de trap begon te roepen van "nu slapen gaan!" Als ik voor straf mijn avondeten in de gang moest eten, dan mikte ik dat altijd achter de verwarming. Dat merkte mijn moeder dan weer na een maand of wat .... Verder namen mijn zusje en ik ook altijd gevonden voorwerpen (en ook dieren) mee naar huis, zo vonden wij in een steeg een keer een stuk of 10 kinderwagens, stuk of 4 meegenomen... wisten wij veel dat daar op dat moment op de eerste etage een bijeenkomst was voor pas bevallen moeders .... we waren net 8 en 6! Ik dacht dat mijn moeder erin bleef!