Hilversumse moeder die baby doodde niet vervolgd

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Samurai, 28 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Samurai

Samurai Bekend lid

1 dec 2013
    634
    1
    16
    NULL
    Noord-Holland
  2. disaro

disaro Fanatiek lid

18 aug 2014
    2.036
    251
    83
    Ik denk dat het besef wat ze heeft gedaan straf genoeg is.

3. Samurai

Samurai Bekend lid

1 dec 2013
    634
    1
    16
    NULL
    Noord-Holland
    Ja en dat is verschrikkelijk voor haar toch?

4. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Hartverscheurend...... :(

5. novaa

novaa Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.286
    0
    36
    Verschrikkelijk en heel begrijpelijk dat ze niet vervolgd wordt. Misschien ligt het aan mij maar ik heb het gevoel dat er nog zo weinig bekend is over zaken als PND en psychoses, er ligt een soort taboe op. Hopelijk zijn zorgverleners hier veel alerter op geworden.

6. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Echt geen woorden voor.....vreselijk.....verschrikkelijk....afschuwelijk....het dekt de lading niet.
    Waarschijnlijk een postnatale psychose.....kan deze arme mevrouw niets aan doen. Van zichzelf al een vreselijke ervaring waar je nog lang last van zal hebben(schuldgevoel, van alles gemist, rouwen om slechte start). Dan moet ze ook nog leven met het overlijden van haar kind.....onmenselijk verdriet. Alsof dat niet genoeg is, moet ze ook nog leven met de kennis dat zij haar kind gedood heeft.
    Echt me maag draait in een knoop.........arme vrouw.
    Rip klein wondertje.

7. Renaat83

Renaat83 Actief lid

28 sep 2012
    393
    0
    16
    Vrouw
    Inderdaad wat een verschrikkelijk drama, heb ook echt te doen met de moeder. Ik hoop ook dat er is wat meer nazorg komt na de geboorte van een kind. Het is zo een omslag in je leven daar mag best meer ondersteuning in zijn. Je zit vaak nog helemaal niet lekker in je vel en een depressie of psychose kan je zo overkomen. En niet iedereen krijgt hulp van familie of vrienden.

8. Kolovski

Kolovski Niet meer actief

Hier ben ik het helemaal mee eens.

Voor ik kinderen had begreep ik het nooit dat een moeder zoiets kon doen.
    Ik had ook nog nooit van een pnd gehoord.

Tot ik er zelf een kreeg met waanideeën stemmen etc etc. En mijn huisarts heeft me zo 3 mnd door laten lopen onder het mom "het hoort erbij dat je je zo voelt je bent net bevallen van een prematuur kindje wat 2x ernstig ziek is geweest" Tot ik begon dat er vier afscheidsbrieven klaar lagen en ik mezelf van het leven wilde beroven. Toen zat ik binnen een halve dag bij PsyQ
    Ik heb mijn kind gelukkig nooit wat aan gedaan maar je zal maar in 1 moment zo ver weg zijn en het wel doen. Je hebt dan totaal geen besef van wat je doet. De weet wat ze gedaan heeft lijkt mij al een hele erge straf :(

9. Islah

Islah Niet meer actief

Maar zo zijn er toch veel redenen om ontoerekeningsvatbaar te zijn. Er bestaat niet voor niets TBS, lijkt mij.

Een moordenaar die een wildvreemde ombrengt of een vreemde vrouw verkracht kan zich er net zo goed er ontzettend schuldig over voelen.

Kolovski, als je stemmen hoort is dat toch een postnatale psychose en niet een postnatale depressie?

10. Kolovski

Kolovski Niet meer actief

Omdat ik te lang doorgelopen heb met mijn depressie ( in het begin namelijk geen stemmen etc ) ben ik in een psychose terecht gekomen. Daar heb ik toen medicatie voor gehad samen met AD voor de depressie.

11. BlijEi

BlijEi Bekend lid

27 sep 2014
    657
    0
    16
    Where the heart is
    TBS is voor mensen die (nog) behandeld moeten worden. Uit het nieuwsbericht blijkt dat zij inmiddels met succes is behandeld en dan heeft TBS geen nut meer. De uitspraak is ook niet gebaseerd op haar schuldgevoel (wat je gebruikt als vergelijking in je post), maar het feit ze ontoerekeningsvatbaar is verklaard en inmiddels al is behandeld. Ik denk dat het leren leven met de gedachte als straf genoeg is.

Verschrikkelijk :(

Deel Deze Pagina