Even mijn ei kwijt...

Discussion in 'Zwangerschap' started by Lady1985, Dec 28, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lady1985

Lady1985 Niet meer actief

Ik ben nu ruim 14 weken zwanger en er moet me toch echt even iets van het hart... Zo langzamerhand begin ik toch wel wat dikker te worden en ik schaam me eigenlijk diep om het te moeten toegeven, maar ik heb toch best veel moeite met de veranderingen van mijn lichaam.
    Ik ben altijd slank geweest en ben ook altijd veel met mode bezig. Ik heb ook een gigantische kast vol met kleding en ik moet nu toch wel even slikken als ik zie dat mijn oude kleren mij niet meer zo leuk staan.
    Als klap op de vuurpijl was daar dan ook nog mijn schoonmoeder die tijdens kerst zegt: "Zo Lady, als ik niet zou weten dat je zwanger bent zou ik toch denken dat je vast heel veel hebt gegeten de laatste tijd." Ze is verder trouwens hartstikke lief hoor en vindt het geweldig dat ik zwanger ben, maar als je je al zo onzeker voelt over je lichaam kun je dat net even niet hebben.

Jullie moeten me niet verkeerd begrijpen hoor, ik ben echt ontzettend blij en gelukkig dat ik zwanger mag zijn!! Als ik gelovig zou zijn zou ik god elke dag op mijn knieen danken voor mijn zwangerschap, haha. Maar ik ben gewoon benieuwd of andere meiden dit een beetje herkennen of dat ik me gewoon aanstel ;) Wou gewoon graag mijn hart luchten!

2. Sjenny

Sjenny Bekend lid

Jan 24, 2011
    509
    0
    0
    verkoopster
    zuidholland
    Ik snap je gevoel wel hoor! Ik vond zwangere vrouwen vaak zooooo mooi! En nu... Als ik naar mezelf in de spiegel kijk denk ik hmmm ;) en dan zit mijn buikje echt alleen aan de voorkant en ben ik pas 6,5 kilo aangekomen maar voel me ook totaal niet aantrekkelijk!

En dat gevoel heeft niets met het dankbaar zijn voor deze zwangerschap want ook ik ben dol en dol blij met mijn meisje to be! :)

3. Tord

Tord VIP lid

Oct 26, 2009
    7,304
    299
    83
    Ik vind zwangere vrouwen ook juist prachtig.
    Als je zo´n modefreak bent, grijp dan je kans en ga lekker zwangerschapskleren shoppen. Daar komt je buik mooi in uit, en de rest van je lijf slobbert er dan niet bij zeg maar.
    Over een paar weekjes wordt je buikje een duidelijke zwangere buik, en dan is het vast al heel anders :).

4. Bonnie87

Bonnie87 Actief lid

Jun 12, 2010
    102
    0
    0
    Tiepmiep
    Friesland
    Kan me je reactie ook enigszins wel voorstellen. Echter, begint dat bij mij nu meer te komen.
    Ik ben nu zo ver van: "Wil wel graag m'n oude lichaam terug". De leuke rokjes en dingetjes die ik voor m'n zwangerschap had, kon ik bij 14 weken ook al niet meer aan en ik ben maar 4 kilo gegroeid en moet nu nog maar een paar dagen.

Het heeft even tijd nodig om te wennen. Je ziet er vaak als je zwanger bent, stralend uit! En je kunt er ook heel leuk uitzien met de positiekleding van tegenwoordig. H&M heeft écht leuk spul; dik & hip! ;)

5. Eevie

Eevie Fanatiek lid

Mar 7, 2010
    2,491
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Ik moet eerlijk zeggen dat ik het soms ook wel lastig vind hoor. Heb zo veel moeite gedaan om zwanger te raken en voel ik me nu tich wel ondankbaar. Aan de andere kant.... Ik ben 3 kilo afgevallen en dat zit er nog steeds niet terug aan. En ik ben toch ook wel trots op m'n buik. Ik laat m nu ook wel trots zien hoor. De strakkere truitjes die ik normaal niet draag (ben rond en gezond van mezelf), durf ik nu wél aan! En als min vriend kusjes op m'n buik geeft en tegen de uk praat, dan kan ik alleen maar heel verliefd op m'n buik zijn! Het is gewoon ontzettend wennen!

6. Lady1985

Ik denk idd ook dat het gewoon even wennen is. En straks, als ik ECHT een buik krijg ziet iedereen dat ik zwanger ben en dat ik niet gewoon dik ben, hihi ;) Maar fijn te horen dat ik dus niet de enige ben!
    Heb afgelopen weekend trouwens ook al wat zwangerschapskleding gekocht. Ga zo eens even op de H&M site kijken, want dat heb ik eigenlijk nog niet gedaan.

7. Nancy81

Nancy81 Actief lid

Aug 31, 2011
    151
    0
    0
    Grappig om te lezen, ik herken je verhaal wel hoor!

Wat bij mij heeft geholpen is: zwangerschapskleding kopen! Hoe langer ik mezelf in "normale" kleding probeerde te hijsen hoe dikker ik me voelde haha! Nu heb ik zwangerschapskleding dat goed past en goed staat, en ik voelde me direct een stuk beter!

8. MissSol

MissSol Bekend lid

Dec 20, 2011
    518
    0
    0
    paraveterinair
    Alkmaar
    Ik dacht dat ik de enige was die bang is voor die lichamelijke veranderingen. Hier nu ook 14 weken zwanger van de eerste en van mij mag het nog wel even duren voordat die buik komt. Ik ben ook heel blij met de zwangerschap maar heb ook altijd strak in me velletje gezeten en ben toch wel een beetje bang voor de gevolgen. Hier begint het nu ook een beetje te komen, sommige broeken moet ik echt het knoopje los doen en probeer maar niet te strakke truitjes te dragen, bang andere een buikje beginnen te zien.
    Mijn vriend maakte vanmorgen nog vol trots de opmerking 'ik kan je buikje nu echt zien', ik was hier helemaal niet blij mee, terwijl het echt lief bedoeld was van hem.
    Ik heb nog geen zwangerschapskleding gekocht maar koop mijn nieuwe kleren wel allemaal op lengte zodat ik het voorlopig nog aan kan.
    Dus nee je bent echt niet de enige....

9. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

Feb 2, 2008
    5,082
    0
    0
    Poeh lastig...daarom wil mijn aangetrouwde nichtje geen kinderen, voor haar lijn...Zij is ook zo mager als een brandhoutje en sportverslaafd.

Zelf ben ik veel te zwaar. Maak me zorgen dat ik nog meer aankom. Niet omdat mijn kleren dan niet staan, want genoeg leuke positie kleding, maar puur voor mijn gezondheid en dat ik goed voor mijn kids wil kunnen zorgen.

Ik sta ook streng onder controle voor zwangerschapsdiabetischi en voor Hashimoto.

Dan zijn die kilos maar bijzaak ...

Maar goed, wij hebben ook een weg van 12 jaar achter de rug, das misschien ook net even wat anders.

10. Lady1985

Jeetje, een weg van 12 jaar!! Maar wat ontzettend fijn dat het nu dan toch zo mag zijn. Kan me voorstellen dat de kilo's dan maar bijzaak zijn! Gaat het verder goed met de zwangerschap?

11. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

Jul 25, 2010
    4,056
    884
    113
    Hoewel ik van tevoren had gedacht vooral erg trots te zijn op mijn groeiende buik, heeft dat uiteindelijk toch wel even geduurd!
    Ook ik moest wennen aan mijn uitdijende vormen, maar nu ben ik hartstikke trots als ik in de spiegel kijk en uiteindelijk ben ik tot nu toe nog maar 10 kilo aangekomen, erg netjes volgens de vk.
    Straks zijn er misschien weer andere dingen waar je je druk om maakt, zoals striae e.d., maar ik maak me er een stuk minder druk om nu ik ons meisje bijna in mijn armen heb, het is het echt allemaal waard!

12. woezelenpip

woezelenpip Actief lid

Jun 12, 2011
    220
    0
    16
    Drenthe
    Ook ik herken je gevoel..
    Sinds anderhalve week begin ik nu ook te groeien terwijl ik normaal toch echt een hele platte buik heb!
    Het helpt wel dat mijn vriend mij elke dag weer verteld hoe mooi hij mij vind met dit buikje!
    Van de week ook maar eens shoppen...

13. Lady1985

Hebben jullie verder nog tips waar je leuke zwangerschapskleding kunt kopen?

14. misa

misa Niet meer actief

Herkenbaar hoor! Ik vond het buikje geweldig, maar vond het soms ook wel lastig hoor. Vooral die kilo's die er op een gegeven moment bij kwamen. Maar ik was binnen een half jaar na de bevalling weer op mijn oude gewicht! Ik heb er niets voor hoeven doen, heb gewoon netjes gegeten. Natuurlijk wel nog een beetje een buikje, maar ja daar kan ik op zich wel mee leven.

Nu ik weer zwanger ben, maak ik me er dus ook geen zorgen om. Ik ga er eigenlijk een beetje vanuit dat het wel weer goed komt!

Wat ik vaak probeer, is (strakke) kleding aan doen waarin het echt wel duidelijk is dat je een zwangerschapsbuikje hebt. :) ;)

Ik heb trouwens net bij h&m 2 broeken in de aanbieding voor ieders 15 euro gekocht. Een zwarte en grijze. Een beetje zo'n model wat aan de voorkant wat poft.
    En tijdens de vorige zwangerschap heb ik een goedkope spijkerbroek bij een plaatselijke winkel gekocht en een broek van mamalicious geloof ik.
    Verder draag ik mijn bovenkleding bijna allemaal tot het einde. Dus koop daar niet veel voor. En jurkjes zijn vaak strechie en kunnen vaak goed meerekken!

15. mam1978

mam1978 Lid

Dec 20, 2011
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als je na je zwangerschap goed je best doet komt het weer helemaal goed! Maar dan moet je wel een beetje opletten wat je eet tijdens je zwangerschap. Ik ben van mezelf ook echt slank maar tijdens mijn zwangerschappen keek ik nergens naar met het gevolg dat ik beide keren 23 kg aan kwam. Dat ga ik n u echt niet doen, want door al die overbodige kilo's kreeg ik een dag voor mijn uitgerekende datum 1 streepje straie, gelukkig kwam mijn dochter de dag erna, want anders was het wel anders afgelopen... Het scheelt natuurlijk ook wel dat sommige meiden aanleg hebben voor straie

16. Metire

Metire Niet meer actief

Ik begrijp je heel goed hoor! Vooral in het begin idd, toen was het nog een 'vetrol' waar het nu een echte baby buik is :D dat scheelt op zich wel..
    Mis mn oude figuurtje erg en hoop dat ik het terug mag krijgen, striae is al helemaal een nachtmerrie van me.. En ook al vind mn vriend me nog altijd aantrekkelijk en krijg ik veel complimentjes hoe ik draag kan ik toch ECHT in huilen uitbarsten als ik voor de spiegel sta in mn blote kont.. (ook te wijten aan de hormonen natuurlijk ;) )

Dat vriendinnen en familie me liefkozend dikke noemen helpt natuurlijk ook niet echt :p, ja we weten waar we het voor doen en die kleine is het belangrijkste maar we mogen er zelf ook nog goed uit willen zien toch? :D

17. kawaii

kawaii Fanatiek lid

May 9, 2011
    1,364
    0
    0
    brabant
    Ik snap je ook helemaal, ik had hetzelfde. De periode waar je nu in zit vond ik ook het vervelendste.. Je wordt dikker maar is nog niet zichtbaar dat je zwanger bent. Je schoonmoeder omschreef het zoals ik het ook deed: het lijkt net of je teveel hebt gegeten!:x Die opmerking heb ik ook regelmatig naar mijn hoofd gekregen, ook van vage bekenden...
    Even doorbijten. Zodra het een echt "zwanger-buikje" is voel je je meteen beter. Zoek leuke (positie)kleding wat goed past en wat lekker zit. Ik heb ook een behoorlijk aantal jurkjes-tuniekjes van die stretch-stof. Geen positie, maar rekt prima mee en staat mooi! Mijn favoriete kledingstuk is een positie skinny jeans. Heerlijk!

En ja de gevolgen voor je lijn.. ik ben ook bang dat ik straks niet meer mijn eigen dunne zelf ben. Hopelijk krijg ik de kilo's (en de rolletjes..) er weer af straks na de bevalling. En wat de BV met mijn borsten gaat doen wil ik ook nog niet over nadenken... maar het is voor een goed doel, we krijgen er iets prachtigs voor terug!

18. Pluus

Pluus Fanatiek lid

Aug 20, 2011
    2,530
    1
    0
    Heel herkenbaar!!!

Ik ben de laatste jaren best wel wat gezetter geweest en was best wel wat kg's kwijt voor ik zwanger raakte...

Nu sta ik iedere dag voor de spiegel en dan roep ik weer eens naar mijn man... ziet mijn buik er wel uit als een zwangere buik of heb ik gewoon een mega dikke buik????

Ik was vorige week ook flink van slag (met de nodige huilbuien erbij van de hormonen) toen een collega maar liefst 6 keer gezegd heeft dat ik toch wel een enorme buik had voor 15 weken... zij heeft dat met beide zwangerschappen niet gehad...

Daarnaast heb ik dan nog zo'n lieve zus die weet hoe onzeker ik ben over mijn buik en gewicht die dan ook weer van die liefbedoelde opmerkingen maakt maar daar voel ik me dan ook weer onzekerder door...

De tip is inderdaad wel om zwangerschapskleding te gaan dragen... dat helpt mij wel maar ik weet zeker dat ik nog heel wat traantjes ga laten voor mijn figuur!!

19. Lady1985

Ik vind het echt zo fijn om te horen dat ik niet de enige ben! :) Vond mezelf eigenlijk best een zeur, maar ik kan er niks aan doen dat ik me zo voel.

Ik ga zo met mijn moeder naar de stad om wat leuke kleding te kopen. Wel fijn, want zij begrijpt gelukkig hoe ik me voel.
    Ben helemaal gek op tuniekjes en jurkjes, dus ik hoop dat ik wat leuks kan vinden waardoor ik me ook weer wat beter ga voelen ;)

En ja, van die opmerkingen als "dikke" (ook al is het dan als grapje bedoelt) kunnen echt helemaal in het verkeerde keelgat schieten als je je al niet zo fijn voelt! Heel herkenbaar!

20. kawaii

kawaii Fanatiek lid

May 9, 2011
    1,364
    0
    0
    brabant
    Echt, een leuk jurkje-tuniekje doet wonderen. Zo eentje die lekker "strak" om je buik zit, zodat je echt al je beginnende zwanger-buikje ziet! Wel een lekker rek-stofje pakken, zodat je er nog lang van kan genieten!

Overigens, ik had nog een shock-moment toen ik op een ochtend met mn slaperige hoofd uit bed stapte, en in de (levensgrote..) spiegel naast mijn bed ineens zag dat mijn buik verder naar voren kwam dan mijn borsten....:cool:

Share This Page