Hoi meiden! hoe zet je de maxicosi nou in de auto.. ik weet dat je hem voorin achterste voren zet maar moet dat achterin nou ook?
Ja achterin moet dat ook. Als je een keer hard moet remmen dan wordt het kindje in de stoel gedrukt, als je dat niet zou doen dan vliegt je kindje eruit.
achterin gewoon precies tzelfde als voorin. Mss handig om van te voren even te testen zonder kindje erin. Hier past de mc nl niet achter in de auto, de gordel is te kort
zou het van tevoren even een paar keer oefenen met in de gordel zetten. Mocht je in het ziekenhuis bevallen dan heb je op dat moment echt geen zin om dat nog allemaal uit te vogelen. Op de zijkant van maxi cosi staat hoe dat de gordels moeten lopen. de heup gordel moet over de beentjes lopen en de schouder gordel moet achter de mc langs lopen.
De MC moet altijd achteruit staan inderdaad. Op die manier is reizen het veiligst. Het kindje wordt dan in de stoel gedrukt en over de hele rug vangt de kleine dan de botsing op, ipv alleen op de gordelpunten. (treinreizigers die achteruit zitten zijn doorsnee ook beter af bij een noodstop
Hier waren de gordels achter ook te kort. Heb toen een easybase gekocht om de maxi cosi op te klikken en dat was echt de beste aankoop ooit! Nooit meer klungelen met gordels, maar de maxi cosi er telkens simpel opklikken. Je zou ook voor familyfix kunnen gaan als je auto easyfix heeft. De vervolgstoel past ook op de familyfix
Als je een airbag hebt die uit kan mag de maxicosi nog steeds niet voorin. Kans dat ie met een ongeluk toch per ongeluk geactiveerd wordt..
Als je airbag uit dat mag je kindje wel gewoon voorin ook hebben vrijwel alle duurdere auto's airbags achterin die je kan uitschakelen, als je kindje dan daar ook niet kan zitten zou hij/zij nergens kunnen zitten.. Volgens de gebruiksaanwijzing mag je kindje gewoon voorin. Ook zie je het bijv in de carglass reclame
Zie de maxi cosi site voor uitleg over een autostoeltje voorin: Maxi-Cosi products - nl-nl en dan bij " kan ik een autozitje ook op de passagiersstoel voorin plaatsen"
Klopt kindje mag gewoon voorin als de airbag is uitgeschakeld. Is denk ik ook wel terug te vinden op d site van maxi cosi.