ik heb al eerder hier een topic geopend en ben vanochtend weer bij de ha geweest met ons keano. wat blijkt dat hij een allergische reactie heeft op de amoxciline en heeft nog steeds oorontsteking. en dan erbij nu ook krentebaard op zijn mond en zelfs in zijn mondje. vandaar dus die enorme pijn met eten en drinken. hij heeft nu een nieuwe kuur die alles aan zou moeten pakken. ik hoop echt nu dat dit het wondermiddel is na 2 andere kuren. moedeloos ben ik er nu echt van. heeft iemand ervaring met krentebaard?
Jep, helaas hier al veel ervaring met krentenbaard. Mijn zoontje heeft het al 3 keer gehad. De eerste keer hee erg, toen kon/wilde hij ook niet eten. Hij heeft toen een penicillinekuur gehad. De 2e en 3e keer waren we er op tijd bij en was een lichte ab creme genoeg. Het is ontzettend besmettelijk, dus het is belangrijk dat je alles goed schoonmaakt/uitkookt, zoals speentjes, speelgoed,beddengoed. Anders kan hij zichzelf opieuw besmetten. Voor je zelf valt het volgens mij wel mee, het schijnt dat volwassenen het bijna niet meer krijgen. Hier in elk geval nog niets gezien. Beterschap!
Mert m'n stiefzoon...die was toen een jaar of 2. Erg besmettelijk, dus wat je moet doen is dagelijks beddegoed verschonen en wassen, handdoeken en washandjes idem dito en kleding dus ook. Verder weet ik het eigenlijk niet zo goed meer, wel dat zalfje idd, maar sjonge, da's alweer een tijd geleden zeg,
Krentebaard ( of kinderzeer in de volksmond) ís ontzettend besmettelijk. Het kan zich per uur uitbreiden. Het is een bacteriele infectie die zich kenmerkt door een explosieve bacteriegroei. Je moet het behandelen met een lokaal antibioticum in de vorm van een smeersel namelijk Fucidin zalf of creme. Als je dat niet doet/onvoldoende helpt dan wordt er een oraal antibioticum gegeven,en als zelfs dat niet helpt volgt er een ziekenhuis opname met antibiotica via infuus. Maar dit is wel heel extreem,meestal is het smeersel afdoende. Maar je moet er wel meteen mee naar je HA voor het recept van het smeersel, hoe sneller je smeert, hoe beter. En vaak is het dan ook snel weg. Je apotheek kan je hierover goed adviseren.
keano heeft gisteravond zijn eerste kuurtje gehad en vanmorgen werd hij wakker en zag dat hij gebloed had in zijn mondje. de bult binnen in zijn lipje is opengesprongen en merk echt dat hij fitter is zeg. zowaar was het nu eindelijk niet huilen tijdens het wakker maken vanochtend,wat een verademing zeg na 13 dgn! ik heb goede moed dat het beter zal gaan!