Tot wanneer Rapley?

Discussion in 'Voeding' started by JMay, Feb 25, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. JMay

JMay VIP lid

Feb 22, 2014
    6,685
    0
    36
    NH
    Misschien beetje een rare vraag of domme..haha
    maar tot wanneer gaven jullie je kleintje eten via de Rapley methode?

wij zijn begonnen met 7 a 8 maanden op advies van de ka toen at ze alles in stukken met haar handen.
    Nu is ze bijna 16 maanden en sinds 1,5 week eet ze alles met een vorkje.
    Is dat dan nog rapley of niet meer?

ze wilde niets meer eten , toen gaven we haar een vorkje en sinds dien eet ze gelukkig weer.

2. fafa

fafa Niet meer actief

De filosofie achter Rapley zegt dat je het kind de leiding moet geven. Dus als je dochter zelf aangeeft dat ze met een vorkje wil eten in plaats van met de handen, past dat helemaal in het gedachtegoed, denk ik.

Je hoeft ook niet tot in de eeuwigheid te "ontdekken" hoe een bloemkoolroosje aanvoelt, op een gegeven moment weet je dat wel ;) En dan moet je toch naar de situatie toe dat ze gewoon, als een grote-mens, met bestek eet. Die drang zit in ieder kind, om volwassenen te imiteren, dus vooral laten eten met bestek als ze dat wil.

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Rapley is sowieso maar een naampje.. het is gewoon het eten van stukjes ipv gepureerd en dan op eigen initiatief. Als een kind dus stukken eet en zelf mag aangeven wanneer het genoeg heeft gehad... dan zou je theoretisch kunnen zeggen dat het Rapley is maar goed.. ik vind dat een echte onzin term.

gewoon lekker eten!

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Er is geen einddatum, je eet toch de rest van je leven?

5. JMay

JMay VIP lid

Feb 22, 2014
    6,685
    0
    36
    NH
    Ja dat snap ik ook wel ;)

bedankt voor jullie antwoorden.

Share This Page