Hondenkind nu onder het mes

Discussie in 'De lounge' gestart door Mirre, 4 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Gisteren met ons kind op 4 voetjes naar het strand geweest en het was super. Op de terugweg in de auto begon hij te kotsen en kwam er zand uit met slijm. Wij dachten oke nu is hij het kwijt, want hij was zo enthousiast met de bal ah spelen geweest dat ie best wat zand heeft lopen happen.
    We zijn bij vrienden in het Gooi gaan gourmetten en daar ging hij s avonds ook nog braken. Uiteindelijk heb ik 22.15 de dierenarts vanaf daar gebeld voor advies en deze wilde dat we langs zouden komen.
    We zijn gelijk in de auto gestapt en kwamen 23.15 bij onze dierenarts aan.
    Er zijn foto's van z'n maag gemaakt omdat de DA iets voelde wat niet klopte :(
    Hij had gelijk, want op de foto's was een verdikking te zien ..iets wat er niet hoort.
    We hebben medicijnen meegekregen om hem de nacht de voeren/druppels/laxerend ....dus we zouden de hele nacht met hem in de weer zijn. Hij heeft meerdere malen gebraakt, maar aan de onderkant kwam niet eruit spijtig genoeg. Afspraak was 10.00 uur dierenarts bellen om de nacht te bespreken en hoe het nu zou gaan, maar ik heb om 7.45 gebeld en we mochten gelijk langskomen.
    Ons hondenkind krampte best in elkaar en dit soort honden hebben een hoge pijngrens dus er is echt iets goed loos.
    Weer een foto gemaakt en er zit iets in z'n lichaam wat er niet hoort!
    Hoe het er gekomen is? weet het echt niet en wat het is weten we ook nog niet, maar het leek wel een beetje op een worstje (zo'n kromme) met plastic eromheen en aan de uiteinde van die metalen sluitingen!?
    Wij hebben hem niets gegeven....en het kan er ook al langere tijd zitten, want hij at de laatste tijd ook niet zo super meer.
    We hebben hem gelijk in de dierenkliniek moeten laten en momenteel ligt hij onder het mes :cry:
    Je hart breekt hoor, want het is ons kind! die je achter moet laten.
    Het is voor zijn eigen bestwil, want de milt was ook al helemaal aan t opzetten en als iets 'klem' zit in z'n darm(en) kan het een perforatie veroorzaken en dat risico wilde wij en de DA niet lopen.

We lopen met ons ziel onder onder ons arm hier in huis en denken aan hem hoe het nu zal gaan.
    Ik hoop dat we snel bericht begin vd middag krijgen dat alles goed is gegaan en dat hij vandaag weer mee naar huis mag, want het is koud zonder onze vriend.

Liefs Mirre

2. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Hé Mirre...

Wat verschrikkelijk om te horen zeg... Ik kan me voorstellen dat dit door hart en been gaat, want als je huisdieren hebt... ja, dan voelt het net als je familie.

Ik hoop dat hij de operatie goed doorstaat en dat hij snel weer fit en op de been is.

Succes meid!

Groeten,
    Josien

3. roses

roses Fanatiek lid

12 jun 2006
    1.946
    1
    38
    Heel veel sterkte Mirre, hopelijk gaat alles goed en heb je je lieve vriendje gauw weer in huis!

4. Ooievaar

Ooievaar VIP lid

22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    Ach jee wat ontzettend zielig zeg!
    Pfffff is ook niet niks voor jullie. Dat wachten sloopt je!
    Heel veel sterkte meis en ik duim dat alles ok is en dat jullie maatje weer snel mee naar huis mag.

((knuf))

5. chiesa

chiesa Fanatiek lid

4 mrt 2006
    2.533
    0
    0
    Aah gossie, wat zielig voor hem...
    Ik hoop dat alles goed zal gaan, maar daar ga ik wel vanuit!

Zelf heb ik t ook mee gemaakt met mijn bull terrier die speelgoed had opgegeten en als we terug rekende had ie hem al meer dan een week in zn maag voordat we er achter waren ivm zijn hoge pijngrens. Gelukkig door middel van foto's kwamen we erachter en is hij met spoed geopereerd en kwam er een stuk rubber van 4 bij 5 cm uit! :confused:

Ik ben toen ook erg verdrietig geweest en heb echt gejankt want voor mij is het ook mijn kindje... Ik was zo blij dat de operatie geslaagd was en dat ik hem mocht komen ophalen...

Gelukkig is het goed afgelopen met hem en geniet ik nog elke dag van hem....

Heel veel sterkte en ik denk aan je...

Groetjes

6. Niet meer actief

Sterkte Mirre,
    het is vreselijk als je je 'kindje' moet achterlaten!

[-o< Ik duim voor jouw hondenkindje....

7. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    jeetje Mirre, das ook schrikken :(

Wens je heel veel sterkte toe en ik hoop dat jullie honde-kindje weer snel naar huis mag en weer snel beter is!

ben toch benieuwd wat ie heeft opgegeten :-k

8. Divanaatje

Divanaatje Actief lid

19 aug 2006
    328
    0
    0
    Mirre, sterkte met het wachten.
    Hoop dat jullie je vriendje snel weer naar huis mogen halen, en dat alles goed is verlopen.

Divanaatje

9. Niet meer actief

Aaaaaaaaaah Mirre, wat een scheet!....Hoop dat ie snel thuis is en verwen 'm maar lekker !

Dikke knuf !

10. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Het is zo'n lieverd ik hou zoveel van hem!
    Bedankt voor de knuf ...kan ik hard gebruiken.

11. Mandarijn

Mandarijn Bekend lid

3 feb 2007
    760
    0
    16
    ach arm ventje, dat klinkt niet zo best :cry:
    ik hoop dat ze het er goed kunnen uit halen en hij snel weer opknapt
    het geeft heel veel spanning om thuis te zitten wachten, ik wens je heel veel sterkte vandaag, en dat je hem snel weer thuis hebt
    veel beterschap voor je mooie kereltje!

12. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    A gosch ..wat zielig.
    Veel sterkte allemaal

13. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Sterkte! Hopen dat alles goed gaat!

14. Niet meer actief

Aaaah, ik duim hier ook heel hard voor jullie lieve hond. Ik ken het gevoel dat je hond/kat onder het mes ligt en je alleen maar kunt hopen dat íe er goed door komt. Zo ontzettend machteloos wachten is dat dan he?! Ik duim dat jullie straks goed bericht krijgen en jullie lieverd snel weer opknapt (wat een mooi beessie zeg!).

15. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Ik hoop dat je snel goed nieuws krijgt. Niks aan als er iets met je huisdier is. Sterkte.

16. Niet meer actief

Ach mirre, wat zielig!Het zijn net je kindjes he, als je huisdieren hebt...en zeker een hond, die zijn altijd zo lief en trouw...
    Ik duim voor jullie dat alles goed verloopt en denk maar zo, in betere handen had hij nu niet kunnen zijn...
    veel sterkte vandaag!

17. mussie

mussie Fanatiek lid

5 jan 2006
    2.000
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik hoop dat je maatje gauw weer gezond thuis is meis.
    Liefs, mussie

18. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    ach nee! Veel sterkte en geef je hondenkindje een dikke knuffel van mij! ;)

19. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    ach god, arm beessie. Ik duim hier heel hard voor je

20. Ninetje

Ninetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.868
    0
    0
    en mirre...is er al wat meer bekend?

Heel veel sterkte, zeker ook voor t arme beessie!

Deel Deze Pagina