klas veranderen

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door LadyLaila, 7 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LadyLaila

LadyLaila Bekend lid

31 mrt 2009
    534
    0
    0
    overijssel
    Hallo

mijn zoontje zit nu vanaf februari fulltime op de basissschool maar kan zich nog niet echt vinden. Blijkt dat hij nu meerdere malen aan het huilen is enzo. Nu wil ik gaan vragen of hij naar de andere groep 1 kan gaan zouden jullie dit ook doen.
    mijn reden is dat ik zowel bij het brengen als het ophalen vooral dat de juf heel chaotisch vind. Als ik naar de andere groep kijk is het dat de kinderen daar al meteen om half 9 kunnen beginnen en bij zl is dat de juf om 8:40 nog met de kids bezig is hun in de kring te krijgen. Ook met ophale de andere groepen staan allemaal netjes in een rij al met het naar buiten lopen en wachten tot de juf zeg dat hun ouders er staan. De groep van zl is een chaos en het lijkt net of de juf niet weet waar te beginnen. Ik denk ook dat hij in die andere groep wat meer kan aarden. Maar wil de juf niet voor het hoofd stoten.

2. tuc

tuc Niet meer actief

Hmm het lijk mij eigenlijk niet dat je om die reden overplaatsing naar een andere groep kunt aanvragen. Je kunt wel bij de juf aangeven dat jij denkt dat jouw zoontje gebaat is bij een duidelijke structuur en dat je vermoedt dat hij onrustig/verdrietig als het onrustig in de klas is.

Maar dan nog denk ik dat het iets is waar hij mee om moet leren gaan.

3. 2de leg

2de leg Fanatiek lid

24 jan 2014
    3.053
    476
    83
    NOP (Flevoland)
    Ik sluit me aan bij tuc.
    Je kan niet elke keer bij een wat chaotische juf overplaatsing aanvragen.

Ik zou eens vragen of je een ochtendje in de klas mag komen kijken.
    Dan kun je ook zien of het daarna nog chaotisch is.

4. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    Denk dat ze dat niet zo snel zullen doen , of je moet echt een hele goede rede hebben , anders krijg je straks dat iedereen dat wil en als ze het bij de een doen kunnen ze tegen de ander geen nee zeggen ....

Ik heb het voor de plaatsing aangegeven naar welke juf mijn voorkeur ging en daar hebben ze rekening mee gehouden ..

5. LadyLaila

LadyLaila Bekend lid

31 mrt 2009
    534
    0
    0
    overijssel
    Nou de juf is er wel voor om hem volgende week een dagje bij de andere juf te doen om te kijken of hij op dke groep wel meekomt. Morgen even met de iber praten ook over dit.

6. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    En dat kun je in 1 dag zien .. ?

7. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625