Hallo dames, Het onderwerp zegt het al.. Ik ben 40 weken zwanger, maar twijfel nog over de schrijfwijze van de naam die wij hebben gekozen.. Wij willen de naam uitspreken als Meezen en graag hoor ik welke schrijfwijze hier het beste bij past.. Of mochten jullie zelf nog een andere schrijfwijze hebben hoor ik het graag! Misschien handig om te weten dat de tweede naam Giovanny zal zijn.
In je vorige topic koos iedereen voor Mason, zal nu niet anders zijn. Zou gewoon de normale schrijfwijze kiezen, de rest zien er fonetisch en vreemd uit. Is voor de naam Mason niet nodig uitspraak is duidelijk
Ik snap oprecht niet waarom veel mensen altijd een naam zo 'apart' willen spellen. Is toch niet handig? Ik zou dus voor Mason gaan. Vind het een hele mooie naam!
Ik ben een voorstander van schrijven wat je zegt of zeggen wat je schrijft. In de naam Mason spreek je beide klinkers anders uit, verwarrend. In jou geval zou ik voor Maesen gaan.
Mayson Door de griekse y zie je meer dat het op zijn engels moet worden uitgesproken vind ik persoonlijk mooier staan.
Mason. Zo zal iedereen de naam schrijven als je hem noemt, en zo zal hij uitgesproken zoals jij wil omdat het de normale en dus bekende schrijfwijze is. Je kind zal er waarschijnlijk niet blij van worden om zijn naam altijd te moeten spellen omdat zijn ouders creatief wilden zijn.
@Tord volgens mij heb je het niet goed begrepen.. Ik wil JUIST dat hoe je de naam uitspreekt de naam geschreven gaat worden en juist niet dat hij zijn naam 100x moet spelen.. Dus het heeft niks te maken met creatief zijn..
Als je niet wil dat jullie zoon zijn naam straks 100x moet spellen, dan moet je voor de naam Mason gaan. Iedereen die een beetje normaal Engels kan zal zijn naam op deze manier schrijven. Alle andere versies zijn echt geknutseld en niet mooi.
@lydia1986 thanks @novaa bedankt voor je reactie! Ja wij willen inderdaad juist voorkomen dat hij zijn naam steeds moet gaan spellen, maar ter gelijker tijd willen we ook niet dat hij zijn naam continu moet verbeteren