Knutsel-idee gezocht!

Discussie in 'De lounge' gestart door Boekenwormpje, 5 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boekenwormpje

Boekenwormpje Bekend lid

1 feb 2014
    903
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn vader is een tijd ziek geweest de afgelopen maanden. Ik wil nu graag iets echt leuks voor hem en mn moeder maken, van de kleinkinderen. Iets met hun handjes en voetjes of zo. Maar verder dan dat idee kom ik niet.

Wie heeft er een leuke idee, zonder foto's van de kinderen zelf. Het moet in de woonkamer kunnen hangen. Ik ben zelf echt totaal geen crea bea. Tenminste, vind het knutselen zelf wel leuk, maar ben totaaaal niet creatief om iets te verzinnen.......

2. Boommm

Boommm Niet meer actief

Wat rot!

Allemaal hun eigen canvasje laten schilderen? En dan vrolijke, lichte kleurtjes neerzetten. (Vind t altijd zo jammer dat de tekeningen met verf vaak zo donker worden door de donkerrood,donkerblauw etc)
    Of verven met rietjes. Rietje in de verf dopen en dan blazen richting het canvas, geeft leuke spetters.

Met handjes en voetjes kun je eventueel een boom maken. Een heleboel voetjes als stam. En dan allemaal handjes en blaadjes. Die kun je dan versieren door vogels en appeltjes erbij te tekenen. Erg leuk!

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ik vind de handjes krans altijd erg mooi

Deze is wat kerstachtig maar dat kun je natuurlijk ook in hele andere kleuren doen

Bekijk bijlage 381653

4. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Bekijk bijlage 381654

Zelf heb ik dit plaatje al even in mn foon staan. Als de kleine er is, wil ik dit gaan maken. Wel schattig vond ik zelf.

5. 2g4e

2g4e Niet meer actief

6. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Oke ga naar de Action koop daar perkament papier 0,99 ct 10 blaadjes.

En een lantaarn met glas erin.

Ga dan naar huis en print leuke foto's of teksten uit op dat perkament papier.

Stop tussen het glas aan de buitenkant evt met dubbelzijdig tape.. En je het een geweldig gepersonaliseerde lantaart!

(zie vb van internet afgelpukt)

7. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.040
    2.850
    113
  8. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Geweldig! Dat wordt mijn moederdag cadeau voor beide oma's

9. soeza

soeza Niet meer actief

laatst met de kinderen een vogel gemaakt, meer een soort pauw eigenlijk trouwens...
    En dan de veren allemaal verschillende technieken gebruiken, verven, kleuren, stempelen, plakken en knippen.

10. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Cool he die van mij zijn al klaar :) ook voor moederdag ;)

11. Beaujuulais

Beaujuulais Fanatiek lid

15 sep 2008
    2.803
    70
    48
    Vrouw

Wat leuk!! Dat ga ik ook proberen

12. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Dit is mijn lantaarn geworden echt binnen 30 min klaar!

beschrijving:

Lantaarn a 2.99 action
    Perkament papier a 0.69 cent (per 40 pagina's bij action)

Print op het perkament papier je foto/tekst in zwart wit (printerinstelling op A5 zetten)

Daarna haal je van het lantaarn met een schoevendraaier het bovenste randje eraf. dan kun je het glas eruit halen. Leg je perkament papiertje erop en snij het op maat. Daarna doe je het papier en glas er weer in en klaar. (let op het papier aan de binnenkant ivm met brand gevaar)

en dan is dit het resultaat. Mijn moeder was er mega blij mee!

13. vonnie73

vonnie73 Fanatiek lid

22 aug 2008
    1.898
    0
    36
    in un schwon huiske
    Wauw wat een leuk idee, ga ik ook proberen te maken (lantaarn)

Op www.welke.nl staan ook vele leuke ideeen!

14. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Ik heb laatst voor mijn schoonmoeder een doosje laten versieren. Mijn dochter had daar kusjes in gedaan. Heel simpel en schattig

Deel Deze Pagina