Helpen jullie veel of juist weinig mee? En merken jullie dat als je veel mee helpt de juffen/meesters aardiger zijn? Ik help eigenlijk nooit mee op school. Ik vind het niet leuk en ben echt helemaal niet goed met kinderen. Mijn zoontje vind dat soms jammer wat ik ook wel snap en soms voel ik me dan wel eens schuldig. Daarnaast zijn veel activiteiten altijd op de dagen dat ik moet werken. Hoe staan jullie daar tegenover? Ik zie wel dat er veel dezelfde moeders helpen of in de O.R etc zitten. Helaas bij ons zijn er ook dus groepjes en merk je heel erg dat de moeders die mee helpen toch wat aardiger gevonden worden.
Ik zit in het oudercomité, dus ik organiseer mee de activiteiten die geld in het laatje moeten brengen. Maar ik help niet mee op school. Ik werk fulltime, dus geen kans om mee te helpen. Ik sta er eerlijk gezegd ook niet om te springen. Ik merk wel een positieve vibe sinds ik in het oc zit, maar dat is ook logisch omdat de juffen mij nu kennen. Voordien kende enkel de juf van de klas van de dochter mij.
Ik help veel, 2x per week lezen. Met activiteiten, uitstapjes e.d. Ik denk niet dat de juffen aardiger tegen mij zijn dan tegen een ouder die niet helpt hoor😂. Maar je hebt wel meer contact, meer een klik met de leerkracht natuurlijk. Ze kennen je beter. Met een paar mama's hebben we een app waar ook de juffen inzitten. Dat zijn degenen die vaak helpen of waar de juffen vaak een beroep op doen. Dat gaat voornamelijk over practische zaken, maar soms ook een persoonlijk dingetje van een kind of mama.
Toen ik nog niet werkte hielp ik mee zo vaak ik kon. Nu is dat op de school van mijn kinderen niet zo veel. 1 keer per jaar schoonmaken en af en toe rijden naar excursies. Nu ik fulltime werk lukt het niet altijd meer. Ook heb ik de jongste thuis, dus echt een hele dag mee op een excursie of schoolreis begin ik niet aan. Maar pas wel gereden toen ze naar een speeltuin gingen, dan ga ik tussendoor naar huis. Mijn man heeft met de Koningsspelletjes geholpen. Dan kon ik op de jongste letten en rondkijken bij allebei mijn oudste kinderen. Ik ben ook niet zo'n ster met andermans kinderen, ik heb meer met de tienerleeftijd, maar ik doe het voor mijn eigen kinderen en voor de school. We zijn enorm tevreden over de school, en laten dat graag ook merken door iets voor hen te doen. De juffen zijn niet aardiger ofzo, dat zou ik erg raar vinden, maar ik heb daardoor wel meer contact met de andere moeders, wat ik wel erg leuk vind.
Ik help regelmatig mee, maar dan het liefst gewoon dat ik ze ergens naartoe rijd, help met de eindejaarsschoonmaak etc. Soms ga ik ook mee als begeleiding, maar liever niet, ben ook niet zo goed met andermans kinderen en ze hebben een aantal kinderen in de klas zitten die strontvervelend zijn. Ik denk dat ik gemiddeld maandelijks ergens mee help, soms vaker. Ik zit niet in de OR ofzo en juist dat heeft effect met hoe ze met je kinderen omgaan. Mijn kinderen hebben dat zelfs al door en zeggen dat ik zoiets misschien ook maar moet doen en steeds met de leraren moet praten, omdat die klasgenootjes vaak de beurt krijgen. Verder weet ik niet het idee of ze tegen mij aardiger of minder aardig zijn dan tegen ouders die nooit helpen of juist extreem vaak, gewoon omdat ik daar niet op let. Heb niet zoveel behoefte aan contact met ze, maar het contact wat er is, verloopt normaal.
Wij helpen regelmatig mee op school, omdat de kinderen het leuk vinden en wijzelf ook. Ik heb niet de indruk dat de juffen aardiger zijn, wel dat je elkaar beter leert kennen en dus makkelijker een praatje maakt.
Ik help veel mee op school, ook toen ik nog fulltime werkte. Sinds een jaar lees ik 1 keer in de week voor aan de groepen 1 en 2 en groep 3 mag zelf een boekje uitkiezen en een week meenemen. Sportdagen bv koningsspelen doe ik altijd mee. Eigelijk doe ik me alles wel mee. Vind het ook jammer dat het altijd dezelfde ouders zijn die meedoen, al kan ik goed begrijpen dat als je werkt het wat lastiger wordt. Ik ben niet van de schoolplein groepjes. Ik zit wel op de app met een paar andere moeders maar dat is meer omdat onze dochters vaak bij elkaar spelen en we foto's naar elkaar sturen. De leerjaren gedragen zich tegenover elke ouder hetzelfde. ik of de andere ouders die vaak meehelpen krijgen geen special treatment en dat moet ook niet zo zijn. Je helpt vrijwillig mee en daar zijn ze erg dankbaar voor. Veel zou denk ik niet eens georganiseerd kunnen worden zonder de hulp van de ouders. Persoonlijk vind ik het ook wel leuk om mee te helpen. Kinderen zijn helemaal blij als mama ook meedoet.
Mijn dochter zit pas 2 maanden op school maar ik help wel veel. Voor mij ook makkelijk want ik werk niet.
ik ben luizenmoeder wat betekend dat ik in ieder geval na de vakantie een maandag op school te vinden ben (en in geval van luizen na 2 weken weer en dus vaker) Mijn man helpt mee met het opknappen van het plein en op de gezinsavond (1 x per jaar) staat hij achter de bbq en voorziet iedereen dan van een hamburger of een worstje (of meerderen). Of de juffen en meesters aardige tegen je zijn, nee hier niet. Wat ik wel merk is dat de lijntjes wat korter zijn en de hulp ouders makkelijker en sneller de stap zetten om naar een leerkracht toe te stappen om iets op te lossen waardoor het lijkt dat die ouder veel meer voor elkaar krijgt dan een andere ouder.
Ik help niet wekelijks, Ik help vaak met rijden van en naar uitstapjes,ik ben dan vaan begeleider, knutselen zoals kerst bakjes maken of paastakken. Met de jaarlijkse opruim dingen neem ik vaak dingen mee ipv op school te poetsen, verkleed kleding wassen bijvoorbeeld en kunstof spelletjes en blokken afwassen. Maar ik ben geen voorlees of overblijf moeder ofzo.
Ik werk parttime, maar help eigenlijk ook weinig tot niet. Ik zit met Finley. Want broertjes of zusjes mag je niet meenemen naar school als je daar wilt helpen. Ik ga geen oppas charteren zodat ik kan helpen op school, sorry. Dan zouden mijn ouders weer de klos zijn en die passen al genoeg op als wij moeten werken. Als Finley ook naar school gaat, heb ik mijn handen ook meer vrij (alhoewel ik dan ook waarschijnlijk weer meer uren ga werken) en allicht dat ik dan wel meer ruimte heb om te helpen! Mijn vriend is wel eens mee geweest op schooluitje als chauffeur vorig jaar in september.
Ik was heeel graag leesmoeder geweest, maar dat is op dinsdag en dan werk ik dat vind ik zo onwijs jammer! Een rijbewijs heb ik niet (vriend heeft sowieso altijd de auto) dus ergens heen rijden kan ook niet. Dat zou ik ook niet erg gevonden hebben. Hier merk je duidelijk 'populaire ouder groepjes' super triest maar waar.. Soms komen er wel dingen voor bij die me leuk lijken maar vaak moet ik juist op die dagen werken.
Ik help heel veel op school. Ik zit in de ouderraad (ben de rechterhand van de voorzitter dus niet alleen vergaderen maar ook veel praktische dingen boodschappen tshirts uitdelen etc), ben overblijfmoeder en help waar het nodig is (schoolreisjes, buitenschoolse activiteiten). Er zijn weken dat ik meer op school ben dan thuis . Ik vind het leuk omdat je zo als ouder de school toch net wat leuker kunt maken voor de kinderen, je ziet je eigen kinderen wat vaker en je kent de leraren beter idd. Het heeft mij zelfs een baan opgeleverd
Ik wil wel meehelpen, maar ik werk meestal op de dagen, dat ze iemand nodig hebben. En ik zit nog met een tweede kind, die nog niet naar school gaat. Volgend jaar gaat ie wel naar school, dus dat wordt makkelijker. Ik heb tot nu toe 2x gereden (naar de bieb en naar het huis van Sinterklaas), meegelopen met de avonddriedaagse, schoonmaken van materiaal van de kleuters (blokken enzo). Als ik kan, dan wil ik wel meehelpen. Ook als ik de specifieke activiteit niet echt leuk vind. Het gaat niet om mij, maar om de kinderen.
ik probeer zo veel mogelijk te helpen. Ik ben zelf ook leerkracht en vaak vallen veel dingen tegelijk, dat vind ik erg jammer. Ik help met uitjes, met schoonmaken, met knutsels of baksels, enz.
Moet je werken? Dan kun je niet helpen. Heb je nog een jonger broertje of zusje thuis, gaat het ook al lastig worden. Geen punt lijkt me. Maar als reden gewoon geen zin hebben, vind ik altijd wel jammer? Er is toch altijd wel iets waar je mee kan helpen? Leuk voor je kind op school, leuk voor jou als ouder om eens ergens betrokken bij te kunnen zijn. Als geen enkele ouder meer helpt, omdat niemand meer zin heeft, gaat de kwaliteit van het onderwijs echt wel omlaag (helpen met lezen helpt de kinderen echt wel beter te lezen, en zijn uitjes naar een museum oid niet meer te doen), en reken er maar op dat het schoolgeld flink wat hoger wordt. En dan gaat iedereen klagen.......
Hier op school mogen jongere broertjes of zusjes wel mee. Na de vakantie als ik weer ga voorlezen mag de baby ook gewoon mee. Kennis van mij haar zoontje was ook altijd mee als zijn mama ergens aan meehielp, die deed dan gezellig mee.
Ik help veel mee. Van lezen tot luizenpluizen tot schoolontbijt en. De lijntjes worden wel korter en je wordt sneller gevraagd voor schoolreisjes. Dat vind ik het grootste pluspunt naast dat je de klasgenootjes v je kind beter leert kennen en ook je kind het vaak leuk vindt.
Buffy, heb je het weleens geprobeerd? Ik vind heel vaak kinderen van anderen niet leuk (sorry) en het leek mij ook helemaal niks om met een stel van die blagen op pad te gaan. Een hele dag mee met schoolreisje zul je mij nog steeds niet zien doen, dat is me écht te veel, maar kortere uitstapjes naar van alles en nog wat, helpen de klas versieren, iets vertellen over een onderwerp waar ik wat van weet, ik vind het hartstikke leuk! Dat trotse snoetje van je kind, dat mama op school is. En zo'n korte tijd is het prima te doen met andermans kinderen. Ik merk dat ikzelf nu makkelijker naar de juf(fen) toe stap en dat vind ik wel heel prettig.
Ik help heel veel mee, zowel bij dochter als bij zoon. Help wekelijks mee met lezen, mee met schoolreisjes, helpen tijdens activiteiten op school en met poetsen eind van het schooljaar. Ook mijn man helpt vaker mee als hij de mogelijkheid heeft, zoals herfstwandeling, koningspelen. De kinderen vinden het geweldig als wij mee helpen en daar doen we het voor. Voordeel is dat je dan ook veel ziet van je kind op school, de klasgenootjes kent. Ik merk niet dat de leerkrachten aardiger doen tegen de ouders die veel helpen.