Hitler vanaf vandaag weer in de bioscoop

Discussion in 'Films, televisie en nieuws' started by RosaLynn, Nov 26, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. RosaLynn

RosaLynn Fanatiek lid

Mar 5, 2011
    1,791
    0
    36
  2. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

May 21, 2013
    5,119
    193
    63
    Somewhere out there
    Ik zag een stukje bij RTL late night over de film. De acteur ging verkleed als Hitler in Berlijn over straat. ik vond de reactie van de omstanders echt tenenkrommend en heb er met open mond naar gekeken. Wat een idioterie. Dus nee ik zou er niet naar toe gaan.

3. cactusje

cactusje VIP lid

Feb 12, 2015
    6,752
    1,993
    113
    nee zou er niet heen gaan..
    denk wel dat het zoiets is als een film van sacha cohen in borat en bruno..

4. Martine1983

Martine1983 Fanatiek lid

Feb 4, 2014
    1,568
    1
    0
    Drenthe
    Ik zie de film als een middel om de maatschappij een flinke spiegel voor te houden, wakker te schudden. Ik geloof inderdaad dat Hitler terug is (of eigenlijk nooit is weggeweest) al is het in een nieuw jasje. Nu weet ik verder nog niet voldoende over deze film maar als dit idee klopt zou ik de film wel willen zien.

5. Zo kun je wel merken dat de meeste mensen die de tweede wereldoorlog bewust hebben meegemaakt zijn overleden.... Dat mensen zo reageren vind ik echt schrikbarend :(

6. Elmo

Elmo Niet meer actief

Nee echt niet.

Opa zal zich omdraaien in zijn urn.

En te veel gezien hoe en wat.

Dus nee. Uit respect voor onze opa.s oma.s.

7. Islah

Islah Niet meer actief

Belachelijk...

8. tuc

tuc Niet meer actief

Zo zie ik dat precies!

9. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,027
    1,851
    113
    Provincie Groningen
    Precies hoe ik er over denk!
    Waarschijnlijk gaan wij wel de film kijken

10. tjiptjap

tjiptjap Bekend lid

Oct 24, 2014
    950
    0
    0
    Het schijnt anders echt een hilarisch boek te zijn, die wil ik eerst lezen voor ik de film zie. Dat boek was een bestseller in Duitsland en ik vermoed dat die omstanders dat ook weten en ook heel goed doorhebben dat het een stunt voor die film is.

11. Ik heb de omschrijving gelezen op bol en het lijkt me inderdaad een goed boek. Hij staat op mijn kerstverlanglijstje

12. stressbal

stressbal Niet meer actief

Dit dus.

Ik ga hem ook kijken.

13. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Wij gaan ook! Punt is alleen wel dat ik me afvraag of deze film veel invloed gaat hebben op mensen die dus echt heel rechts denken. En dat mensen die al een goed idee hebben van hoe Hitler opereerde en hoe dit vandaag de dag nog steeds actueel is, de film gaan kijken. Ik ben benieuwd in elk geval, het boek gaat op mijn verlanglijstje :)

14. wishfulthinking

wishfulthinking Fanatiek lid

Aug 7, 2012
    4,828
    2,498
    113
    Female

Dit!
    Zo zie ik het precies zo
    Zeer benieuwd naar de film maar ook het boek

15. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

Dec 27, 2011
    9,178
    10,720
    113
    Was al een tijdje terug in dwdd. Ze lieten wat stukjes zien, en enerzijds wordt a.h. Totaal te kakken gezet en anderzijds komt er een flinke dosis maatschappijkritiek bij. Ze vergeleken het met monty python qua stijl. Wil m wel zien. En juist de Duitsers hebben m gemaakt he, voor wie het een overgevoelig thema is. En daarmee zijn ze waarschijnlijk de enigen die wegkomen met het thema. (Denk aan najib amhali die grappen kan maken over Marokkanen, of jorgen raymann die een over the top Surinaams typje neerzet, dat zou door een nl cabaretier waarschijnlijk niet gewaardeerd worden)

16. RosaLynn

RosaLynn Fanatiek lid

Mar 5, 2011
    1,791
    0
    36
    Ik ben benieuwd, wij gaan vanavond met n groepje naar de film

17. nanette77

nanette77 VIP lid

Jan 11, 2009
    10,817
    545
    113
    Female
    Wij hebben het boek, dat is een behoorlijk pittige pil.
    Hij is komisch, maar vooral politiek en maatschappij kritisch. Niet zomaar een boek om een serieus onderwerp te ridiculiseren, maar om een maatschappij te laten zien waar ze staan (in de ogen van de auteur)

18. Lentekriebels

Lentekriebels Fanatiek lid

Aug 15, 2015
    1,086
    156
    63
    Ik begrijp de eerste reacties in dit topic niet en eigenlijk de vraag ook niet. Dat mensen zo reageren? Hoe dan? En waarom zou je de film niet gaan zien? Het lijkt mij juist een maatschappij kritische film en heel interessant.

19. tjiptjap

tjiptjap Bekend lid

Oct 24, 2014
    950
    0
    0
    Maar juist dat komische maakt de kritiek begrijpbaar, het wordt dan niet zo'n geheven vingertje.

20. nanette77

nanette77 VIP lid

Jan 11, 2009
    10,817
    545
    113
    Female
    Klopt.. Was ook meer om aan te geven dat het niet belachelijk wordt gemaakt maar eigenlijk heel serieus wordt genomen en toegankelijk denk ik

Share This Page