Wie weet hoe dit zit? Vandaag met zoontje van 5 bij kinderarts geweest, meneer heeft een grote cyste in zijn knieholte. Zowel de huisarts als de kinderarts had het nog niet eerder op deze manier gezien bij een kind. Waarschijnlijk is het gewoon goedaardig maar kinderarts gaf ook aan het niet zeker te weten. Daarbij is de cyste echt heel fors, hij heeft er dan ook aardig last van. Afgesproken dat er eerst een echo gemaakt wordt en dat we vanaf daar verder gaan kijken naar evt behandelingen. Bij de radiologie gaven ze aan dat druk was en ons mannetje kan pas over 3 weken terecht voor een echo. Nu zit ik thuis en vind ik 3 weken echt ontzettend lang, voor mezelf omdat ik graag zekerheid willen hebben en ook voor mijn zoontje. Hij heeft er last van en het belemmerd hem. Daarbij is er een mogelijkheid dat hij kan knappen, dan ben je verder van huis. De verwijzing naar radiologie is intern verstuurd, die heb ik dus niet. Zou ik morgen kunnen bellen om te vragen of het toch eerder kan of ben ik vrij om naar een ander ziekenhuis te gaan? Hoe zit het dan met de verwijzing? Of vinden jullie 3 weken voor een echo normaal? En iemand een idee waarom een verwijzing intern wordt verstuurd? Zo krijg ik het idee dat er iets op staat wat ik niet mag lezen... Alvast bedankt voor het meedenken!
Ziekenfonds bellen voor zorgbemiddeling, hun gaan dan kijken of het eerder kan, zo nee kijken ze bij ziekenhuizen in de buurt of die wel eerder plek hebben!
Bedankt voor je antwoord, zal straks inderdaad even horen bij de zorgverzekering. Krijg je daar altijd toestemming voor van de afdeling of zijn er ook wel mensen die meegemaakt hebben dat ze moeilijk doen?
3 weken? Jeetje vind ik wel heel lang! In het ziekenhuis hier is het zelfs zo dat soms als je een afspraak wil maken je meteen kunt wachten en dan 10-20 min later meteen kunt! Ik vind 3 weken erg lang voor radiologie....
Ik werk in het ziekenhuis... EISEN dat het eerder kan. Toen ik een abces in mijn borst had wilden ze me eerst ook 1,5 week laten wachten. Toen ik belde en zei dat ik evt naar een ander ziekenhuis ging kon ik ineens dezelfde dag terecht! De mensen die inplannen kijken volgens mij niet naar de aard van de klacht of de persoon die eraan vast zit... tenminste dat lijkt zo. Anders inderdaad gewoon zorgverzekering bellen en evt laten kijken naar een buitenlands ziekenhuis als je niet zo ver van de grens woont.
Als het goed is is er vast wel eerder plek. Ik zou zelf even bellen met het ziekenhuis dat je je zorgen maakt over je zoontje en hij er zo'n pijn aan heeft. Je bent in principe ook vrij om een ander ziekenhuis te bellen om te kijken wanneer zij kunnen. Dan zou ik het ziekenhuis waar nu de brief ligt bellen of je de verwijzing mag halen en dat je ergens anders wel eerder kan. Als het je zelf niet lukt dan kan je de zorgverzekering bellen voor wachtlijstbemiddeling.
ik vind het echt veel te lang. Ik zou met de huisarts bespreken dat je er erg over in zit , en of hij kan zorgen dat je misschien vandaag of morgen al kan.
Bedankt voor alle reacties! Ik heb eerste gewoon naar radiologie gebeld en kan vanmiddag al komen! Heel fijn! Vindt het altijd wel jammer dat je er dan eerst zelf achteraan moet, dit scheelt gewoon 3 weken wachten... Heb gelukkig ook wel andere ervaringen hoor, toen ik een knobbeltje in mijn borst voelde kon ik wel meteen terecht. Nogmaals bedankt voor de reacties, weet niet of ik anders had durven bellen.
Wat fijn dat het zo snel toch kan! Gelukkig maar Waar wij wonen moeten we 6 maanden wachten op een mri van de hersens van ons kleintje...vreselijk
Jeetje Biccy, dat is dat absurd lang! Neem aan dat je niet in Nederland woont, kun je dan niet voor een MRI naar Nederland gaan? lijkt me vreselijk om zo lang te wachten.
Nee, niet in Nederland inderdaad. De kosten die erbij komen om het in een ander land te laten doen, zijn veel te hoog, dat kan ik niet betalen dus we moeten afwachten, is erg moeilijk hoor pfff
Vriend vandaag naar ha voor een bult aan zijn bal en heeft donderdag al een echo dus het kan wel, las dit topic van te voren en was al bang zolang in onzekerheid te moeten zitten.
Met een knobbel in de borst moest ik ook 1 a 2 week wachten, toen had mijn moeder even gebeld dat ze dat absurd vond en konden we zo terecht. Ik denk dat de afspraak is gemaakt door de centrale planning van het ziekenhuis, deze kunnen niet bij de 'spoedafsprakenagenda'. Als je dan met de afdeling zelf belt dan is er vaak meer mogelijk. Als je je geen zorgen maakt of je geen last hebt en het geen spoed is, dan is 3 weken wachten ook lang, maar niet zo erg.
Fijn dat je zo snel terecht kunt! Ik hoop dat de uitslag niet verkeerd is...want het is toch wel spannend
Hier kun je hooguit 1-2 dagen later terecht. Dus vind 3 weken wachten echt idioot! Dan hebben wij het met onze buitenklinieken maar goed geregeld. Mammografie is meestal ook maar 2 dagen wachten (bij knobbeltjes vaak nog sneller).