Ben benieuwd hoe anderen dit aan gaan pakken. Nu dat we zwanger zijn,moeten er een helehoop dingen geregeld worden. Nou ben ik er altijd op tegen geweest om te trouwen,omdat ik er geen waarde aan hecht en het gewoon veel te duur vind. Maar nu dat we zwanger zijn,begint mijn vriend er steeds meer over (ook over het feit dat ik niet wil) Hij zegt dan zijn wel wel in ene keer klaar met alles regelen!!!!! Daar heeft die wel gelijk in natuurlijk. Heb een beetje op internet rond zitten speuren. Samenlevingcontract,geregistreerd partnerschap enzo,als ik dat allemaal zo lees kan je beter trouwen!!! Hoe gaan jullie dit doen? groetjes kareltje
Ik heb van dichtbij meegemaakt dat niet trouwen ook veel problemen op kan leveren. Als (en daar wil je niet aan denken natuurlijk) een van beide ouders overlijd bijvoorbeeld, is het niet altijd zo vanzelfsprekend dat de kinderen bij de andere ouder achterblijven wanneer daar niets voor geregeld is. En ook als een van beide partners overlijd, krijgt de ander in geval van 'gewoon' samenwonen helemaal niks. Natuurlijk is alles vast te leggen zonder te trouwen, maar het is inderdaad veel ingewikkelder allemaal
Hee, wij zijn ook toen ik wist eens gaan nadenken. Wij hebben gekozen voor geregistreed partnerschap, dat is eigenlijk hetzelfde als trouwen... wij hebben het gewoon tussendoor even gedaan op een doordeweekse dag alleen m et onze beide ouders erbij. Achteraf hadden onze broers er ook bij kunnen zijn, je krijgt er namelijk vrij voor! Het was op een woensdag en dan is het hier gratis. We hebben niet teveel poespas gedaan en achteraf was het toch nog best feestelijk. We kregen wat cadootjes van beide kanten en 's avonds zijn we met z'n 2-en uit gaan eten. We willen het nog wel een keer overdoen, maar dan echt trouwen (maar daar hadden we nu geen geld voor..) en dan kun je het ger. partnerschap gewoon om laten zetten. Succes met je keuze...! Gr. Niki
Mijn vriend en ik wilden zowiezo al wel trouwen maar toen we er achter kwamen dat we een kindje krijgen hebben we besloten eerder te trouwen dat we in ons hoofd hadden en vandaag moet ik van hem de gemeente bellen om te kijken of de datum die we hebben vast gelegd kan worden Wij hebben dus besloten in het huwelijksbootje te gaan stappen
wij wilden ook nooit trouwen. We wonen al samen en voor ons hoeft zo'n briefje niet voor de wet dat je echt van elkaar houd. Maar we willen nu zwanger worden en we hadden gelezen dat het echt enorm veel gedoe scheelt als je gaat trouwen. Dus dat doen we nu we wilden het ook eigenlijk gratis doen maar er was in die week dat we wilden trouwen geen plek meer. Mijn broer is hier die week dan ( hij woont in Polen) dus dan is het leuk als ie erbij kan zijn Voor de rest komt alleen mijn moeder en schoonouders en de broer van mijn vriend. En mijn 2 vriendinnen komen and thats it. Daarna gaan we lekker koffie drinken en taart eten en dan gaan we lekker naar de Efteling
Wij zijn n half jaar geleden getrouwd (gratis) 9.15 in de ochtend.... smiddags in de kerk. daarna kleine receptie en daarna met ouders en broers en zussen uiteten. Super leuke dag en met een klein budget. Hadden van onze ouders de huwelijksnacht in een hotel gekregen
Mijn man wil(de) nooit trouwen hij hecht er geen waarde aan. Ik juist wel, het hoort erbij vind ik. We hebben dus al een kind van 2,5 en nu de 2de op komst. Alleen nu heb ik gezegd dat ik lang genoeg gewacht heb en niet meer verwacht dat hij me ten huwlijk zal vragen, dus wil ik dat we trouwen voor de kinderen en het practische(geregel). Het is dus niet voor de romantiek want dat heeft ie al verprutst terwijl ik al eeuwen zeur en het zo graag wil. Hij heeft nu geen keus want we weten dat we samen oud worden en nu moet hij eraan geloven. Hij wou een 2de kindje en ik wil trouwen, was de afspraak. Anders hebben zij straks allemaal dezelfde achternaam alleen ik niet... wil ik ook niet. Wij hebben gelukkig geld zat en we kunnen dan ook een enorm feest geven met alles erop en eraan. Alleen wil ik dat niet. Gewoon trouwen hup en later uit eten. Geen jurk niks. Had ie me een mooi aanzoek gedaan dan had ik misschien wel een klein feestje gewild, maar nu heb ik daar geen behoefte aan.
Goh das ook niet romantisch Wij zouden deze maand gaan trouwen maar omdat ik hoogzwanger ben hebben we het maar een jaartje uitgesteld... Mijn vriend wil liever trouwen zonder die dikke buik, als ik gewoon ik ben zeg maar Ik ben wel romantisch gevraagd, hele huis vol met honderden rozen, wist niet waar ik kijken moest, overal stonden ze... en geloof me, dat is niks voor hem hoor, dat had ik echt niet verwacht
Wij gaan trouwen gewoon op een maanda. we wilde toch al trouwen maar door de zwangerschap gaat het wat eerder gebeuren. we trouwen gewoon voor de wet en als de kleine da een jaar is voor de kerk met alles erop en eraan.
wij ook gewoon op maandag hoor, lekker goedkoop, en knus 'savonds met de ouders en broer en zus uit eten, wij hebben dit louter voor de wet gedaan en omdat het makkelijker was, wij geven ons geld straks liever aan de kleine uit
Ja, raar he, terwijl mijn man zo romantisch is, echt heel erg. Alleen op dat vlak. Mijn zus heeft een keer in vertrouwen tegen me gezegd dat hij me pas wil vragen als ie een mooie gelegenheid heeft gevonden en superromantisch zonder dat ik het verwacht. Ja kan wel zijn maar de 2de komt eraan. En ik kan wel wachten tot ie misschien....maar voor hetzelfde geldt duurt dat mooie moment nog en heb ik niet 2 kinderen om me heen maar vier koters en kan ik in mijn duster naar het gemeentehuis...........dan zal de romantiek wel helemaal ver te zoeken zijn. Ik neem de gok maar niet en dwing hem nu gewoon!
wij zijn ook getrouwd, 29 mei jl, ook puur om het feit dat we alles netjes geregeld willen hebben. Niks groots op de dag zelf, totaal 6 mensen daarna lekker uit eten en die dag ook de kaartjes op de bus gedaan en iedereen had ze een dag later met de mededeling dat we getrouwd waren en in het weekend gaven we een groot feest. Ideaal. Je kan het allemaal zo duur en gek maken als je zelf wil.
Alles geregeld hebben door even snel te trouwen... Leuk, maar houd er wel rekening mee dat je dan automatisch gemeenschap van goederen hebt. Dat betekent dat je álles moet verdelen als je ooit weer uit elkaar gaat (ook de dingen die van jou waren), dat de hoofdprijs van de staatsloterij die jij wint automatisch voor de helft van hem is en dat eventuele schuldeisers ook beslag op jouw spullen en op jouw inkomsten kunnen leggen als hij schulden maakt. Ik snap best dat het niet romantisch is om daaraan te denken na een aanzoek met honderd rozen (wat leuk trouwens!), maar het lijkt me niet verkeerd om daar even bij stil te staan. Huwelijkse voorwaarden maak je bij de notaris, dat kost je een paar honderd euro, maar dan heb je je zaken wel echt goed geregeld, zonder addertjes onder het gras. Of je laat een samenlevingscontract opstellen, die kun je ook op maat laten maken voor jullie situatie. Meiden, ik weet dat niemand aan een huwelijk begint met de intentie te scheiden, maar feit is wel dat het vaak gebeurt. Laat je niet verrassen, zorg ervoor dat jij en je kind(eren) beschermd zijn tegen de financiële gevolgen van een huwelijk en/of een scheiding. Belle, door schade en schande wijs geworden.
Wij zijn afgelopen 12 mei getrouwd. En ook echt met alles erop en eraan. Wij zijn ook getrouwd om het trouwen zeg maar. We wilden eigenlijk nog een paar jaar 'wachten' met kinderen (voor zover zich dat laat plannen natuurlijk). Maar ja, het begint nu bij ons beide te kriebelen dus we zijn nu net een maandje gestopt met de pil! En nu maar wachten op mijn ongesteldheid of op wat anders (maar dat denk ik eigenlijk niet). Maar ik kan iedereen aanraden om te trouwen. Een vriendin van mij is in maart bevallen van een dochter en ze is in februari getrouwd om alles goed te regelen. Ze begonnen met de intentie om een kleine bruiloft te houden, maar zijn toch ook wel getrouwd met alles erop en eraan. Mooie jurk (met hoogzwangere buik), netjes pak, mooie auto, bloemen, bruidstaart en een feestje voor 30-40 personen bij schoonmoeder thuis. En ze zijn achteraf erg blij dat ze het toch zo gedaan hebben. Maar ja, das voor iedereen persoonlijk natuurlijk. Groetjes Simone
ik weet niet wat jouw bezwaren zijn tegen trouwen. Kijk het gaat ook om een gevoelskwestie, denk ik, als jij zo tegen trouwen bent. Zo niet, dan heb je alle juridische zaken in 1x geregeld met trouwen. Je kunt je eigen naam behouden als je wilt en je kan ook (bijna) gratis terecht. Wanneer dat kan, moet je even bij je eigen gemeentehuis opvragen. Wij hebben 2 huwelijksdata,omdat we eerder een huis hadden gevonden. We zijn in 2003 getrouwd voor de wet en in 2004 getrouwd voor de kerk. We hanteren de laatste datum om elk jaar elkaar te verwennen (dat was gisteren trouwens). Voor de wet zijn we op een donderdag ochtend tussen 9 en 10 getrouwd, want dan hoefden we niet te betalen.
Als je het tegen mij hebt, Minni, dan wil ik je vragen mijn post nog een keer te lezen. Ik heb niks tegen trouwen (been there, done that ), maar ik vind dat er hier een nogal rooskleurig beeld geschetst wordt. Even snel gratis trouwen omdat alles dan mooi geregeld is, zo simpel is het helaas niet. Gemeenschap van goederen is alleen leuk en romantisch in goede tijden, maar als het even wat minder gaat (er komen schulden, of je wilt toch weer uit elkaar) dan kun je er gruwelijk mee in de problemen komen. Alles wat ik over het huwelijk wil zeggen is dit: Als je toch gaat trouwen, reserveer dan een paar honderd euro voor een notaris, zodat je niet in de problemen komt wanneer het financieel mis gaat met je man (of andersom natuurlijk). Huwelijkse voorwaarden klinken misschien minder romantisch dan gemeenschap van goederen, maar ik denk dan maar: Als je echt van elkaar houdt, dan wil je niet dat de ander automatisch jouw problemen erft wanneer er iets mis gaat. Belle, liever een beetje nuchter als het op de rest van haar leven aankomt.