kindje 2 verdronken in recreatieplas limburg

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door DastyQueen, 21 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

https://www.telegraaf.nl/nieuws/2331202/kindje-2-verdronken-in-recreatieplas-limburg

PANHEEL - In recreatieplas Fun Beach bij het Limburgse dorpje Panheel is vrijdag aan het begin van de avond een kindje van twee jaar oud verdronken.

Omstanders die de peuter uit het water haalden, begonnen met reanimeren en toegesnelde hulpdiensten namen de reanimatie over. Het kindje overleed in het ziekenhuis in Roermond.

De politie heeft een onderzoek ingesteld, maar gaat voorlopig uit van een noodlottig ongeval

Hoor de afgelopen weken niets anders, grootste nachtmerrie voor elke ouder. Arme ouders en arm kindje.

Nav al deze berichten ben ik voorstander geworden van verplicht reddingsvestjes dragen in zwembaden/recreatie gebieden met water voor alle kinderen zonder zwemdiploma.

2. lloorrtt

lloorrtt Niet meer actief

Dat is de zoveelste:(. Verplichte reddingsvesten lijkt me een goed idee. In ieder geval iets wat niet zo makkelijk af/uit gaat.

DastyQueen vindt dit leuk.
  3. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

21 apr 2013
    3.540
    1.551
    113
    Oh wat erg. De 1 na de ander.

Ik was vd week bij een zwembad en daar waren ook ouders die hun kind in het peuterbad zette met bandjes en dan terug gingen naar hun handdoek. Iedere ouder die dat deed werd direct tot de orde geroepen door de zwemjuf.
    Je moest erbij zitten en je kind de hele tijd in de gaten houden.

YellowEyes, MyMiracle, einad en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  4. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.903
    5.223
    113
    Home
    Alweer een kindje....
    Je ogen moeten op je kinderen gericht zijn vooral met water

Van de week was ik op het strand zoveel kleintjes die spelen in het zand zonder bandjes en ouders die op hun telefoon zitten of kletsen en niet opletten
    Eentje van 3 jaar ofzo kwam bij mijn dochter zitten moeder had het totaal niet door... voor hetzelfde was dat kindje zo de zee in gelopen

JJ1980 en DastyQueen vinden dit leuk.
  5. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.423
    447
    83
    Limburg
    En terecht.
    Hier vorige week bij een center parcs wezen zwemmen. Beide dochters hebben zwemdiploma's. Maar continu ben ik in de buurt en met de golven ben ik er heel dicht bij.

6. NavyCrimson91

NavyCrimson91 Niet meer actief

Ach wat verschrikkelijk... Al de zoveelste :(
    Arm kind, arme familie.

Wij gaan vandaag met de hele familie naar een recreatiemeer, echt, ik hou mijn hart vast... Mijn schoonfamilie is heel nuchter ("oh, laat maar lekker lopen, ze passen wel op zichzelf") maar ik ben bang dat ik de hele dag met één oog naar de kinderen kijk.
    Lijkt me zo afschuwelijk :(

7. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Verschrikkelijk! Alweer zo'n jong kindje. Natuurlijk weet ik een begrijp ik dat een kindje in een fractie van een seconde aan je aandacht ontsnapt kan zijn, maar ik vind het wel veel kindjes in korte tijd die verdronken zijn.

8. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

wij liggen met dit weer altijd op een strandje aan het ijselmeer omdat man dan gaat varen met zijn waterscooter maar dochter van 2 moet van mij de hele dag haar reddingsvest om. Of ze nou op de handdoek een broodje eet, in het zand speelt of het water in gaat met een volwassenen. Niet super comfortabel maar ik wil echt nooit hoeven denken "had ik maar"....

9. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Als wij bij water zijn, heb ik 2 ogen gericht op de kinderen en heb ik echt geen tijd voor geklets of een boek ofzo... Mensen onderschatten water - en dan natuur-water nog meer - en overschatten de zwemvaardigheden van kinderen. En genoeg volwassenen die zichzelf overschatten ook. Bij de zwemvijver hier íeder jaar weer mensen die denken wel even naar de overkant te zwemmen; en dat gaat vaker fout dan goed - gelukkig zijn er oplettende badmeesters en kunnen mensen eruit worden gehaald. Maar toen ik een jaar of 15 was is er een grote volwassen man verdronken, dat vergeet ik nooit meer, hoe ze ‘m uit het water trokken in een bootje...

Dus hier bij water zit ik er altijd bovenop. En zelf gaan we ook niet diep in natuurwater.

Marchella en DastyQueen vinden dit leuk.
  10. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Niet alweer! Vreselijk!

11. joepy

joepy Fanatiek lid

12 okt 2017
    1.443
    952
    113
    Vrouw
    Een ongeluk zit in een klein hoekje ik zie weleens moeders teveel met elkaar kletsen of 1 moeder meerdere jongen kindjes ook lastig .En gister een creshe 5 leiders 20 kinderen maar zaten allemaal heel ver van het water vandaan alleen maar met elkaar te kletsen zagen er niet eens uit als leidsters omstanders hadden er ook wat van gezegd nadat kinderen elkaar sloegen tot huilends toe .
    Als ouder of oppas moet je eigenlijk gewoon constant niet meer als een meter van je jonge kindje vandaan met alleen oog op je kind maar als je meerdere kinderen bij je heb of vrienden of je mobiel ga je al de mist in,

Maar niemand wil dit heel erg verdrietig ik hoop dat anderen mensen dubbel goed opletten nu het zoveel gebeurt en we met ze alle iet denken dat gebeurt me niet maar gewoon zorgen dat het niet meer gebeurt door reddingsvesten en allebei je ogen enkel op je kind gericht.

giebel en DastyQueen vinden dit leuk.
  12. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Niet alleen veel kleine kinderen verdrinken maar ook tieners (al dan niet met zwemdiploma) maar ook volleerde zwemmers (volwassenen) echt bizar en naar!

13. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.827
    19.158
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    :cry: Echt verdrietig.

En het meest trieste is misschien wel: dit soort dingen is altijd maar zo tijdelijk in het nieuws. Straks als het mooie wer voorbij is, gaan we -gelukkig- weer maanden voorbij zonder dat er kinderen verdrinken. Volgend jaar zomer is iedereen dit alweer vergeten. Dus komt er nooit een mentaliteitsomslag. Het gaat nooit voldoende tot mensen doordringen om massaal hun gedrag aan te passen, dus om ook gebruik te maken ban hulpmiddelen zoals reddingsvesten of tuigjes.

DastyQueen en Champetter vinden dit leuk.
  14. Elmyra

Elmyra Niet meer actief

Lijkt mij ook een goed plan!

Wat een nachtmerrie als dat je overkomt, heb 3 kleine kids. Ik durf echt niet alleen met ze naar een plas of zwembad.

15. Roos12

Roos12 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.725
    809
    113
    Ik ga ook nooit alleen met mijn drie kinderen naar het zwembad of strand. Ik ben echt veel te bang om er eentje uit het oog te verliezen. Met 3 kinderen hoef je maar 1 seconde met eentje bezig te zijn, of je bent een ander kwijt op zo’n druk strand.

bosi333 en DastyQueen vinden dit leuk.
  16. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.572
    3.507
    113
    Nee dat doe ik ook absoluut niet. Ik ga vrijdag nog zwemmen, maar dan ga ik samen met mijn zus.

Een nachtmerrie lijkt het me als je een kind uit het oog verliest.

17. Uilenmama

Uilenmama Niet meer actief

Ik vind dit ook echt naar... je hoort het te veel dat er een kindje ik verdronken.
    Zelf ga ik met dochter wel alleen naar een waterplas of strand. Als ze wil zwemmen, dan ga ik mee het water in of in de golven springen. Geen haar op mijn hoofd dat ik haar uit het oog verlies.

18. Emm27

Emm27 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.910
    387
    83
    Helemaal mee eens. Ik verlies ze ook geen moment uit het oog. En toch geloof ik dat het je ook zomaar kan overkomen. Het kan zo snel gaan..

19. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.244
    16.622
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Vorige week waren wij met de jongste op het strand en ik heb toch met verbazing gezien hoeveel kinderen er los rondlopen en de ouders zitten een paar honderd meter verder met een hele club op handdoeken.
    Ik had een loslopend kind in het vizier en die ouders zater zeker 300 meter verder op een handdoek en dat kind liep gewoon vanuit zee op en neer te rennen.
    Nu wil ik zeker niet beweren dat dit hier is gebeurd want ik weet uit eigen ervaring hoe snel je kind ineens weg kan zijn.
    Hier ook weleens een kind zoek geweest in het winkelcentrum :(

20. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.244
    16.622
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ben weleens met de oudste twee kinderen naar het strand geweest, die waren toen 3 en 5 jaar, nooit meer gedaan. Ik ben in 1 dag 10 jaar ouder geworden pff, continue volgen en dat in die drukte.

Deel Deze Pagina