Ouders de dupe door gastouderbureau!

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Vuurtorentje84, 31 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vuurtorentje84

Vuurtorentje84 Bekend lid

16 mei 2010
    767
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Ouders dupe faillissement
    AMSTERDAM - Duizenden ouders zijn hun geld en hun oppas kwijt als gevolg van het faillissement van twee van de grootste gastouderbureaus van ons land.

Landelijk opererende bureaus Flexmoeders en Mr Nosey, die hun grootste afzetgebied in de Randstad hadden, zijn op de fles en volgens Gjalt Jellesma, voorzitter van de Belangenvereniging van Ouders in de Kinderopvang (BOinK), zijn zij zeker niet de laatste. „Er staan er meer op omvallen.”

Gastouderbureaus zijn bemiddelingsorganisaties tussen ouders en oppassers. Gastouders zijn verplicht zich in te schrijven en betalingen lopen via de bureaus. Bij de twee failliete organisaties waren een paar duizend ouders aangesloten. Zij hebben recht op kinderopvangtoeslag en lieten die iedere maand rechtstreeks op de rekening van het bureau storten, die dat als vergoeding aan de oppassers uitbetaalde. De hoogte van de verdwenen bedragen hangt af van het inkomen van de ouder en het aantal uren opvang, maar kan oplopen tot 3600 euro voor een maand. Zo betaalt een ouder die drie kinderen 30 uur per week naar een gastouder brengt, ongeveer 2000 euro per maand. Iemand met het minimuminkomen ontvangt daar 1800 euro toeslag voor.

Toevallig zaten wij bij Flexmoeders en lieten wij onze toeslag berekenen door hun, omdat het veel handiger was volgens hun en wij hadden de absulute vertrouwen erin dat het wel goed zat!
    En nu dit!:x:(
    Wij zullen dit in de toekomst dus nooit meer doen!

2. Silinde

Silinde Fanatiek lid

8 dec 2011
    1.385
    29
    48
    NULL
    Bij mijn mannen
    Euhm... Begrijp ik het goed dat het gastouderbureau de vergoedingen niet uitbetaald heeft en dat de gastouders dan het contract opgezegd hebben of zo?
    Ik vind het in elk geval niet kunnen dat de gastouder het contract opzegt als het bureau in de fout gaat en niet de ouder, maar ik begrijp wel dat het financieel erg zuur is voor beide partijen (ik veronderstel dat de gastouder alsnog betaald gaat willen worden voor openstaande periodes door de ouders en indien dit niet gebeurt wel het contract opzegt uiteraard en dus langer op zijn geld moet wachten (of soms ook niet krijgt), en voor de ouders is het niet fijn om nogmaals zo veel te moeten betalen, afgezien dan dat sommige ouders het geld ook niet zomaar zullen hebben).

3. Vuurtorentje84

Vuurtorentje84 Bekend lid

16 mei 2010
    767
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Nee dat zeker niet, gelukkig niet, want anders hadden wij een ander gastouder moeten zoeken, als dat zou gebeuren.

Flexmoeders en Mr.noisey hadden de ouders bij voorbaat gemaild dat het faillissement misschien wel zou aankomen en dat wij automatische (als wij zelf willen natuurlijk) over kunnen stappen naar een ander gastouderbureau, waarvan wij inmiddels een brief en email hebben gekregen.
    Dit geldt ook voor onze gastouder zelf! Gelukkig stapt zij ook automatische over! Het gastouderbureau waar wij in september voor ingeschreven staan geldt dezelfde tarieven als bij Flexmoeders en Mr. Noisey.

Alleen het punt is nu, de factuur voor de maand juli moeten wij de volle mep betallen, want het kinderopvangtoeslag voor de maand juli zit in de boedel van het faillissement!

Het vertrouwen raak je hierdoor kwijt en dit gaat bij nog meer gastouderbureau's voorkomen....

4. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Volgens mij kunnen zowel de gastouders en de ouders fluiten naar hun centen. Ik zag gellof ik de curator op het nieuws die vertelde dat er nog een aantal zeer grote vorderingen waren en ouders onderaan stonden, ik denk dat de gastouders dan ook geen geld zullen zien.

5. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Ik zal wel heel kippig zijn, maar ik snap niet wat er gebeurt is???
    Ik vind het nieuwsbericht erg onduidelijk.

Gelukkig zit ik bij een kleiner regionaal bureau en hebben wij nergens last van.

6. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Dat lijkt me echt zuur!! Gelukkig hoef je niet op zoek naar een nieuwe gastouder.
    Om deze reden laten wij de kinderopvangtoeslag altijd op onze eigen rekening storten...

7. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Lijkt me niet, de ouders moeten de gastouders alsnog betalen, maar dan de volle mep, want de belastingteruggave zullen ze in veel gevallen kwijt zijn.

Intriest dat je door de overheid gedwongen wordt om zo'n geldverslindend instituut in te huren, en dan vervolgens nog je geld kwijt bent ook. Het is niet de eerste keer dat dit gebeurt.

8. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.036
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    Dit is 1 van de redenen waarom ik het belasting geld nooit zou laten over maken naar het gastouder bureau of kdv.
    Wil alles zelf in handen hebben, zodat ik weet wat erin komt en eruit gaat.
    Maar het is wel zuur voor de ouders die het gastouderbureau wel vertrouwden.

Deel Deze Pagina