Trampoline buiten je tuin

Discussion in 'De lounge' started by littledreamer, Jul 11, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. littledreamer

littledreamer Fanatiek lid

Mar 23, 2009
    3,329
    11
    38
    hier
    Ik kan het nergens vinden, maar de titel zegt t al. Mag je een trampoline buiten je tuin zetten voor een paar uur, zodat de buurkindjes er ook oo kunnen en mijn tuin niet met weet ik hoeveel kids gevuld is. Er is iemand die de politie gebeld heeft ( we waren er toen niet) en zegt dat dot niet mag. We halen m savonds weer gewoon de tuin in. Wie weet dit?

2. rums

rums Niet meer actief

Hier in de buurt is vorig jaar een zwembad weggehaald wat openbaar neer was gezet. Denk dat het met de veiligheid te maken heeft, aansprakelijkheid.

3. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Hem...geen idee eigenlijk?! Als je bv een grasveldje voor of achter hebt, lijkt het me voor een dagje wel ideaal en leuk voor de kids!

4. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Pff wat een gezeik, dan ben je wel levensmoe om daarover te gaan zeuren.

5. mumija

mumija Niet meer actief

Nou precies..:D:D. Zulke zou je toch 's morgens in de wei zetten en 's avonds vergeten binnen te halen, sjonge jonge.

6. wodjeka

wodjeka Bekend lid

Feb 25, 2013
    860
    60
    28
    Hellevoetsluis
    misschien vragen aan de wijkagent? dan hoeven ze ook niet te komen als het mag.

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,227
    7,275
    113
    Female
    Brabant
    Ik zou het bij de gemeente navragen. Ik snap het ergens wel als het niet mag, je zet de trampoline op gemeentegrond, wie is er dan verantwoordelijk als er iets gebeurt (met bv. een kindje waarvan de ouders niet weten/willen dat het op jullie trampoline springt)? De gemeente (want toestel staat op gemeentegrond), of jullie (omdat het jullie toestel is). Er zijn gemeenten waar het wel mag, maar of het bij jullie mag moet je dus even navragen.

Maar je kan zelf toch wel het aantal kinderen in je tuin beperken? Hier mogen ze niet met meer dan 2 op de trampoline, dus een tuin vol met kinderen heb ik dan niet. Daarbij wil ik er graag toezicht op houden dus wil de trampoline gewoon in de tuin hebben.

8. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

May 28, 2010
    3,719
    22
    38
    Mja, hier staan er soms wel 5 kinderen te wachten en dan springen ze om en om. Ik doe dan meestal mijn achterdeur dicht :). Ik vind het eigenlijk geen slecht idee dat je dat ding dan even buiten je tuin zet. Zou er zelf ook nooit bij stil staan dat dat niet mag. Nu ik erover nadenk zie ik het ook weleens vaker op van die grasveldjes voor de deur.

Weet je ook welke buurman de azijnpisser is? Springen ze boven zijn schutting uit ofzo? Want eerlijk, ik vind dit wel één van de meest kinderachtige dingen die ik ooit heb gehoord!

9. littledreamer

Mar 23, 2009
    3,329
    11
    38
    hier
    ik ga t is navragen bij de gemeente! Dank allen

10. Caithy

Caithy Fanatiek lid

Feb 8, 2013
    3,713
    1,060
    113
    Ik vind het ook zeuren, maar waarom niet in jouw tuin? Omdat jij dan er last van hebt, nu hebben meerdere mensen er last van. (ik denk dat er daarom geklaagt is)

Daarnaast als er een kindje valt en ongelukkig terecht komt, staat de trampoline op de openbare weg en zou de gemeente ter verantwoording geroepen kunnen worden.

11. nijna

nijna Fanatiek lid

Nov 25, 2015
    1,365
    85
    48
    Meestal is het niet toegestaan tenzij jullie gemeente het niet heeft verboden. Dat ligt aan de APV van de gemeente en dat kan je het beste navragen.

Er over klagen zou ik niet doen, maar je kan de trampoline toch ook in je tuin zetten. Dat er dan veel kindjes in jouw tuin zijn is toch niet echt een goede reden.

12. marb

marb VIP lid

Oct 21, 2007
    11,070
    4,729
    113
    Lijkt me een goed idee om het even bij de gemeente na te vragen.

13. littledreamer

Mar 23, 2009
    3,329
    11
    38
    hier
    Mijn tuin is net bijna net zo groot als de trampoline. Bij mij net der buiten is meer ruimte en kan ik ze nog steeds goed in de gaten houden. Trampoline van iemand gekregen en dacht is wel leuk voor af en toe buiten de tuin. Alleen jammer dat er 1 buurvrouw last van heeft

14. littledreamer

Mar 23, 2009
    3,329
    11
    38
    hier
    En daarbij liopt er nig wel een dreumes in onze mini tuin die geen kant op kan.
    Ik ga t navragen en als t niet mag ga ik m weggeven aan iemand die er wel plezier van heeft.
    Dank allemaal

Hier kan slotje op

15. Lotje84

Lotje84 Fanatiek lid

Feb 1, 2013
    2,189
    0
    36
    Nee dat mag niet. Heeft met verantwoordelijkheid en aansprakelijkheid te maken.

😂 even een vergunning aanvragen of je aan de meldingsplicht houden en een ehbo'er inhuren en je kan hem buiten zetten. 😂

16. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Tja je kunt het vervelend vinden dat iemand dat meld..

Maar zo kan iedereen natuurlijk van alles buiten het erf zetten onder het mom van " m'n tuin is te klein "

Ik zou het ook compleet niet waarderen als mensen hier speelgoed buiten de tuin op openbare grond neer gaan kwakken. Dan maar een zeikerd. Ik hou m'n zooi toch ook in m'n tuin?

17. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,465
    4,919
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Wat Lotje zegt. Mag niet.
    En eigenlijk terecht. Afgezien van het deel aansprakelijkheid ed: als iedereen zoiets zou doen, dan wordt het een lekker zooitje in de wijk.

18. yaro

yaro Niet meer actief

Hier staat al een paar maanden een trampoline naast de tuin van de buren. Die konden ze gratis krijgen. Iedereen mag er op. Op eigen verantwoordelijkheid. Alle buren letten op en alle kinderen vinden het geweldig. Iedereen weet de regels over de hoeveelheid kinderen tegelijk enzo en iedereen doet netjes het net achter zich dicht.

Share This Page