Precies zo. Kinderen krijgen wat extra fruit en snoeptomaatjes etc. Hoef je geen maanden zo te doen, maar die ene week overleven ze wel. Vanavond eten we allemaal kleine hapjes (wraps/meloen met ham/stokbrood/salade). Ik heb sowieso al een hekel aan koken, man vindt het geen probleem, maar ook hij vond het te warm om in de keuken te staan
Nu patat Maar gisteren bloemkool met aardappelen. Vd week ook gewoon andijvie en sperziebonen. Morgen wortels ofzo. Ik kook gewoon wel. Wij zijn niet gek op bbqen.
Op de Bbq, mosselen en een aantal verjaardagen na hebben wij nog maar weinig “normale” maaltijden gehad deze vakantie. We hebben geen zin in koken, erg veel trek is er ook niet dus dan kook je al snel voor Jan met de korte achternaam. Hier dus vaak een broodje ei, tosti, stokbroodje met smeersels, etc.
Of ik kook/bereid het eten voor in de vroege ochtend, of ik kook niet. In de namiddag/avond gaat hier het gasfornuis/de oven niet aan. Veel frisse pastasalades tot nu toe!
Ik vind het ook lastig. Het is gewoon geen AGV weer. BBQ idd te warm, we lusten allemaal (op man na) geen salades. Vandaag is het een quiche geworden. Die staat af te koelen. Gisteren hadden we broodjes knakworst met een slaatje en nog een afbakbrood (kaas) die in de TGTG box zat. Morgen boodschappen doen voor de komende week, dus hoop hier nog wat ideeën op te doen.
Wat we normaal ook eten. Ik hoef hier echt geen pasta salades, gewone salades of soep op tafel te zetten. Dan ben ik de enige die eet
Wij eten ook niet super gezond met dit weer. Ik heb deze week 1 keer aardappelen met vlees en groenten gekookt, de rest van de tijd heb ik me er makkelijk vanaf gemaakt. -Nacho's (met een paar tapas voor de kinderen) -Frietjes -Broodje shoarma -Bbq met koude schotel/ stokbrood en salade -pizza -wraps (is dan wel weer gezond met veel groenten) -soep met pannenkoeken
soep met pannenkoeken? Wat voor soep doe je daar dan bij? Ik kan me eerlijk gezegd geen één soep bij voorstellen
Ik heb man maar even laten koken, als het aan mij ligt eet ik een boterham ofzo. We hebben vandaag wraps gegeten.
Alle soep kun je toch als voorgerecht eten? Ik combineer pannenkoeken altijd met soep, lekker gezond: favoriet is Tsjechische aardappelsoep, en anders ouderwets getrokken groentesoep. Maak verder vaak tomatensoep, kippensoep, minestronesoep, uiensoep. Wij zijn echte soepeters, maar behalve snert nooit als hoofdgerecht. O, en 26 jaar geleden op een Tsjechisch kamp flikkerde de kok alle restjes de dag daarna standaard in de soep. Toen hebben we dus ook pannenkoekensoep gegeten.. Hier op het menu met warm weer: Pizza Schnitzel, frietjes verse groente Pasta Zelfgemaakte minestronesoep met broodjes hamburger en hotdog Zelfgemaakte kipgehaktschnitzels met krieltjes broccoli en tartaarsaus Enchilada's Zelfgemaakte huzarensalade met stokbrood Pannenkoeken met aardappelsoep of groentesoep Friet met snacks en groente Pilaf met rijst
In landen als Jemen/Somalië eten ze een bepaald soort pannenkoeken gewoon in plaats van brood bij stoofpotten. Zijn wel andere soort pannenkoeken dan die wij gewend zijn; Ze komen een beetje in de buurt van Marokkaanse baghrir (als je dat kent).
allereerste wat ik dacht was pannenkoeken met dit weer :O wie gaat dat nou bakken. Tenzij het van die vieze kant en klare zijn
Wij eten ook veel koude gerechten nu. - Wraps - Geitenkaassalade met koude pasta - Gado gado met stokbrood - Indische fruitsalade en couscous - Sushi
Ik lees dat sommigen geen salades lusten, maar daar kan ik mij niks bij voorstellen. Er zijn zoveel soorten: aardappelsalades, pastasalades, rijstsalades, rauwkostsalades, salades met vlees, met vis etc daar moet toch altijd iets bij zitten lijkt mij.
In de zomer eten we vaak soep met (afbak)brood want niemand van ons heeft echt zin in te koken of te eten. Vandaag toevallig eens weer de barbecue aangeslingerd. Een lapje vlees, veel sla en slaatje. Morgen krieltjes en een koude bonen salade
tomatensoep en in de winter erwtensoep. Maar we eten de pannenkoeken er niet in, maar na. Eerst soep vooraf, dan pannenkoek @Deedee91, zelfgemaakte pannenkoeken
Bijna niks.. maak voor de kids wel een prakkie, die eten dat goed gelukkig. Overdag meer fruit en wat paprika enz. Maar zelf heb ik echt niet veel trek. Volgende week eten we wel weer gezond;