Gisteren bami uit supermarkt warmgemaakt, sate van mora in magnetron, loempia in de airfryer kids de laatste 2 bbq worsten vandaag zelf gesneden frietjes Verse salade en groentes Snackies
Ik zit in Italië op dit moment dus hier staat 's avonds de limoncello op tafel Maar qua eten: lekker laat en veel pasta en gegrilde groente. Easy en licht verteerbaar.
Hier ook vrij makkelijk eten. Gebakken aardappeltjes met sla en vlees, wraps, zelfgemaakte pizza, belegde broodjes met rauwkost. Pastasalade wordt gier helaas niet gewaardeerd
Wij hebben deze week op het menu: - noedel salade - wraps met kipschnitzel en rauwkost - bladerdeeg pakketjes met wortel en feta - gnocci ovenschotel - lasagne met pompoen en kalkoen (minder zwaar) - spitskool salade bij iets van de BBQ denk ik - zelf pizza maken Het is allemaal best makkelijk en snel te maken en het meeste schuif je zo in de oven.
Eigenlijk kook ik net zoals anders. Wij zijn geen Salade types en koud eten voegt ons niet zo. Wel staat de BBQ wat meer aan voor het vlees of de kip. Aardappeltjes met groente erbij en klaar. Keer wraps gemaakt en macaroni, kippensoep met stokbrood. Vanavond bami en morgen eten we toch gewoon een keer agv.
BBQ, vlees en groente erop. Eigenlijk zoals altijd maar dan op de bbq en meer groente dan aardappelen.
Vooral Italiaans en Mexicaans. Veel groente op de bbq grillen. Gepofte zoete aardappels met zure room. Taco’s zelf opscheppen, zelf wraps maken etc.
Wij zitten nu in Zuid-Frankrijk en hier gaan we echt vaak bbq'en, maar dat komt voornamelijk door de beperkte keuken die we tot onze beschikking hebben. Thuis kook ik net zo als altijd, alleen wel heel erg op mijn gemak (lees: sloom ). En meestal eten we ook gewoon warm, en ook weleens een pastasalade of aardappelsalade, maar dat is niet afhankelijk van een hittegolf. En verder lekker Indisch, Thaise currys, Mexicaans, veel uit de crockpot etc. vind ik vaak ook meer bij het warme weer passen. Maar normaal eten we dat ook, dus dat is ook niet echt hittegolf-afhankelijk.
Wij eten sowieso tussen de middag 'warm'. 's Avonds gaan we met een broodje naar de plas om de hoek. We eten wraps/gebakken aardappels+sla/pastasalade/spaghetti. We hebben sowieso vakantie en we rommelen dus een beetje aan net zoals op de camping.
Tomaten/mozzarella salade Kipspiesjes Gevulde mini wraps Bruschetta Aardappeltortilla Fruit Worstenbroodjes Rauwkost Enz
Wij hebben vanavond een taco salade. Heb er nu al trek in, een van mijn lievelingsgerechten in de zomer.
Het is zelf verzonnen dus kan geen recept linkje sturen dus zal proberen het goed te omschrijven. Ingrediënten, Zakje ijsbergsla mix Komkommer Paprika Tomaten Ui Gehakt Zakje tacokruiden mix Geraspte kaas Magere yoghurt dressing mix (remia) Zak dorito nacho cheese Je snijd de komkommer, tomaat, ui en paprika in kleine stukjes en dit mix je. Het gehakt rul je in de koekenpan en daar voeg je de kruidenmix en water aan toe en als dat gaar is laat je het laag op staan. Dan ga je in een grote schaal laagjes maken. Laagje ijsbergsla, laagje van de rauwkost mix, peper zout erover en dan royaal dressing erover. Met die laagjes ga je door tot je sla en rauwkost op zijn. Daarna doe je de geraspte kaas. Daaroverheen doe je het gekrulde gehakt en daaroverheen gaat de chips. Ik verkruimel ze een beetje zodat het makkelijk eet. Staat super snel op tafel en vult goed.
O Wij aten kleine hapjes gisteren. Normaal gesproken zou ik er wat meer zelfgemaakte warme hapjes tussen doen, maar vond het te warm. De kinderen vinden het altijd superleuk, want normaal krijgen ze geen knakworstjes.