Hallo dames, Misschien kan iemand mij even helpen... De zoon van mijn vriendin en tevens buurvrouw heeft forig jaar accute leukemie gehad....hij heeft gevochten en de strijd gewonnen,8 mei is hij kankervrij verklaard....voor even dan blijkt nu.. Afgelopen maandag had hij wat vlekjes nadat hij terug was van vakantie,ze dachten misschien allergie van de zon in samenwerking met de prednison die hij nog kreeg... Het ziekenhuis vroeg hem langs te komen omdat hun dachten aan een tekort aan bloedplaatsjes,dus een infuus en hij kon weer gaan.. Helaas was dit het niet,de leukemie is weer terug en ze kunnen niks meer voor hem doen..21 is hij... Stamcellen heeft hij al gehad dus dat kan ook niet meer.. Hun leven staat op zijn kop,ik kan er maar niet over uit dat dit zomaar kan en hij er straks niet meer is.. Ik stond net in de winkel voor een kaartje maar ik weet niet welke.. Sterkte...beterschap en al die dingen zijn niet gepast met wat er komen gaat.. Een blanco kaart? Wat zet ik erop? Er zijn geen woorden voor.... Voor het eerst in mijn leven weet ik niks te zeggen. Heb hem nog aan de telefoon gehad,hij krijgt nu chemo om het wat te rekken en hij zei nog zo dapper dat hij wel nog met mijn zoontje een hamburger ging eten... Bedankt dat ik mijn verhaal even kwijt kan hier...en sorry dat het zo lang is geworden,enkel om de vraag "welke kaart". Groetjes Petra
Ik zou inderdaad gaan voor een mooie blanco kaart met iets van: "Beste .... Woorden schieten te kort Ik wens jou/jullie heel veel sterkte en kracht voor de komende tijd. Veel liefs ." of "Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen, maar ik wou je laten weten dat ik aan je denk." Maar eigenlijk vind ik nog wel het mooiste als je schrijft wat je hier schrijft: "Voor het eerst in mijn leven weet ik niks te zeggen. Heel veel sterkte en kracht voor de komende tijd". Vreselijk om zoiets te moeten schrijven voor zo een jong persoon. Wat is het leven soms toch verschrikkelijk oneerlijk! Voor jou ook sterkte, het misschien wel geen familie oid maar dit blijft vreselijk moeilijk!
Je hebt ook van die kaarten met een tekst erop. Daar zitten soms hele mooie teksten/gedichten op. Wat erg zeg!
Ik zou voor een blanco kaart gaan en daarin eerlijk schrijven dat je eigenlijk gewoon niet weet wat je moet zeggen. Ook kun je zeggen hoe dapper hij is en hoezeer je daar bewondering voor hebt. En mocht je iets voor hem of familie kunnen betekenen dat ze dan zeker op je kunnen rekenen. Ik persoonlijk zou niets schrijven in de trant van: sterkte met de tijd die je nog hebt. Dat lijkt me erg confronterend en hij weet het zelf ook wel.
Ik had dit laatst in een kaart gezet: Veel te vroeg om afscheid te nemen, veel te vroeg om te laten gaan. Dit is onbegrijpelijk, je voelt je verslagen en ontdaan. Weet dat jullie niet alleen zijn, zovelen delen jullie verdriet. We willen zoveel tegen jullie zeggen, maar de juiste woorden vinden we niet.. Je kunt eventueel ook het eerste stuk weglaten.
Ik zou er een tekst in zetten die bij je binnen komt. Hier vond ik het uiteindelijk als nabestaande heel vervelend dat iedereen erin zetten dat ze er voor ons zouden zijn, men kwam het toch niet na. (dag na crematie vond men dat we ons leven moesten oppakken) dus daar zou ik voorzichtig mee zijn. Ik vond teksten vanuit het hart heel erg mooi, gewoon schrijf wat je denkt en zijn dat lelijke woorden dan is dat maar zo, het is je gevoel en een stukje verwerking.
Wat verdrietig, en zo oneerlijk.. Een kaartje met een zonnebloem is gepast, zonnebloem staat voor kracht. Dat heeft hij nodig om met zijn ziekte om te gaan. Wat afschuwelijk dat het nodig is maar lief dat je er zo goed overnadenkt wat je hem t best kangeven..
Bedankt voor de hulp dames... Ik heb een kaartje zonder tekst gedaan met een mooie tekst erin... Heb erin gezegd dat voor het eerst in mijn leven ik niks weet te zeggen.. Heb er een bosje zonnebloemen bij gekocht,hadden ze (klinkt stom misschien) bij de c1000 mooie staan...
Wat ontzettend verdrietig zeg! Mooie tekst heb je op de kaart gezet en zo waar, in zo'n situatie weet je ook gewoon niet wat je moet zeggen. En mooi gebaar, de zonnebloemen erbij!