Ervaringen Joolz day kinderwagen

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Linda75, 3 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linda75

Linda75 Lid

3 dec 2012
    33
    0
    0
    NULL
    Zwolle
    Hoi allemaal,

Wij zijn op zoek naar een kinderwagen en helemaal weg van de Joolz day kinderwagen. Nou lees ik op het internet weinig ervaringen over de Joolz day 2012.
    - wat zijn de ervaringen op langer termijn gebruik? Slijtage enz
    - wat zijn de ervaringen met de zonnekap?
    - wat zijn de ervaringen met de buggy, tot welke leeftijd zit/ zat jullie kleine in de buggy? Groeit die er snel uit?

Ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen met de Joolz en heb je de Joolz allang, gebruik je hem ook voor de tweede?

Bedankt!

2. Huis van Puck

Huis van Puck Fanatiek lid

30 jul 2010
    1.415
    52
    48
    Ik was er ook helemaal weg van, totdat ik het verschil in de winkel voelde met in en uit elkaar halen....ik ben zó blij dat ik voor de Bugaboo heb gekozen, heerlijk. ( dat was de enige wandelwagen die ik per se niet wilde, maar ik was al snel om). mooi is de Joolz zeker wel!!!

3. Jet

Jet Actief lid

3 nov 2010
    142
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vind hem heel erg fijn! Nu ruim 18 maanden in gebruik en erg veel plezier van tot nu toe. In en uitklappen is een handigheidje, nooit problemen mee gehad hoor. Vind ook de voetrem erg fijn, persoonlijk vond ik de Bugaboo rem erg onhandig.

(Heb later de Bugaboo Bee gekocht voor erbij, die ligt nu te verstoffen in de auto, maar vind dit echt een vreselijk ding. Hij stuitert namelijk enorm als je er mee rijdt, heel oncomfortabel. En dan durven ze te beweren dat je er een baby in kunt leggen..mij niet gezien. Heb de klantenservice benaderd, maar werd daar ronduit onbeschoft behandeld. Mevrouw daar vond met klacht "subjectief".)

Nee hoor, voor mij de Joolz..ook voor de tweede! Bekleding is makkelijk te wassen, zelf heb ik de witte bekleding en ook de antraciet voor de wandelwagen inzet. Deze heb ik ondertussen een jaar in gebruik, m'n dochtertje zit er heerlijk in. (En gelukkig nog lang niet uitgegroeid!) In de Bee altijd gewurm en getut, maar nooit in de Joolz. Heb het zilvere frame, ik heb wel gezien dat je hier minder snel krassen op hebt dan bij het zwarte onderstel. Ik gebruik heb echt elke dag, woon in de stad dus doe er alles mee..ding gaat trappen op en af, elke dag een aantal keer in en uit elkaar en merk nog niets van slijtage of wat dan ook.

Wel moet je je bedenken dat je op de lichte kleuren meer ziet, met name op het boodschappenmandje. Deze kun je prima wassen, maar je ziet er gewoon sneller dingen op. Ik laat de zonnekap uitgeklapt als hij nat geworden is, gewoon even laten drogen, heb wel eens bij iemand gezien dat er wat plekjes aan de binnenkant zaten nadat ze deze dus dicht had laten opdrogen. Maar dat is dan ook echt het enige dat ik kan noemen. Wat mij betreft een aanrader, veel succes met je keuze!

4. Gitster

Gitster Bekend lid

23 nov 2012
    518
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Ik heb de Joolz Day Denim tweedehands gekocht via MP. Heb hem alleen nog niet gebruikt omdat onze zoon nog geboren moet worden.

Heb al een aantal keer geoefend met in-/ uitklappen en na even oefenen gaat dit nu ook prima!
    Vind het alleen wel erg lomp in de kofferbak, en we rijden toch een aardig grote auto, maar misschien moeten we het een keer op een andere manier proberen.

Verder heb ik al ontdekt dat de klantenservice erg goed is, heb 4 nieuwe wielen voor nop gekregen terwijl we maar 1 nieuwe nodig hadden (moet er wel bij zeggen dat dit een fabrieksfoutje was)

Ow en hij is gewoon super mooi :)

Suc6 met je keuze

5. MMM74

MMM74 Fanatiek lid

18 okt 2011
    1.054
    0
    0
    Doktersassistente
    We gaan verhuizen!
    Ik heb de zwarte gehad maar daar zag je wel krassen op. De nieuwste onderstellen hebben echter een andere coating waardoor dit niet meer gebeurd. Verder vond ik het echt een heerlijke wagen en mis hem nog steeds (nu een bugaboo donkey ivm twee kids)

6. Linda75

Linda75 Lid

3 dec 2012
    33
    0
    0
    NULL
    Zwolle
    Bedankt voor je reactie! Is het in en uit elkaar halen de enige reden waarom je toch vd Bugaboo koos?

7. Linda75

Linda75 Lid

3 dec 2012
    33
    0
    0
    NULL
    Zwolle
    Bedankt voor je uitgebreide reactie! Ik lees vaak dat de buggy zit kleiner is dan de Bugaboo en dar de zonnekap vd buggy te klein is waardoorbde kleine in de zon zit. Heb je hier ervaring mee?
    Ook lezen we dat het handvat niet van echt leer is en dus makkelijk slijt.

8. Linda75

Linda75 Lid

3 dec 2012
    33
    0
    0
    NULL
    Zwolle
    Bedankt voor je reactie!

9. Linda75

Linda75 Lid

3 dec 2012
    33
    0
    0
    NULL
    Zwolle
    Merk je nog meer verschillen tussen de Joolz en Bugaboo?

10. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    wij gebruiken nu 7,5 maand de Joolz en bevalt heel erg goed.
    wij hebben de Joolz earth editie en het handvat is van echt leer en loopt erg lekker en geen slijtage. wij krijgen er ook heel veel complimenten over.
    uitelkaar halen is erg makkelijk, makkelijk in te klappen, reiswieg is mooi groot en ons meisje zit ook heel fijn in de wandelwagen.
    wij hebben geen klachten over de grootte van de zonnekap en ik vindt dat de Joolz vele voordelen heeft boven de Bugaboo.
    -handvat is erg fijn
    - wagen is een stuk hoger waardoor je kindje hoger in het stoeltje zit en niet tegen kuiten van de mensen aankijkt, je kan ook het stoeltje makkelijk aan tafel schuiven.
    -voetensteun is verstelbaar
    - ik ben fan van de luchtbanden maar dat is ook erg persoonlijk

11. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Wij hebben hem nu 2 jaar, voor ons 2e kindje in gebruik. Ik vind hem heel handig!

Inklappen is even een handigheidje. Nadeel is wel dat me dit niet lukt met een baby in de draagdoek op mn buik. We halen 1 wiel eraf en leggen dan het onderstel onderin de kofferbak en de wieg of zitje er bovenop. We rijden een ford fiesta dus echt niet super grote auto. Past prima maar in deze auto moet er wel een wiel af. Toen we nog een audi hadden, kon het onderstel en de wieg naast elkaar dat was pas fijn.

Het grote voordeel vind ik, en dan kijk ik vooruit naar nu we een 2e kindje hebben, dat je een reiswieg en een zitje hebt. Bij de buggaboo schijn je dit om te moeten ritsen. Maar mn baby slaapt binnen in de wagen en als ik naar buiten ga, maak ik er een buggy van voor mn dochter en gaat baby in de draagdoek.

De zonneklep heb ik nooit te klein gevonden, maar er is een verlengstuk voor. Mn dochter is nu 2, heel lang voor dr leeftijd, draagt kledingmaat 98/104 wat doorgaans voor ruim 3 jaar is en past dus nog in het zitje.

12. Jet

Jet Actief lid

3 nov 2010
    142
    0
    0
    NULL
    NULL
    Over het eerste; ik heb geen groot meisje, maar er ook nog nooit bij stil gestaan dat het eventueel te klein zou kunnen zijn voor een kindje. Zoals ik het nu kan beoordelen is ze er echt nog lang niet uitgegroeid...en tegen de tijd dat het te krap wordt, is het denk ook tijd dat ze maar gewoon gaat lopen :p Zonnekap nooit problemen mee gehad, zeker niet icm het parasolletje..Al zie ik de nieuwe modellen wel met zo'n verlengstuk rijden inderdaad..Als dat er niet standaard bij zit zou je het kunnen overwegen dat aan te schaffen natuurlijk, ik heb 'm zelf nooit gemist eerlijk gezegd. (De laatste keer dat de zon scheen in dit land kan ik me trouwens niet herinneren ;))En het handvat is bij mij ook nog niet beschadigd, terwijl hij daar elke dag op staat bij ons in de hal..Bij mijn weten is het ook gewoon echt leer hoor..Wat een reclame, is niet zo bedoeld hoor..maar hij bevalt ons gewoon goed!

13. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    handvat van de earth is wel echt leer, die van de gewone day volgens mij niet.
    Ik lees mee :), de earth staat hier te wachten op ons kleintje.
    Reden voor ons om niet voor de bugaboo te gaan was de hoogte.

14. Jet

Jet Actief lid

3 nov 2010
    142
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoogte was voor ons ook een van de redenen, vind de bak ban de Bugaboo zo laag! Zag mezelf daar niet echt een baby in en uit tillen na m'n keizersnede ;) Kan het zijn dat de latere modellen een ander handvat hebben gekregen? Die van mij is van 2010 en is toch echt wel van leer hoor...?

15. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Kan het mishebben hoor maar dat zeiden ze in de winkel en had online wat klachten gelezen erover. Maar zie nu op de site van babydump wel leer staan dus ik ben de weg nu ook een beetje kwijt :D.

16. MMM74

MMM74 Fanatiek lid

18 okt 2011
    1.054
    0
    0
    Doktersassistente
    We gaan verhuizen!
    Wat ik fijn vond aan de Joolz vond was:
    - de wagenbak is lekker hoog, al ben ik zelf niet zo groot vond ik dat toch prettiger
    - een wieg en een buggy zit zodat je kan afwisselen. Vooral fijn als ze net kunnen zitten.
    - de Joolz voelt net wat steviger aan, mooier afgewerkt (bij de bugaboo veel met klittenband)
    - het tuigje vond ik prettiger bij de Joolz

17. MMM74

MMM74 Fanatiek lid

18 okt 2011
    1.054
    0
    0
    Doktersassistente
    We gaan verhuizen!
    Hier trouwens ook groot fan van luchtbanden, en gelukkig heeft de donkey die ook!

18. Linda75

Linda75 Lid

3 dec 2012
    33
    0
    0
    NULL
    Zwolle
    Enorm bedankt voor je uitgebreide beschrijving!

19. Linda75

Linda75 Lid

3 dec 2012
    33
    0
    0
    NULL
    Zwolle
    Ik las ook veel op het internet over een handvat dat niet van echt leer is bij de day. Misschien heb ik het ook fout?

20. Linda75

Linda75 Lid

3 dec 2012
    33
    0
    0
    NULL
    Zwolle
    Dank voor je ervaringen!

Deel Deze Pagina