Hitteprotocol in de zorg

Discussion in 'De lounge' started by Zwitsal, Aug 1, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kukido

Kukido Fanatiek lid

Jun 16, 2016
    2,365
    2,962
    113
    Hier extra drinken, bouillon ook medewerkers mogen gewook ijsjes pakken en extra drinken.

2. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

Jan 27, 2011
    1,930
    184
    63
    Bij ons wel. Is overigens ook naar eigen inzicht. Als het voor 8.00 of na 20.00 nog te warm is ben ik echt niet verplicht iemand te douchen. Inmiddels ook airco ter beschikking en extra ijs etc mag altijd wel al eigenlijk.

3. Littlegirl1989

Littlegirl1989 Fanatiek lid

Aug 2, 2015
    3,090
    2,175
    113
    Dus? Het is toch logisch dat er voor kwetsbare mensen een hitteprotocol is en voor horecamedewerkers niet? Of wil je jezelf vergelijken met een 80-jarige hulpbehoevende?

4. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,734
    7,501
    113
    Female
    #24 Damay77, Aug 2, 2018
    Last edited: Aug 2, 2018
    Werk in de thuiszorg en we werken gewoon op dezelfde manier als anders. Voor 8 uur of na 20.00 uur mensen douchen heeft weinig nut. Warmte blijft in de huizen hangen dus welke tijd je ook komt, het is en blijft even warm.
    Iedereen wordt hier gewoon gedoucht, zeker met dit weer en vaak wordt er juist vaker gedoucht dan anders. Lekker fris. En desnoods om 11 uur.
    We hebben allemaal wel drinken bij ons.
    Pauzes mogen we zelf bepalen. Al ga ik een half uur op kantoor zitten. Zolang de mensen er niet onder lijden...
    Maar clienten weten hoe laat we ongeveer komen en dat er een tijdsmarge op zit dus dat het later kan worden.
    Op kantoor liggen waterijsjes die we mogen pakken en waar we tussendoor ook regelmatig even zitten. Er is ook een douche op kantoor dus als ik zou willen...
    Verder doen we het gewoon rustig aan.
    De clienten krijgen extra drinken voor hun neus en een extra glas water voor bij hun medicijnen. Verfrissend nat washandje voor op gezicht of in nek en zo mogelijk ventilator aan, zonnescherm uit enz. Advies goed te drinken, op warme tjjden binnen blijven
    S.avonds zetten we zo mogelijk de ramen en deuren even open als we tijd hebben.

5. Luuz

Luuz VIP lid

Aug 16, 2008
    23,842
    2,610
    113
    Hier
    In de horeca wil je graag een hitteprotocol hoor :roflmao: met een beetje groot terras sta je uren in de zon te werken, om maar niet te spreken over de temperatuur in de keuken. Een ventilator heeft daar totaal geen nut. Je sjouwt je benen onder je lijf vandaan met 30 graden. Geen pretje kan ik je vertellen. Tijd voor een fatsoenlijke pauze is er niet, laat staan om tussendoor voldoende te drinken.

Zara75 likes this.
  6. Zwitsal

Zwitsal Bekend lid

May 19, 2017
    988
    1,449
    93
    Female
    Het is juist de cliënt die het kacheltje aan wilt.

7. Elena22

Elena22 VIP lid

Feb 10, 2010
    8,110
    1,795
    113
    Kraamverzorgende
    Ik werk in de kraamzorg, wij hebben tips gekregen van onze baas maar in de praktijk zijn die niet haalbaar. Zondag ben ik bijna out gegaan doordat mijn bloeddruk zo laag werd door het weer. Gisteren een ijsje gekregen van het gezin :) Ik probeer het huishouden een tandje lager te doen bij de gezinnen maar gisteren heb ik gewoon even mijn uniform uitgetrokken (wel met toestemming van de kraamvrouw). Nog 5 diensten dan heb ik vakantie en tegen de tijd dat ik weer moet is het september, hopelijk is het dan iets koeler.

8. Juffrouwminoes

Juffrouwminoes Fanatiek lid

Jan 21, 2016
    1,419
    774
    113
    Dit dus en dan ook nog eens over de werk kleding...

En nee vergelijk me niet met een 80 jarige helemaal niet.

Wil er alleen maar mee aangeven dat iedereen en overal het is warm is / heeft.

Denkend aan de bouwvakkers idd horeca personeel en ga zo maar door....

9. Manque

Manque Niet meer actief

Oudere mensen lopen verhoogde kans om te overlijden met deze hitte. De vergelijking is er dus een van ongemak, ellende etc. versus doodgaan. https://www.gezondheidsnet.nl/zonnen/hitte-gevaarlijk-voor-ouderen
    https://www.metronieuws.nl/in-het-nieuws/2018/07/extra-zorg-nodig-voor-kwetsbare-ouderen-bij-hitte

Littlegirl1989 and Treez like this.
  10. Pantoffelheldin

Pantoffelheldin Niet meer actief

Voor de cliënten extra drinken en bouillon.
    Maar daar denkt personeel zelf aan , kantoorpikkies sturen alleen een mail : denken jullie aan het hitteprotocol. ( zitten vast hard te lachen voor de airco )
    Voor personeel is er niks nada noppes.
    Maar dat is ook zo als er geen hitteprotocol is.

Zwitsal likes this.

Share This Page