Hmm apart, ik meen eens geleerd te hebben dat er een bepaald soort 'afwijking' in het DNA is gevonden bij sommige mensen waardoor zij immuun zijn voor het HIV virus.. _________ Overlevenden van de pest waarschijnlijk dragers genetische mutatie die HIV tegenhoudt. Een belangrijk deel van de Europese bevolking is minder gevoelig voor infectie door hiv, het virus dat aids veroorzaakt. Een heel klein deel is zelfs immuun. Een genetische mutatie die alleen in Europa lijkt voor te komen is daar de oorzaak van. Deze mutatie is pas 700-1000 jaar geleden ontstaan en toen wijd verspreid. Als onderliggende verklaring voor de verspreiding komen zowel de pest als de pokken in aanmerking. Een onderzoeksteam van het Leids Universitair Medisch Centrum onder leiding van DNA-deskundige prof. dr. P. de Knijff wil daar onderzoek naar doen.
nou dat wist ik nog niet, wat doe ik goed mijn werk he Ik weet wel dat het bij 1 vrouw in kenia het geval is en daar zijn ze onderzoeken mee aan het doen in amerika om te kijken waardoor het komt. Voor de rest is er bij ons nog niet veel bekend over de immumiteit voor hiv. Moet zeggen dat mijn dag niet meer kapot kan nu ik dit gelezen heb, dat wil zeggen dat er misschien eindelijk wat meer bekend wordt. Als je al die zieke mensen ziet en dan de aidsweeskinderen dan breekt je hart, dus ik ben hier heel blij mee.