Ik heb niet alle reacties gelezen. Ik heb wel jou uiteindelijke keuze gelezen. Ik denk dat je dit op een goede manier aanpakt. Ik snap wel dat mensen roepen: het is wel je vader. Maar ik vind dat geen argument om daarom verplicht contact te moeten onderhouden terwijl je je er niet zo prettig bij voelt. Als het een gewone vriendin was geweest dan zouden veel mensen zeggen dat je het contact moet verbreken als je er geen behoefte aan hebt maar omdat er nu toevallig het labeltje "vader" aan hangt moet je kosten wat het kost proberen de relatie te herstellen. Succes voor nu en in de toekomst.
Thank you! Dat is dus precies hoe ik er over denk, er hangt een labeltje "vader" aan en ineens is het slecht en fout
Bijzonder jammer dat mensen eindigen met een soortement van verwijten aan mijn adres. Verwijten en aannames heb ik de kast al vol van en daar kan ik bijzonder weinig mee. Ik doe het zoals ik het wil en zoals het mij goed lijkt en hoe sommigen daar over denken is dan ook jammer
JIJ bent toch diegene geweest die er niet meer heen wilde toen je 15 was? JIJ bent zelf gestopt met bezoeken. Je pa niet. Die heeft zich erbij neer moeten leggen...
Tja... hmm... weet je, van je vader heb je er maar 1. Hij was er ook voor nodig om jou überhaupt op deze aardkloot neer te zetten. Hij was er toen je aan het opgroeien was... vind het eerlijk gezegd niet te vergelijken met ´een vriendin´... daar heb je er meerdere van. En wie zegt dat je je er onprettig bij gaat voelen? Dat weet je toch helemaal niet als je het überhaupt nog nooit geprobeerd hebt?! Beetje de handdoek in de ring gooien zonder je ook maar eerst te hebben omgekleed voor de boxwedstrijd vind ik... Ik heb geen vader meer. Ik vind dit soort topics altijd verschrikkelijk om te lezen. Besef heel goed waar je mee bezig bent.
Deze reacties van mensen lijken mij niet meer dan normaal, omdat we hier alleen maar jouw kant van het verhaal horen en niet die van je vader, die heeft helemaal geen weet van dit topic. Als je toch al je beslissing hebt genomen, waarom open je dan een topic? Dan kun je dit soort reactes toch verwachten? Of zie ik dat verkeerd?
En je denkt dat ik erna nooit meer ben geweest ofzo? Staat volgens mij nergens. Het komt van beide kanten dat dingen zo gegaan zijn. Ook als kind, dus toen ik nog braaf netjes heen ging, had ik niet het gevoel van: NOU DIT IS LEUK ZEG!!!!!! En toen ik 15, 16, 17, 18 etc was, dacht ik daar nog net zo over. En ik denk er nu nog zo over, punt. Maar ik heb niet zoveel zin meer in allerlei verwijten en primaire reacties aan mijn adres. Ik heb er nu voor gekozen om het op deze manier te doen en wat sommige mensen daarvan denken moet ieder maar voor zich weten. Ik sta achter mijn keus en als dat ikke, ikke, ikke is, dan is dat maar ikke, ikke, ikke. Ik ben regisseur van mijn eigen leven, dat leven is kort, en dat leven richt ik in zoals het mij het beste lijkt en waar ik mij het beste bij voel.
Ik val echt van de ene verbazing meteen in de andere (sorry) , maar welk kind heeft nu geen behoefte aan contact met haar bloedeigen vader als er in het verleden niets gebeurd is waardoor dat contact verstoord zou moeten zijn geraakt? Het gaat hier om verwaterd contact, geen misbruik of iets dergelijks, waarbij ik het me zou voor kunnen stellen dat je geen contact meer wil. Het is juist leuk om elkaar te vertellen over andere bezigheiden, interesses, en dergelijke... Natuurlijk heb je niet dezelfde bezigheden of interesses als je vader die gemiddels 3 decennia ouder is dan jezelf! Ik ga maar even een ander topic lezen geloof ik, krijg hier een hoge bloeddruk van. sorry, ik kan hier echt met mijn gezonde verstand niet bij.
Euh, op het moment van topic openen wist ik t niet, daarom heb ik dat topic geopend. De eerste reacties hebben er bij mij voor gezorgd dat ik het helder ging zien en toen heb ik het besluit genomen om het zo te doen zoals ik nu zeg dat ik het ga doen "en dat soort reacties" verwacht ik normaal gesproken niet van mensen. Ik hou het zelf liever beschaafd, of ik het nou eens ben met iemand of niet. Daar zal ik dan wel als enige zo over denken. Maar goed, ik ben egoïstisch en ik denk alleen aan mezelf, laten we daar maar mee afsluiten dan op deze vrijdag Mag wat mij betreft wel op slot, mensen die wel de moeite namen om normaal en zonder verwijten en aannames te reageren: bedankt. Ik heb er wel wat aan gehad, want ik weet nu hoe ik het ga doen
Nou ja, niks, een vader die geen aandacht voor zijn kind heeft is niet helemaal niks he Fijn dat jij er zo over denkt, ik niet, ik krijg onderhand een hoge bloeddruk van bepaalde reacties hier pff.
Ik snap je reactie uiteraard maar we staan niet in haar schoenen. Ik ga er vanuit dat ze er een reden voor heeft. Daarnaast vind ik je opmerking over de handdoek in de ring gooien niet helemaal terecht. Ze geeft aan in het verleden regelmatig contact met hem te hebben gehad etc. Juist op basis daarvan is haar keuze gebaseerd. Ik vind het vreselijk voor jou dat je geen vader meer hebt maar je kunt het andere mensen niet kwalijk nemen dat ze geen goede band met de ouders hebben.
(Sorry, ik heb niet alles gelezen) Ik zou het persoonlijk heel jammer (en dat is heeeeeel zachtjes uitgedrukt) afschuwelijk vinden als m'n dochter ooit besluit geen contact meer met me te willen. Tuurlijk heeft ze dat recht, zeker als ik het verkloot zou hebben als moeder; maar, verdienen we niet allemaal een tweede kans? Voor zover ik het heb begrepen ben je niet misbruikt of mishandeld door je vader.
Volgens mij zeg ik de hele tijd dat ik het contact oppervlakkig wil houden en zeg ik nergens dat ik geen contact meer wil. (daarbij: al zou ik daar wel voor kiezen dan is dat nog omdat ik daar mijn redenen voor heb en niet omdat het vrijdag is en ik daar zin in heb) Hij is op papier mijn vader, maar zo voelt het voor mij niet en ik heb inderdaad mijn redenen om er zo over te denken en het zo te voelen. Verder wat Knapie zegt