hoi dames. even een verhaaltje voor duidelijkheid: mijn vriend en ik waren anderhalf jaar bij elkaar totdat ik 'klaar' was met zijn gelieg.. (drugs, geld en schulden maken). we waren toen bezig met zwanger worden, maar het was 4x afgebroken helaas. (voor de 8e wk) we zien elkaar nog regelmatig en hebben sex (met condoom). we houden nog erg veel van elkaar, maar eigenlijk kan een relatie niet meer.. nu moet ik over 9-10dagen pas ongi worden en heb nu erg veel pijn aan mijn tepels en krampjes in mijn buik.. als ik nu zwanger zou zijn dat zou niet uitkomen.. want voor de buitenwereld zijn we uit elkaar.. (alleen voelt het bij ons niet zo) beetje puinhoop allemaal, maar ik zou toch heel graag een kindje van hem willen! die pijnlijke tepels en krampjes in de onderbuik komen mij zo bekend voor van de keren dat ik zwanger was, anders zouden ze rond de ongi tijd pas komen.. wat denken jullie?? ik ben nu een beetje onrustig.. lfs
Euhhhhh, dus als ik het goed begrijp gebruiken jullie een condoom, maar jij hoopt toch zwanger te raken? Gaat wel heel lang duren dan hoor. Als jullie het condoom goed gebruiken lijkt mij dat je helemaal niet zwanger kan zijn. Je zegt zelf dat nu niet de juiste omstandigheden aanwezig zijn maar je het toch graag wilt een paar zinnen later. Ik denk dat je eerst maar is moet zorgen dat de juiste omstandigheden WEL aanwezig zijn dan. Buiten alles om zijn symptomen 9-10 dagen voor je menstruatie wel erg vroeg, maar alles kan, jij kent je lichaam het beste! Nou maar wachten tot je NOD en dan een testje wagen he.
hey, ik bedoel ermee te zeggen dat we wel samen sex hebben maar met condoom.. 1x even zonder voor 10sec ofzo.. daar zou het ook niet van kunnen komen.. het is nu niet de bedoeling dat we zwanger worden, eerst werkt hij bij de maatschappelijk werker aan zichtzelf zodat ik hem weer langzaam kan vertrouwen.. als hij eerlijk blijft. maar MOCHT ik zwanger zijn, zal ik het niet erg vinden (omdat we altijd al een kindje samen wilden alleen lukte het niet). alleen is de timing niet best.. zo bedoelde ik het te zeggen.. ik kan ook niet echt zwanger zijn, maar waarom ik dit voel weet ik ook niet.. het viel me op, want ik heb er niet op gelet.. wat ik toendertijd wel deed.. alles wat ik voelde hoopte ik op een zw.schap. lfs
Heey, Ik zit in het zelfde schuitje.. Ben al 1,5 jaar samen met mijn vriend,ben vorige week hals over kop gestopt met de pil omdat ik dacht zwanger te zijn,heel veel symptomen kwamen opzetten. Naast de pil gebruikte ik nooit een condoom. 3 weken geleden ongeveer heb ik meteen na mijn laatste ongesteldheidsdag sex gehad en zeg ongeveer 6 uur later pas de 1e pil van de 1e strip ingenomen. Anderhalve week later kwamen symptomen opzetten. Bij ons is het ook absoluut niet gepland maar wel heel welkom. Dus ik begrijp je twijfel heel erg goed,ben namelijk zelf pas 22 en werk net pas een half jaar en wou eigenlijk van de zomer starten met een opleiding. Ik word ook pas (als dat nog klopt tenminste heb al 4 dagen geen pil meer geslikt) de 21 ongesteld. Tot nu toe zijn mijn testen ook nog negatief. Succes er mee!
Als je stopt met de pil, wordt je cyclus ineens weer heel anders! Je ontwikkelt dan een cyclus. Tijdens pilgebruik heb je geen eisprong en dus eigenlijk ook geen cyclus, het bloedverlies wat je hebt in je stopweek is een onttrekkingsbloeding, geen officiele ongi. Ik wil je even waarschuwen. Ik dacht laatst ook zwanger te zijn geraakt door de pil heen, maar zover ik heb kunnen vinden is de pil niet schadelijk voor een eventuele zwangerschap. Ik ben dus gaan testen, maar ondertussen wel de pil doorgeslikt. Testen bleven negatief en heb volgende week weer mijn stopweek.. Heel verhaal, maar wil je dus alleen maar waarschuwen dat als je ongi uitlbijft, dat dus niet perse betekent dat je zwanger bent, omdat je hele cyclus anders wordt..
Owkeej dat is heel fijn om te weten! Ik had namelijk gelezen(natuurlijk met een half oog) dat als je zwanger denkt te zijn je moet stoppen met de pil. Maar nu weet ik niet of ik vanavond dan nog gewoon kan beginnen met de pil van donderdag in de 3e stripweek???? Maar als ik het goed begrijp heeft dat dus geen zin meer... Ik snap dit soort dingen niet helemaal,sorry
Hmm is wel lastig.. Hoeveel pillen moest je nog voordat je de stopweek had? Als dat er maar 2 of 3 zijn, zou ik nu wachten tot je ongesteld wordt, geen onbeschermde sex hebben, en weer gewoon beginnen met een nieuwe strip wanneer je oorspronkelijk ook al zou moeten beginnen.. Maar dat is wat ik zou doen Weet niet precies, misschien kun je anders beter de huisarts bellen om te vragen wat je het best kan doen?
nee dat zou praktisch ook niet kunnen, maar deze 'klachtjes' heb ik nooit zomaar.. daarom maak ik me een beetje zorgen.. ff afwachten maar weer.. alleen duurt wachten altijd zo lang haha
jazeker kun je daar wel zwanger van worden! als er net in die 10 seconden zaadjes in het voorvocht zitten en jij net een eisprong hebt... ik hoop echt voor je, mocht je zwanger zijn, dat je de omstandigheden zo optimaal mogelijk kunt maken.
@ angel.. het is idd bij mij ook welkom als het wel zo zou zijn.. alleen wel ff wennen denk ik.. haha wat yara zegt klopt wel.. als je in je 3e strip zit en je moet nog maar 3 pilletjes ofzo, kan het geen kwaad om ermee te stoppen. je bent al over je 2e week heen en er stond bij mij in de bijsluiter dat je dan gewoon kan stoppen en wachten op je bloeding. ; maar als ik hoor dat er de 21e pas de 'ongi gepland staat', zou je nog wel wat meer tbl moeten nemen of niet? ik heb alleen van ver weg eens horen zeggen dat iemand zwanger is geworden door de pil heen, maar uit eigen ervaring en naasten heb ik het nog niet meegemaakt.. liefs
Het kan zijn als je een pil wat te laat neemt, of als je bijvoorbeeld ziek bent, het stofje in de pil niet goed of te laat opgenomen wordt.. sommige meiden krijgen meteen een eisprong als het stofje uit de pil te laag is..
oh uhmm.. het was onder de douche met water kan je toch niet zwanger worden? dat dacht ik.. beetje dom dan.. maar het was echt maar heel kort.. ik weet wel dat je van voorvocht zwanger kan raken, maar voor heel even erin lijkt mij dat dat er nog niet meteen uitkomt.. beetje rare praat he? haha
lieve meiden, ik heb eigenlijk de neiging om te zeggen: ga in relatietherapie en denk goed na over wat je doet (dus voorbehoedsmiddelen gebruiken!!!) als de relatie nog niet stabiel is. Ik werk als psycholoog en ik weet als geen ander hoe groot de ellende is (ook voor de kids) bij scheiding/relatieproblemen. Een kindje krijgen is niet niks... prive gezien heb ik ook mijn dubbele gevoelens: ik heb een prima relatie maar helaas (zie onderschrift) is het ons waarschijnlijk neit gegeven om papa en mama te worden.... meiden, sterkte!!
oh wat erg!! het is idd niet 'gewoon' een kindje krijgen.. het is en blijft een wonder.. en niet iedereen ziet dat in idd.. bij mij in de familie gaat het vanuit de vrouwen niet zo makkelijk.. veel miskramen en min. 2jaar wat eroverheen gaat.. trage eitjes denk ik.. maar geen zaad is verschrikkelijk! er zijn wel een hoop methodes voor andere mogelijkheden maar het word dan idd een lange weg.. heel veel sterkte ermee! PS. met mijn ex man heb ik ook in relatietherapie gezeten.. die is vreemdgegaan, maar dat vertrouwen kwam niet meer terug.. hopen dat het vertrouwen in mijn huidige éx vriend wel terugkomt, want onze vriendschap en sex is perfect.! alleen het vertrouwen nog.. liefs
@Nana1980: wat een vreselijk lieve reactie van je!! Ik hoop echt dat het jullie gegund zal zijn! @Brunette: Volgens mij is vertrouwen de basis.. en als de basis niet goed is...
Helemaal mee eens!! En ja van voorvocht kun je zwanger raken... Dat is toch wel een van de bekende Tina onderwerpen dacht ik zo.. Naast kun je van pijpen zwanger worden
daar was ik ook idd van op de hoogte.. ik heb de tina ook gelezen haha maar het was alleen dom dat ik dacht, als er water bij komt dat je dan niet zwanger kunt worden.. niet nadenken op een 'lekker' moment.. dat was fout..