Hoi allemaal, Ik ben voorzichtig inspiratie voor namen aan het opdoen en ben benieuwd naar jullie suggesties! Ik zoek een wat langere naam (voor jongens minimaal twee, voor meisjes minimaal drie lettergrepen), die bij voorkeur een beetje internationaal is en niet te vaak voorkomt, in ieder geval buiten de top 100, bij voorkeur nog een heel stuk minder vaak. Om een richtlijn te geven wat voorbeelden, die ik of toch niet helemaal mooi vind of te gewoontjes, maar wel een beetje in de richting qua stijl: jongen: Olivier, Casper, Julian meisje: Isabelle, Josephine, Elodie Bedankt voor het meedenken!
Catharina Charlotte Annabel Juliette Pauline Laurens Sebastiaan Christian Maurits Alexander Tobias Thomas
Mooi, best in mijn straatje misschien: Felix Elias Daniël Julius Marius Justus Bastiaan Viviënne Juliet Pauline Liselot Olivia Ariana Valentine
Rebecca Chimaine Rowena Rochelle Gabrielle Milena Deveny Selena Chiara Ainsley Celine Catalina Sharona Manuela Melanie Savannah Lorena Jamilla Aurora Madelyn Marissa Dilara Ximora Vanity Eugenie Aurelie Madison Cathelijne Genevieve Callista
Anastacia Arabella Valencia Jennifer Madelon Celeste Joselyn Saphina Robine Phileine Verena Esperanza Avalon Ambrosia Cambria Angelina Brianna Kristel Kirsten Blanchett Desiree Esmeralda Demelza Amarante Damaris Ivana Katinka Lucinda Domenica Roxane Rilana Salome Shannon Ramona Soumaya Cassidy Alyssa Alana
Etienne Elliot Bowen Fedja Roman Silvain Dexter Calvin Lieuwe Ashwin Eloy Bradley Leslie Lennon Camiel Clement Laurens Dante Daniel Ismael Jesper Jonah Jelmer Boaz Morris Maxime Leander Jochem Duco Jurgen Kieran Tristan Lennart Lumen Manuel Matthew Mattheu Mathias Nathan Silvijn Marius Dario Destin Miles Raven Desmond Delray
Van jouw lijstje vind ik Elodie echt prachtig.. Zelf vind ik Amaris, Liselot en Rosalin heeel mooi! Verder: Alaïa, Alexis, Anaïs, Ariana, Carlijne, Damaris, Elea, Eloïse, Elora, Evelijn, Imara, Irisa, Isaura, Isolde, Inoa, Laurine, Lilian, Loréa, Melua, Moïse, Noralie, Oletha, Roosmarijn, Sophéa, Violet, Willemijn Van je jongensnamen vind ik Olivier mooi. Daniël, Tobias en Julius vind ik ook heel erg mooi qua langere jongensnamen, maar die zijn denk ik te populair haha. Ik vind Bastiaan, Fender en Thobian ook erg leuk. Verder nog: Azarja, Benjamin, Casimir, Elias, Fabian, Gabriël, Jelmer, Joshua, Laurens, Lester, Maurits, Merijn, Morris, Nikola, Pepijn, Quinten, Romijn, Silvan, Thijmen, Thomas, Wessel, Yannick, Zeger
Fedor Ramos Alaric Atticus Colten Elmar Alvin Vikas Rover Livijn/Levijn Madelie Maëline Maëlys Louane Alaïs Vaiana Sayuri Phaedra Phemia
Jonathan, Daniël, Philip? Vind ik erg mooi, internationaal en komt toch niet zoveel voor. gabriel of Rafaël kan ook nog. Of bijv. Julius! Odelia voor meisje?
Kaspian/Caspian, Evander, Henry, Ambrose, Fabian, Marcus, Benoit, Elias, Leander, Gideon, Lucius, Nicolai, Florian, Solomon, William Avalon, Magali, Linnéa, Genevieve, Karenza, Corinne, Fiona, Paloma, Bianca, Lilia, Demia, Irina, Eleni, Carina, Danica, Brianna, Adeline, Edena, Solenne, Annalise, Rosita, Caralyn, Marisol, Cynthia, Evera, Gabrielle, Jemima, Leonore, Renate, Verona
Bedankt voor alle suggesties! Er staan er een paar tussen die ik al voorzichtig op mijn lijstje had gezet, maar ook een heleboel waar ik nog nooit aan gedacht had. Ik ga ze af en toe even doorlezen en kijken welke er blijven hangen. Sommige zijn even wennen omdat ik ze nog niet ken, maar wennen moest ik ook aan de naam van de eerste. Meer ideeën blijven welkom.