Nachtelijke zindelijkheid is ver te zoeken

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door nikton, 31 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nikton

nikton Bekend lid

10 jan 2008
    703
    0
    16
    Mijn dochter is 4, al ruim 1,5 jaar overdag zindelijk. Eerder dan al haar leeftijdsgenoten. Maar 's nachts wil het maar niet lukken. Nu had ik er even genoeg van en dacht: we gaan er eens aan beginnen. Voordat wij naar bed gaan laten we haar plassen, dit is soms al te laat. Dan rond 4/5 uur laten we haar nog een keer plassen, vaak weer te laat.
    Iemand tips? Ze krijgt een sticker als ze droog is 's ochtends en ze weet dat ze een cadeautje krijgt bij een volle regel.

2. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Ik zou ermee stoppen, echt waar, luier om en lekker laten slapen. Haar wakker maken, stickers, cadootjes zou ik niet doen. Je dochter kan waarschijnlijk daar niks aan doen en het werkt alleen maar frustrerend. Nachtzindelijkheid kan je niet trainen, op een gegeven moment gaat het vanzelf. Mijn zoon is net 's nachts zindelijk, zomaar vanuit het niets.

3. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Wat Amarens zegt inderdaad, waarschijnlijk komt het toch gewoon vanzelf!
    Dochter van mijn schoonzusje is 5 en ook nog niet nachtzindelijk ze laten het gewoon ff en kijken verder als ze 6 is!

4. Eylem

Eylem Niet meer actief

Nachtzindelijkheid kun je niet trainen, het punt is dat ze wakker moeten worden van een volle blaas en zolang dat niet gebeurt, zijn ze niet nachtzindelijk. Gewoon op zijn beloop laten en over een tijdje nog een keer proberen. Hier heb ik er ook niets aan gedaan maar aangezien de luiers altijd zo goed als droog waren 's ochtends uitgedaan en uitgelaten, en dat ging goed.

5. nikton

nikton Bekend lid

10 jan 2008
    703
    0
    16
    Bedankt voor jullie reacties. Ik ga het idd maar laten varen. Frustrerend is het zeker!:(

Deel Deze Pagina