Via mijn vk hoorde ik van de Epi-no. Ze had nog maar een persoon gehad met zo'n ding dus kon nog geen advies meegeven Die vrouw was niet uitgescheurd, maar dat kan natuurlijk ook toeval zijn. Ik heb wat gegoogled en zag en oud topic (2007)hierover. Ik vroeg me af of er mensen zijn die het gebruiken of hebben gebruikt en wat ze ervan vinden. Momenteel neig ik naar het aanschaffen ervan (baadt het niet dan schaadt het niet?) wat vinden jullie?
Niemand ervaring met of gehoord van het "wondermiddel " dat uitscheuren tegen zou gaan? Het schijnt erg populair te zijn in het buitenland.
Ik heb niets gebruikt en ben niet gescheurd en zo vele vrouwen met mij. En een ander smeerd zich suf met een middeltje en moeten geknipt of scheuren wel uit dus nee ik geloof er niet in.
Kijk... da's helemaal mooi natuurlijk! Ik lees zoveel over scheuren en knippen dat ik het idee kreeg dat je er bijna niet aan ontkomt . Nu wil ik er natuurlijk wel rekening mee houden dat het kan gebeuren, maar het is dus niet zo dat het een wetmatigheid is.
Nee hoor meis das echt onzin. Je scheurt of wel of niet en als je scheurt kan het ook een klein scheurtje zijn die met 1 of 2 hechtingen klaar is. Knippen doen ze alleen om een totaal ruptuur te voorkomen of omdat de kleine er sneller uit moet.
Dus zelfs voor het formaat van onze jongen hoef ik niet bang te zijn? Ik ben overigens ook 1.70! Grappig. Inmiddels ben ik ook 70 kg, maar was altijd 56, dus vrij "tiny".
Bij de tuinen hebben ze perineum-olie, het schijnt als je daar rond de 34 weken zwangerschap mee begint te smeren dat de kans op scheuren ook kleiner is... ik geloof er ook niet zo in, je kind past erdoor, of het past niet... als het niet past, dan scheur je in, of je krijgt een knip. Ik had een totaalruptuur(gescheurd) en heb niets gevoeld van het scheuren... Overigens ik woog 90 kilo bij bevalling, heb brede hollandse heupen en mijn zoontje woog 7 pond, maar had een groot hoofd.....
ik heb er zelf geen ervaring mee maar ik "ken" iemand van een ander forum die hem 3x gebruikt heeft en er erg positief over is. ze is bij alle 3 de kinderen niet uitgescheurd en was hierdoor ook zeer snel hersteld. of dat door die epi-no komt, wie zal het zeggen. maar met dat ding moet je na de oefenperiode, een ballon van 10cm doorsnee uit kunnen persen. dit is wel ongeveer een babyhoofdje. dus de boel is eigenlijk al voorbereid en opgerekt. en volgens haar krijg je door oefenen met dat ding toch meer vertrouwen. je hebt weet nu een beetje hoe je moet persen en ook dat dat ding er door kan. ze gebruikte hem ook weer om daarna d'r bekkenbodemspieren te trainen.
ik heb niks gebruikt en ben tot 2x toe niet uitgescheurd en zeer snel hersteld geloof ook niet zo is die smeersels..
epi no is geen smeersel maar een ballon die je in moet brengen en steeds verder op moet pompen om de boel op te rekken. deze moet dan ook uitgeperst worden.
@ Droebeltje - bijna bij de finish zie ik! Succes! Wel interessant dat die persoon die hem heeft gebruikt ook niet is ingescheurd of geknipt. Ook voor het trainen van de bekkenbodemspieren lijkt het me wel pracisch (ik oefen nu zo goed als niet, is dat erg?) Welk forum is dat als ik vragen mag? Dan kijk ik daar ook nog even. @ Rosalyn - Kijk net als Kimmeding... dat is goed nieuws. Dat is natuurlijk helemaal top! @ Stitch85 - oei is je forumnaam gerelateerd aan de bevallings ervaring? Wel interessant om te weten dat het dus niet per se zo is als je grote heupen hebt en een klein kind dat dat scheuren voorkomt. Was je herstel voorspoedig?
Weet je na je bevalling ben je beurs van onderen of je nou gescheurt, geknipt of helemaal niets heb. Ga op een stevige stoel zitten en tegendruk geven dan gaat de zwelling sneller weg. Oh en betreft herstel, ik liep 2 dagen na de bevalling op de koopavond in het centrum en ging ook zelf even naar de AH eten halen voor de avond. Ik kan niet blijven liggen en hangen dan word ik gek en ik voelde me goed dus waarom niet. Heb ook genoeg kraamvrouwen in mijn stages gehad die niets hadden en een week op bed bleven hangen. Maar dan wel van de man horen dat zodra wij weg waren ze snel beneden ging zitten hahahaha.
m'n onderschrift klopt niet meer maar krijg hem niet weg de finish heb ik gelukkig 18 april vorig jaar al gehaald en niet zonder kleerscheuren (totaal ruptuur) dus voor een evt. volgende schijt ik al 7 kleuren en denk ik toch aan die epi no.
hier hetzelfde. zodra de kraam weg was, zat ik beneden. 3 dagen na de bevalling moest ik weer terug naar het ZH. hele eind van de garage naar de afdeling en weer terug gelopen. (heb ik wel geweten en de afdeling en vlos verklaarde me voor gek). 6 dagen na de bevalling zat ik al een paar uur op familiebezoek en heb ik nog m'n paard uit de wei gehaald. (heb ik ook goed gevoeld daarna, maar, eigenwijs) na een week weer zelf hond uitgelaten en 2 weken na bevalling heb ik 5 uur op de koninginnenmarkt gelopen. door die eigenwijzigheid heb ik nu wel een voor en achterwand verzakking overgehouden en loop ik nu nog bij een bekkenfysio
ik denk ook over de epi-no dus ben heel benieuwd naar ervaringen ik vind het best een duur ding! en je mag het pas vanaf 37 weken gebruiken, en je volgt er dan een trainingsschema mee van 3 weken. als je dus voor je uitgerekende datum bevalt, heb je een hoop geld uit gegeven en er erg weinig aan gehad.. daarom twijvel k heel erg
Denk maar aan de honderde mensen die hem niet gebruikt hebben en niets aan de bevalling hebben over gehouden en krab je dan nog eens op je hoofd.