eerste kleertjes baby

Discussion in 'De babyuitzet' started by yasmientje, Apr 22, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. yasmientje

Jan 4, 2011
    38
    0
    0
    NULL
    NULL
    in mijn enthousiasme ben ik al goed aan het shoppen voor onze toekomstige kleine meid. Nu heb ik gisteren bij de hm een superschattig jurkje met rompertje erin gekocht. Ze hadden enkel nog mt 50. Is de kans groot dat een baby bij de geboorte al te groot is voor mt50 t zag er zo klein uit.

Ik ben uitgerekend voor 23 augustus, vind dat toch wat lastig met het uitkiezen van de kleertjes.

2. Amfy

Amfy Niet meer actief

het is heel erg per merk afhankelijk.
    sommige maat 50 vallen al 44 de andere als 56

maat 50 is heel snel te klein.vooral een gemiddeld kindje zal echt niet lang in maat 50 zitten.

zelf wacht ik met het eerste setje tot de groei bekend is.

wat ik trouwens wel als tip mee wil geven koop makelijke soepele pakjes veel jurkjes enzo zitten in het begin heel erg ongemakkelijk bij pasgeborene

3. Flamingo

Flamingo Bekend lid

Dec 9, 2009
    900
    0
    0
    Shopmanager / parttime
    ik had 3 setjes bij me voor de kleine vent!! haha je weet toch niet hoe groot hij precies is!!
    Ik had een setje in maat 50 en 56 bij me, en zo'n heel klein setje kleding die ik van een vriendin van me had gekregen (was van haar zoontje geweest)
    Uiteindelijk heb ik het aan mijn vriend overgelaten. Toen ik aan het bijkomen was van de bevalling, heeft hij ons kleine manneke daar zelf voor het eerst aangekleed!!! Oooohhh zo schattig!

4. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

Apr 10, 2009
    4,080
    65
    48
    Zoetermeer
    Das het lastigste...je weet niet hoe groot ze zal zijn! Hier bij de oudste een stevige baby verwacht, van rond de 3.5-4 kilo. Had dus maat 50 en 56 gekocht en meegenomen. Bleek ze 4700 gram en 56 cm te zijn! Maat 56 heeft ze een week aangehad, toen konden we over naar 62........

Kleine zus was een slagje kleiner met 3910 gram en 52 cm (maar ook 2 weken eerder gehaald!) en die paste nog wel in sommige dingen maat 50, maar voornamelijk 56.

5. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,027
    1,851
    113
    Provincie Groningen
    Een jurkje met een rompertje er aan vast is erg leuk!
    Maaaar ik denk niet zo geschikt voor een pasgeboren baby.
    Neem aan dat het jurkje korte mouwen heeft?
    Sowieso moeten pasgeboren baby's iets met lange mouwen aan.

6. Lt20

Lt20 Niet meer actief

Ik zou voor de eerste weekjes alleen maar zachte broekjes en truitjes met lange mouwen aanschaffen.

Jurkjes en rokjes vond ik leuk worden toen ze wat ouder/ langer was, vindt het bij een pasgeboren baby niet zo leuk staan..

7. Pandora

Pandora VIP lid

Oct 18, 2010
    6,530
    363
    83
    Noord-Brabant
    ik wacht ook met het "geboortepakje" tot de groei bekend is
    meneer loopt nu erg voor in groei en als dat zo door blijft gaan verwachten ze een flinke knul die maat 50 helemaal overslaat ;)

8. yasmientje

Jan 4, 2011
    38
    0
    0
    NULL
    NULL
    He tis misschien toch beter wannee rik het ruil voor een maatje groter. Het is niet bedoeld voor direct naar de geboorte he. Maar meer voor ergens in de eerste paar weken. Wanneer het erg warm is in augustus laat je je baby toch enkel in een rompertje liggen? Of kleed je het dan ook helemaal aan? Ik weet dat ze eerst hun temperatuur moeten kunnen reguleren maar daarna? en ik heb natuurlijk ook warmere kleertjes he want het is afwachten hoe het weer zal zijn in augustus.

9. Susan27

Susan27 VIP lid

Jan 14, 2009
    8,419
    0
    0
    H&M valt meestal groter is mijn mening maar een jurkje zou ik pas aandoen na een week of 8.
    Ligt toch wat minder lekker dan een zacht broekje met shirtje.
    Staat wel schattig maar ligt niet fijn.

Zo had mijn zoontje bv zijn eerste spijkerbroekje in maar 56 gekregen. erg leuk dacht ik maar te stug.
    In zijn geval kon hij het pas aan met 10 wkn.

10. Amfy

Amfy Niet meer actief

kindjes koelen heel snel af ook al kunnen ze zich op temperatuur houden.
    dus kleertje hebben ze heel erg veel aan alleen een romper zal waarschijnlijk snel te koud zijn.

11. Lt20

Lt20 Niet meer actief

Jaimy is afgelopen zomer geboren maar die heeft alleen maar broekjes en lange mouwtjes aan gehad. Sommige kindjes dragen zelfs in de zomer een mutsje maar dat hoefde niet omdat madam gezegend is met een bos haar.

Ik zou proberen te ruilen voor maatje 62 dan staat het ook veel leuker (vind ik).

12. dianana

dianana VIP lid

Dec 18, 2010
    10,359
    0
    0
    zaanstad
    mijn meisje is van april 2008 en toen kregen we een week na dr geboorte een hittegolf
    ze lag alleen maar in een rompertje in de wagenbak
    had een lakentje mee voor als dr een windje opstak
    ze had idd ook een rompertje met jurkje dr aanvast
    ik vond t wel handig
    lag ze toch niet zo bloot als met alleen een romper
    maar had niet te veel lagen aan
    maatje 56 was die

13. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

Apr 25, 2010
    2,998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    MArt was 51cm en 3510 gram maar heeft toch zeker 6 weken in maat 50 gepast. Dus zou wel iig voor je eerste pakje maat 50 kopen. Wij hadden maat 50 en 50/56 mee naar het ziekenhuis en hij zwom in maat 50..

14. tanjax11

tanjax11 Niet meer actief

Finn heeft ook wel een paar weken maat 50 aangehad, later gecombineerd met klein vallend maat 56...ligt er net aan welke merken je hebt.
    Overigens is Finn ook vlak voor een hittegolf geboren en heeft daarna ook meerder dagen in alleen rompertje binnen en buiten gelegen...

15. Loki09

Loki09 VIP lid

Oct 2, 2009
    7,631
    2
    38
    Brabant
    Moeilijk schatten vooraf maar ik heb toch erg vaak gehoord dat 50 zeker nog wel een poosje mee kan.
    Ook is het nog erg afhankelijk van het merk. Ik ben bv Noppies-fan maar die schijnt heel klein te vallen.
    Hoe vallen de kinderkleding merken
    Hier heb ik zelf vaak gekeken voor de andere merken.
    Zo valt Prenatal eigen merk mt 50 weer erg groot (groter dan Noppies 56).

Misschien kun je afwachten wat het geschatte gewicht straks is en misschien krijg je nog wel een groeiecho? Hier wordt het maar een heel kleintje (geschat op 2500 met 38 weken) dus de kast ligt vol met maatje 50 van Noppies en zelfs 2x 40 (valt als 46) van Dirkje als eerste pakjes.

Overigens heb ik de truitjes bijna allemaal in lange mouw, rompers heb ik vanalles (lange mouw, korte mouw, zonder mouw en hele schattige spaghettiband rompertjes met froezels).

16. soley

soley Actief lid

Jul 11, 2010
    332
    0
    0
    Noord Brabant
    Geschatte gewicht zegt ook lange niet altijd iets. Hier schatten ze dat ze met 40 weken ongeveer 3500 gram zou zijn en 52 cm. Ze was met 40 weken en 5 dagen geboren en 2780 gram en 49 cm. Ze heeft weken in maat 50 gezeten, ook nog een hele tijd in 56, zit nu net in 62 en groeit daar dus binnen de twee weken weer uit....
    Ik denk dat het handig is een setje 50, 56 en 62 te hebben, dan heb je altijd iets dat past. Pasgeboren baby's zou ik in de zomer uitgaan van lange mouwen, als het echt heel heet is kun je idd altijd nog voor alleen een romper of romper met lange mouwen en een broekje gaan. Jurkjes, spijkerbroekjes ed allemaal erg leuk, maar niet handig de eerste weken! Hier pas na een week of 8 a 10 echt kleertjes die ook leuk staan ipv alleen handig zijn.
    Als je het voor wat later wilt dat jurkje zou ik een 62 kopen.

17. cybi

cybi Fanatiek lid

Oct 30, 2009
    1,324
    0
    0
    Randstad
    Ik vind het onzin dat een jurkje niet lekker of minder lekker zou zitten voor een baby. Dat ligt toch helemaal aan de stof of aan het model?
    Oke, misschien niet voor de eerste 48 uur maar je kan zo'n kleintje best een leuk jurkje aantrekken in de kraamweek, als er maar niet teveel frutsels etc aan zitten. Gewoon katoen/tricot kan prima hoor! Of je het leuk vind staan is natuurlijk een andere discussie ;) Vind het zelf ook leuker als ze iets groter zijn en niet meer zo ielig/mager zijn

Mijn dochter was 2700 gram en 47 cm bij geboorte van 39w6d en ze heeft zeker 2 weken in maatje 44 gezeten. Daarna erg lang in 50/56.
    Op dit moment zit ze in 62/68, het verschilt dus erg per baby.

18. Chai

Chai Niet meer actief

Ik vind het ook al zo moeilijk in te schatten met al die maten en alles. Je weet ook nooit hoe groot je baby is en hoe snel hij/zij zal groeien, elke baby is anders.
    Persoonlijk had ik daardoor op een gegeven moment een beetje teveel in 62.
    Ik heb toen nog wat in 50/56 ingeslagen en besloten het erbij te laten, ik ga wel shoppen als ze er is.
    Dan kan je ook veel beter zien wat leuk staat enzo. :)

19. yasmientje

Jan 4, 2011
    38
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat leuk om zoveel informatie te krijgen van jullie. Vind het soms wel moeilijk hoor vooral omdat het mijn eerste kindje is. Maar heb nu besloten hou het gewoon bij wat het is een rompertje met katoenen jurkje in mt 50. En ben vandaag nog gaan shoppen en de kleine hoeft zich zeker geen zorgen te maken er is al veel bij gekomen hihihi. Misschien te veel maar ja daar is dan niets meer aan te doen.

20. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

May 28, 2010
    3,719
    22
    38
    Mijn Ilias was ook 51 cm en 3490 gram en heeft ook zeker 6 weken maat 50 aangepast en draagt nu nog 50/56 en 56. Heb net de eerste 62 uit de kast gepakt. Dus, afhankelijk van je kindje, kun je maat 50 nog makkelijk gebruiken.

Share This Page