Ik weet het niet meer wel of geen 2de?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Matirini, 27 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Matirini

Matirini Actief lid

14 jul 2013
    318
    0
    16
    Binnenhuisadviseur
    Tholen
    Hoi moet even van mij afschrijven en hoop dat er misschien mensen zijn met herkenning.

Ik twijfel heel erg over wel of geen tweede we hebben nu een verschrikkelijk lief en blij mannetje en zijn nu aan het kijken voor een andere woning.
    Maar nu is het zo dat ik ook heel erg aan het twijfelen ben als ik eerlijk ben tegen mij zelf en naar mij zelf luister dan wil ik dol graag een tweede.
    Maar als ik dan soms alles tegen over elkaar zet zoals waar je rekening mee moet houden. Wat voor invloed het financieel heeft enz.

Dan raak ik heel erg van slag. Mijn partner staat volledig achter mijn besluit maar van hem hoeft een tweede niet perse.

Dat werkt dus ook niet echt mee in het besluit. Ben echt al dagen van slag.

Iemand herkenning of die in het zelfde schuitje zit?

2. Bloem93

Bloem93 Niet meer actief

Wat zijn je twijfels?

3. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Je wilt het dolgraag, maar bent bang voor het financiële gedeelte?

Misschien kun je eerst op een rijtje zetten voor jezelf of een tweede financieel goed mogelijk is dan? Als dat zo is, zal dat voor jou een hele zorg minder zijn.

4. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Onze tweede was ongepland, hadden we juist uitgesteld omdat het financieel niet kon. Maar eerlijk gezegd is het automatisch goed gegaan. Bezuinigen doe je automatisch als het moet en we kunnen nog steeds prima leven. Wij kopen wel regelmatig tweedehands en moeten sparen voor uitjes, maar ik heb nooit gedacht dat we echt te weinig hadden voor normale dingen.
    En achteraf ben ik er zo blij mee.. Mijn jongens zijn zo blij met elkaar en echt vriendjes! Ze slapen bijv op eigen verzoek samen op 1 kamer. Ben blij dat mijn jongste er tussendoor kwam :)

5. Matirini

Matirini Actief lid

14 jul 2013
    318
    0
    16
    Binnenhuisadviseur
    Tholen
    Wat mijn twijfels zijn is of ik het allemaal wel trek of het uiteindelijk niet mijn relatie kost. En alles als we een tweede krijgen gaan we kijken voor een kleiner huis dan als we het bij 1 houden.

Het voelt dus net of ik moet kiezen voor huis of baby om het cru te zeggen.
    Vind het ook zwaar omdat ik het gevoel krijg dat ik voor 3 mensen alleen de toekomst bepaal.

Financieel kan het wel maar moet je op sommige stukken een stapje terug zetten. Daar is in preciezen niks mis mee

6. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.759
    491
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Wij hebben ook best lang nagedacht over wel of geen 2de.
    Was echt wel, niet, wel, niet.
    Nu gaan we er toch voor omdat de wens er zeker wel is.
    Bij ons was het wel omdat het voor mij best wat inhoud een 2de zwangerschap. Cerclage en ziekenhuisopname. Veel doodgewone normale dingen niet mogen doen. Maar als we het daarom niet zouden doen krijgen we zeker weten spijt.

7. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Waarom denk je dat het je relatie zal gaan kosten? Waar baseer je dat op?

En waarom moet je dan op zoek naar een kleiner huis?

:(

8. Matirini

Matirini Actief lid

14 jul 2013
    318
    0
    16
    Binnenhuisadviseur
    Tholen
    Dat ik denk dat het mijn relatie kost is nergens op gebaseerd eigenlijk. :)

We hebben nu een gaaf huis gezien wat we kunnen betalen met 1 kindje maar niet willen betalen met twee omdat we ook nog leuke dingen willen kunnen doen met ze. Dus van daar kleiner huis.

9. Steph80

Steph80 Bekend lid

26 apr 2012
    881
    1
    16
    NULL
    NULL
    Heel herkenbaar! Wij waren er zeker van, we houden het bij 1 kindje, ook vanwege het financiële aspect, maar ook: kunnen we 2 kinderen net zo goed opvoeden als 1, kunnen we 2 kinderen genoeg aandacht geven etc. Maar op een gegeven moment begon het te kriebelen en ik merkte dat ik jaloers werd op mensen om ons heen die wel 2 (of meer) kinderen hebben. Toen dacht ik: financieel kan het echt wel, ik koop nu zoveel voor onze dochter, dat kan ook best voor 2 kindjes. En er zijn zoveel mensen die 2 kinderen hebben, dan kunnen wij dat toch ook?
    Dus toen zijn we er voor gegaan en in de eerste ronde zwanger. We zijn nu zo blij, alle twijfel is weg. Veel succes met het maken van een keuze!

10. xZoe

xZoe Actief lid

9 jul 2014
    209
    0
    0
    NULL
    NULL

Die twijfels over het financiele gedeelt en over het huis snap ik wel, maar wat dat je zegt bang te zijn dat het jullie je relatie gaat kosten baart me wel een beetje zorgen..
    Komt het omdat hij de keuze aan jou alleen overlaat? Dan lijkt het alsof het hem in feite niet uitmaakt of er nog een kindje komt of niet.. Dan zou ik denk ik ook wel een beetje twijfelen...

Als jullie er allebei achter staan dan is er altijd wel een mouw aan te passen op financieel gebied en qua woning. Maar het ligt er net aan wat je wil natuurlijk :) Succes!

11. cupcake85

cupcake85 Actief lid

16 jul 2011
    457
    0
    16
    Zuid-Holland
    Ik herken je twijfels over het financiële gedeelte heel erg! Tot een week geleden had ik ze zelf ook nog.

Ik wilde al heel lang een tweede (zo'n twee jaar) maar mijn vriend wilde wachten tot ons appartement verkocht was, en we groter zouden wonen. Prima. Alleen is nu ons appartement nog steeds niet verkocht. Toen mijn vriend aangaf dat hij nu toch wel voor een tweede wilde gaan ondanks dat we nog steeds in ons appartement wonen, begon ik ineens te twijfelen! Gaan we het wel redden financieel? Wat als we straks een restschuld hebben? We moeten ook kunnen sparen... Etc etc.

Uiteindelijk besloten toch voor een tweede te gaan, omdat we al zo lang "wachten" en ons geluk als gezin nu eens los te gaan zien van waar we wonen (of juist niet).
    We zitten nu in ronde 1!

12. Matirini

Matirini Actief lid

14 jul 2013
    318
    0
    16
    Binnenhuisadviseur
    Tholen
    Dat is het precies dat de keuze bij mij gelegd word en het van hem niet perse hoeft maar komt er een tweede dan is het ook goed. Dat maakt mij dus ontzettend onzeker.

Wat financieel betreft gaat het echt wel lukken. Moet er bij zeggen dat bij de 1e hij ook heel lang getwijfeld heeft voor dat hij er klaar voor was.

13. Matirini

Matirini Actief lid

14 jul 2013
    318
    0
    16
    Binnenhuisadviseur
    Tholen
    Dat roept mijn partner dus ook al een hele tijd van eerst kijken wat er gebeurt met het huis en waar we dan gaan wonen enz,

Mannen zijn af en toe zo vermoeiend :p

14. Ganesh

Ganesh Bekend lid

21 jan 2014
    500
    2
    18
    Werk, gezin, boeken
    Zuiden
    Waarom zou je moeten kiezen voor een kleinere woning als je een 2e wilt?

Als je goed zoekt vind je vaker voor een mindere prijs een even groot huis :) De vraag is, waar wil je wonen en moet het instapklaar zijn.

15. Matirini

Matirini Actief lid

14 jul 2013
    318
    0
    16
    Binnenhuisadviseur
    Tholen
    We hebben nu een apart huis met lekkere tuin maar weinig ruimte voor 4 personen. Als we dus gaan verhuizen word het waarschijnlijk een standaard huis wel met genoeg ruimte voor zijn 4.
    Nu hebben we een huis bekeken met veel ruimte/ tuin en waar veel moet gebeuren. Dat kunnen we dus niet opbrengen als er een tweede komt en ik voorlopig niet meer kan gaan werken.

16. Ganesh

Ganesh Bekend lid

21 jan 2014
    500
    2
    18
    Werk, gezin, boeken
    Zuiden
    En in een andere plaats/dorp? Wij hebben een woonkamer van maar 25m2 echt klein maar toch gaan we voor een 2e. Liefde en geluk kosten geen geld :)

17. Matirini

Matirini Actief lid

14 jul 2013
    318
    0
    16
    Binnenhuisadviseur
    Tholen
    Heel mooi gezegd, ben er voor mij zelf ook wel helemaal uit. Ik wil voor een tweede gaan mijn partner moet nog even wenen aan het idee.

Deel Deze Pagina