Nestle pyama papje rijstebloem of bambix rijstebloem

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Bloem89, 11 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloem89

Bloem89 Niet meer actief

Hallo,

Ik heb een zoontje van 3,5 maand en was me alvast aan het inlezen over rijstebloempap.

Nu kwam ik deze 2 varianten tegen. Zit er verschil in? En welke hebben jullie gebruikt?

2. pregzilla

pregzilla Actief lid

30 aug 2013
    117
    0
    0
    where the heart is
    Ik heb bambix gebruikt, de pyjama papjes zitten vol met suikers en smaakjes en vond ik daarom minder geschikt om mee te beginnen (mijn zoon was al vrij zwaar).

3. hartendiefje

hartendiefje Niet meer actief

Hier wel eens rijstebloem gebruikt maar dst was maar kort.
    Pyjama.papjes enzo begin ik niet aan bom vol suikers....

Ze heeft hier 5 dagen pap gehad savonds maar ze sliep er alleen maar slechter op en begreep eigenlijk ook de toegevoegde waarde er niet van.
    Daarna er mee gestopt en niet meer gegeven.

Maar als je pap wilt geven zou ik voor rijstebloem gaan of de bambix granen pap.
    Ik weet niet of je het in de avond of in de ochtend wil geven ?
    Zou er savonds dus voorzichtig mee.starttem want het kan zwaar op de maag vallen.
    Veder ben ik sochtends voorstander van gewoon een boterham met een fles melk.

Edit : hahah ik zie dat je kindje nog maar 3, 5 maand is dus brood is nog niet van toepassing .
    Ik zou eigenlijk met pap wachten tot je kindje wat ouder. Is vanwege de darmen maar dat is mijn ervaring.
    Zou ieder geval voor.rijstebloem van bambix gaan..de.naturel

4. Knuffelbeer

Knuffelbeer Niet meer actief

Zoals bovengenoemde reacties zou ik gaan voor bambix rijstebloem.
    De naturel idd , in die pyjama papjes zit onwijs veel suiker en het is alleen maar commercieel.

Veder ben ik het eens met hartendiefje van het voorzichtig introduceren gezien het zwaar kan vallen.
    Pap is ook bij voeding en je kunt dus beter wachten tot 6 maanden vanwege de darmpies maar het mag wel vanaf 4 mnd

5. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Volgens mij is pyamapap de naam van Nestle en Bambix de naam van Nutricia.

Want van pyamapap heb je ook gewoon 8 granenpap etc etc. En van bambix ook rare smaakjes pap.

Als jouw kindje het goed doet op alleen melk zou ik niet beginnen aan rijstebloempap. Dat verstopt vaak de darmen of maakt de ontlasting harder. Straks gewoon beginnen met groentes en fruit. En daarna kan je na 6 mnd nog altijd een granenpap van bambix kiezen.

6. Bloem89

Bloem89 Niet meer actief

M'n kleine is een drama met slapen, na 2 uur begint ie al te smakken en op zijn handjes te sabbelen. Ik vind het zelf geen ramp om eruit te gaan voor fles maar zou het fijn vinden als hij lekker verzadigd z'n bedje in kan en niet van de honger wakker word.

7. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Hier bambix naturel gedaan vanaf 3,5 mnd in de laatste fles 19:00
    2wkn later op advies cb ochtendfles. Sim slaapt zonder ook door en zelf stop je je ook niet vol voordat je gaat slapen. En na 6/8 mnd ga je sochtends pap geven

8. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Ik zou vooral geen pap geven met rare namen, zoals de pyjamapap, kwarkolino, yogolino, boordevol suiker!
    Gewoon de bambix rijstebloem en dat vanaf 4 maanden.

9. Jonon

Jonon Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.319
    0
    0
    In m'n huuske
    Wij hebben rijstebloem geprobeerd, maar dit vond ze helemaal niets.

Daarna overgegaan naar pyjamapap. Dat vind ze heerlijk. Maar dan kan ook niet anders, want het is erg zoet.

Ik heb de suikers in de pyjamapap vergeleken met de hoeveelheid suikers in Friso babyvoeding. Dan zitten er meer suikers in dat laatste.

Door de pyjamapap ging onze dame in een keer wel doorslapen.
    Ze krijgt het nu nog steeds.

En als je probeerd de rest van de voeding zo laag mogelijk in suikers probeert te houden is er toch niets mis?

10. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Wij hebben ook de pyjamapap geprobeerd, naast andere merken ook en uiteindelijk luste hij het liefst de pyjamapap. Nu moeten we omwille van reflux iets anders geven, maar die viel toch errrrug in de smaak hoor! :)

11. Emmeken36

Emmeken36 Bekend lid

Ik heb nooit pap van welk merk dan ook gegeven, ik gaf bv en vertikte het om af te kolven of kunstvoeding te gebruiken om maar pap te kunnen geven, ze zullen die zoete pyjamapapjes echt wel lekker vinden maar het is niet nodig.

(bovendien griezel ik van pap en gemalen eten, wordt er licht onpasselijk van en had dat ook niet kunnen verbergen tijdens het geven ervan)

Als je al pap geeft zou ik kiezen voor de variant met de minste toevoegingen, dus geen smaakjes of suiker oid gewoon puur de granen, je kind moet z'n smaak nog ontwikkelen en zoet lusten ze allemaal, dat hoeven ze niet te 'leren eten'.

12. tuc

tuc Niet meer actief

Jij zegt dus dat er in een pyamapapje minder suikers zitten dan in friso poedermelk??? Dan heb je echt niet goed gekeken hoor.

13. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.808
    5.944
    113
    Vrouw
    Helemaal met je eens..voor je het weet vragen ze al zelf om een koekje, tot die tijd heb ik het hier ook beperkt. Al die zoete smaakjes, helemaal niet nodig.

TS, ja kan ook eens biobim proberen, dat is een wat gezondere variant, en dat vinden ze ook heel lekker! :p

14. Jonon

Jonon Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.319
    0
    0
    In m'n huuske

Je hebt idd gelijk, maar of het echt zoveel scheelt? Heb het erbij gepakt;

Friso bevat per 100ml 5,8 gr suikers
    Pyjamapap bevat per 100ml 5,4 gr suikers.

Scheelt bijna niets!

15. Melrose

Melrose Fanatiek lid

26 jun 2011
    1.601
    14
    38
    Flevoland
    Dat van die suikers was mij ook al opgevallen, enige tijd geleden.
    Er zat, volgens de verpakking, iets van 0,2 gram verschil in tussen het kant-en-klare avondpapje en de Friso Opvolgmelk. Dat vind ik niet erg veel, althans niet genoeg om er zo'n ophef over te maken. Of zie ik iets over het hoofd??

Hier gaven we eerst een pyjamapap, omdat ze niet goed werd van rijstebloem. Ze sliep er veel slechter door, vandaar dat we geen rijstebloem wilden geven.
    Na een tijdje probeerden we het opnieuw en ging het goed, vanaf die dag dus gewoon rijstebloem gegeven.

16. adi

adi Niet meer actief

In een kant-en-klare pap zit minder opvolgmelk dan in pure opvolgmelk. Ik weet niet of ik het goed uitleg maar het zit ong zo:
    100cc opvolgmelk 5,4 suiker
    100cc pap 5,8 suiker, maar daarvan is ong 70% opvolgmelkgehalte. Om aan de benodigde 100cc melk te komen heb je nog 30cc opvolgmelk nodig, dus 1,8gr suiker extra. (in totaal dus 7,6gr, dat is bijna 25% meer)

Overigens zou ik zelfs meer moeite hebben met al die smaakjes bij zo'n jonge baby. Waarom moet een baby leren dat haar ontbijt of avondeten naar koekjes, vanille of appel (ed) smaakt?

17. Jingle

Jingle Fanatiek lid

14 nov 2008
    1.200
    235
    63
    11-05-12 mirena laten verwijderen
    Huh die snap ik even niet? Ik neem aan dat ze op de pyjamapapjes het totale suikergehalte per 100ml op de verpakking zetten en niet het suikergehalte van alleen de opvolgmelk die erin is verwerkt?

Of bedoel je dat je bovenop het pyjamapapje nog 30 ml extra melk moet geven? Waarom moet dat dan? :( :D

18. adi

adi Niet meer actief

Anders is de vergelijking met 100cc opvolgmelk niet eerlijk. Om te zeggen of er meer suikers in zitten tov melk moet je 100cc melk vergelijken met 100cc melk met die koekjespap. Aangezien in zo'n kant-en-klaar pakje ong 70% melk zit, mis je nog 30cc melk voor een evenredige vergelijking.

19. Fairytale

Fairytale Niet meer actief

Ik heb mijn oudste heeft ook een hele tijd de pyamapapjes gegeven.. Hij was een moeilijke drinker en kreeg er altijd moeilijk wat in. Dus laatste fles een pyamapapje gedaan. Die dronk hij helemaal op en sliep heerlijk door. Vind dat er altijd zo overdreven over wordt gedaan. Hij groeide goed hoor en was geen stuiterbal als hij het had gehad. Of ik het de jongste ga geven weet ik nog niet. Hij drinkt in ieder geval een stuk beter als zijn broer

20. tuc

tuc Niet meer actief

wat adi zegt klopt hoor, de opvolgmelk is alleen melk. Die pyamapapjes zitten koek/granen of wat dan ook in. De friso 100 ml is dus 100 ml melk, terwijl in pyama pap in 100 ml maar 70 ml melk zit en 30 ml andere dingen.

En dan kom je toch aan aanzienlijk meer suiker zoals adi dat zo mooi voorrekent.

Deel Deze Pagina